شماره ۱۴۰۰ | ۱۳۹۷ چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت
صفحه را ببند
اپل‌واچ جان مرد نیویورکی را نجات داد
این ساعت هوشمند به او هشدار داد که ضربان قلبش به طرز خطرناکی بالا رفته است

ماه گذشته وقتی اپل‌واچ او هشدار داده بود که ضربان قلبش به شکل خطرناکی بالا رفته، آن مرد نیویورکی را به سرعت به بیمارستان آوردند. پزشکان گفتند که همین هشدار باعث نجات جانش شده است.
شبکه خبری ان‌بی‌سی نیویورک گزارش داد که «ویلیام مانزیدلیس» 32ساله که به همراه دوستان و خانواده‌اش مشغول بازی بولینگ بود، ناگهان سرش گیج رفت و شروع به خونریزی ناشناخته‌ای کرد. او پس از بررسی هشدار ضربان شدید اپل‌واچ خود دید که ساعت به او می‌گوید که خود را به مرکز درمانی برساند.
مادر آقای مانزیدلیس با خودرو به سمت بیمارستان حرکت کرد. ویلیام مانزیدلیس در خودرو شروع به خونریزی شدید و تشنج کرد. پزشکان در اتاق اورژانس خیلی زود متوجه شدند که مانزیدلیس دچار زخم معده بوده که حالا این زخم گسسته شده است. به همین دلیل، قبل از آن‌که بتوان او را به اتاق جراحی برد، باید خون به او تزریق می‌شد.
ان‌بی‌سی گزارش کرده، از آنجا که مانزیدلیس جوان بود و شناختی از مشکلات پیشین پزشکی‌اش نداشت، پزشکان می‌گویند که او احتمالا خیلی زیاد منتظر مانده و اگر اپل‌واچ نداشت، کسی نمی‌توانست به او کمک کند.
مانزیدلیس این گجت را «فرشته کوچک نظاره‌گر من» نامیده است.
هفته پیش هم «دینا رکتن‌والد» اهل فلوریدا نیز تجربه مشابهی را با اپل‌واچ خود داشت؛ او زمانی که دستگاهش به او هشدار ضربان قلب 190 در دقیقه را نشان داد و توصیه کرد که حتما به پزشک مراجعه کند، در کلیسا بود.
ای‌بی‌سی نیوز گزارش داده که در بیمارستان دینا متوجه شد که او از بیماری کلیوی رنج می‌کشد. مادر دینا به اپل نوشت: «من صادقانه باور دارم که اپل‌واچ کارخانه شما جان دختر مرا نجات داد.»
9 ماه پس از آن‌که نخستین سری این ساعت‌ها در اواخر‌ سال 2015 وارد بازار شد، مدیر عملیات شرکت اپل به نام «جف ویلیامز» در یک برنامه رادیویی گفت که این کمپانی ایمیل‌های زیادی را دریافت کرده از افرادی که می‌گویند اپل‌واچ با علایم هشداردهنده و سریع جان آنها را نجات داده است.


تعداد بازدید :  142