شماره ۱۴۰۰ | ۱۳۹۷ چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت
صفحه را ببند
پیشخوان

پیرزن دوباره شانس می‌آورد
نویسنده: کترینا اینگلمن سوندبرگ
مترجم: کیهان بهمنی
انتشارات: آموت
قیمت: 31‌هزار تومان
کترینا اینگلمن سوندبرگ سوئدی، بیشتر در کشورش به واسطه‌ خلق رمان‌های عامه‌پسند تاریخی و طنز مشهور است. این نویسنده تاکنون بیش از 20 اثر داستانی را نوشته است. در رمان «پیرزن دوباره شانس می‌آورد» قهرمان رمان مارتا اندرسون به همراه دوستان خود در باند بازنشسته‌ها، شن‌کش، مغز، آناگرتا و کریستسنا، پس از فرار از سوئد مدتی در لاس‌وگاس اقامت می‌کنند، اما زندگی آرام و بی‌دغدغه برخلاف روح سرکش اعضای گروه است.

ماموران اعدام
نویسنده: مارتین مک‌دونا
مترجمان: سروش زاغیان و امیر نجفی
انتشارات: افراز
قیمت: 17‌هزار تومان
«ماموران اعدام» تازه‌ترین نمایشنامه مارتین مک‌دونا است که نخستین‌بار پاییز ۲۰۱۵ در لندن روی صحنه رفت. این نمایشنامه قصه‌ زندگی هری است، مردی که همه‌ عمر دلش می‌خواسته بهترین مامور اعدام کل انگلستان باشد ولی همه فکر می‌کنند این لقب حق رقیب اوست. حالا روزی است که قرار است قانون اعدام برچیده شود و همه داخل رستورانی متعلق به هری جمع شده‌اند تا نظر او را درباره این لحظه‌ تاریخی بشنوند اما غریبه‌ای وارد می‌شود...

سورمه‌سرا
نویسنده: رامبد خانلری
انتشارات: بان
قیمت: 24‌هزار تومان
رامبد خانلری بعد از «سرطان جن» و «آقای‌هاویشام»، به تازگی «سورمه‌سرا» را به بازار نشر ارایه داده است. از متن کتاب: «سه‌سال پیش همسرم را از دست دادم، یعنی سه‌سال پیش همسرم خودش را کشت. حالا بعد از سه‌سال نامه‌ای از او به دستم رسیده است. خط و ربط خودش است و نامه را همین دیشب یا پریشب نوشته است. روی پاکت نامه مهر اداره پست سورمه‌سرا است. می‌خواهم تا سورمه‌سرا بروم و ببینم که چه‌ جور جایی است؟ اگر شما هم ارزشمندترین چیز زندگی‌تان را از دست داده‌اید، شال و کلاه کنید با هم برویم.»

کودتا
نویسنده: کرومیت روزولت
مترجم: محسن عسگری‌جهقی
انتشارات: ثالث
قیمت: 22500 تومان
به گفته كرومیت، رساله پایان‌نامه تحصیلی او درباره «فنون تبلیغات در جنگ داخلی انگلیس» بود و به همین سبب او با راه‌های مقابله با بحران‌های داخلی كشورها آشنایی داشت. با جنگ جهانی دوم، كه به دستور فرانكلین روزولت نخستین سازمان اطلاعاتی امریكا تأسیس شد، كرومیت در اواخر سپتامبر 1941 از نخستین كسانی بود كه در سازمان اطلاعاتی ویژه رئیس‌جمهوری آغاز به كار كرد. چنانكه در خاطرات خود می‌نویسد، نخستین كار او پژوهش درباره ایران و به‌ویژه مطالعه در زندگی قشقایی‌ها بود.


تعداد بازدید :  233