شماره ۱۴۰۰ | ۱۳۹۷ چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت
صفحه را ببند
انتخابات تیروکمان مخفیانه و با حاشیه‌های زیاد برگزار شد
دوست وزیر رئیس شد، داورزنی مهندس!

شهروند|  همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد معاون وزیر ورزش توانست به‌عنوان برنده از مجمع انتخاباتی فدراسیون تیراندازی با کمان خارج شود تا حرف و حدیث‌ها درباره مهندسی انتخابات این فدراسیون به اوج برسد.
انتخابات پشت درهای بسته
در شرایطی که خبرنگاران خودشان را برای پوشش مجمع انتخاباتی فدراسیون تیراندازی با کمان به آکادمی ملی المپیک رسانده بودند، از ورود آنها با دستور داورزنی جلوگیری شد. این برای نخستین‌بار در سال‌های اخیر بود که مجمع انتخاباتی بدون حضور رسانه‌ها برگزار می‌شد و با توجه به شائبه‌های پیش از انتخابات انتقادات را به اوج رساند. البته برای رأی‌گیری خبرنگاران به مجمع دعوت شدند، اما این بار آنها انتخابات را تحریم کردند تا به جز اعضای مجمع کسی شاهد پیروزی غلامرضا شعبانی‌بهار نباشد.
معاون وزیر جانشین رئیس پرحاشیه
محمدعلی شجاعی دوم مهرماه‌ سال 91 به‌عنوان رئیس فدراسیون تیراندازی با کمان انتخاب شده بود و پیش از آن هم چند ماهی به‌عنوان سرپرست کار می‌کرد. او بعد از 6‌سال به دلیل دوشغله‌بودن نتوانست ریاست خود را تمدید کند، در شرایطی که از پایان دوره 4 ساله‌اش مدت‌هاست که می‌گذرد. در چند ماه اخیر از غلامرضا شعبانی‌بهار، معاونت ورزش همگانی وزارت ورزش به‌عنوان گزینه اصلی برای جانشینی شجاعی نام برده می‌شد که درنهایت این اتفاق با 29 رأیی که او دیروز کسب کرد، رخ داد.
مهندسی شده بود؟
«انتخابات مهندسی شده بود» این جمله‌ای است که بعد از انتخابات خیلی از فدراسیون‌ها شنیده می‌شود. دیروز هم این جمله از سوی برخی از کاندیداها مطرح شد، اما با توجه به اتفاقاتی که روز گذشته رخ داد، این موضوع رنگ‌وبوی جدی‌تری به خود گرفت. گفته می‌شود وزارت ورزش برای ادغام برخی از معاونت‌های خود به دنبال خروج شعبانی‌بهار بود که با رفتن او به فدراسیون تیراندازی با کمان این اتفاق رخ داد و حالا فرصت کافی برای تغییرات در معاونت‌های وزارتخانه وجود دارد. منصور عبدی یکی از کاندیداها این‌طور نظرش را بیان کرد: «ثانیه‌به‌ثانیه این انتخابات مهندسی شد و من برای این ورزش متاسفم. از بودجه بیت‌المال به تمام هیأت‌ها پول دادند. از دیشب هم تمام مدیرکل‌های استانی فشار آوردند به هیأت‌های استانی که شعبانی‌بهار باید رأی بیاورد.» داورزنی هم به طعنه خودش را مهندس نامیده و مثل همیشه شائبه مهندسی‌شدن انتخابات را ردکرده است: «معمولا‌ کسی که پیروز نمی‌شود، می‌گوید مهندسی شده است. همیشه این بحث‌ها به من برمی‌گردد، اما این کم‌لطفی است.»


تعداد بازدید :  318