شماره ۱۴۰۰ | ۱۳۹۷ چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت
صفحه را ببند
اخبار جهان

منع تردد موتورسیکلت‌ها در بیروت به مدت ۷۲ ساعت
ایسنا|  وزیر کشور لبنان از منع تردد موتورسیکلت‌ها در بیروت طی ۷۲ ساعت
 خبر داد.
نهاد المشنوق، وزیر کشور لبنان به دنبال درگیری‌های اخیر در شهر بیروت با هدف کنترل بر وضع امنیتی تصمیمی مبنی بر منع تردد موتورسیکلت‌ها در این شهر به مدت ۷۲ساعت بر اساس منافع عمومی و حفظ صلح داخلی گرفت. موتورسیکلت‌های دستگاه‌های امنیتی، ادارات، نهادهای دولتی، رستوران‌ها، داروخانه‌ها، آژانس‌های خبری، رسانه‌ها، خبرنگاران، عکاسان و شرکت‌های پخش روزنامه و مجله از این برنامه مستثنی هستند.
 از سوی دیگر، فرماندهی ارتش لبنان به شهروندان کشورش نسبت به انجام هرگونه اقدامی که امنیت را مختل کند و نیز شلیک هوایی هشدار داد و اعلام کرد که مخالفان و تیراندازان را تعقیب و آنها را بازداشت کرده و به دادگاه ارجاع می‌دهد. حریری و حزب‌الله لبنان از دستگاه‌های امنیتی خواسته‌اند اقداماتی را در حق آشوبگران اتخاذ کنند.

سازمان اطلاعات عراق:
البغدادی در سوریه است
ایسنا|  رئیس دفتر اطلاعات و مبارزه با تروریسم در وزارت کشور عراق در گفت‌وگو با شبکه «فاکس نیوز» اعلام کرد: ابوبکر البغدادی هنوز زنده است و در مناطقی در سوریه، در نزدیکی مرزهای عراق به سر می‌برد. ابو علی البصری، رئیس دفتر اطلاعات و مبارزه با تروریسم در وزارت کشور عراق تاکید کرد: «جدیدترین اطلاعات ما حاکی است او در شهرک هجین واقع در سوریه در ۱۸مایلی مرزهای عراق و سوریه در داخل استان دیرالزور است.» البصری به شبکه فاکس نیوز گفت: «اطلاعات جدید درباره محل اختفای البغدادی تنها چند روز است که به دست سازمان اطلاعات عراق رسیده و این اطلاعات برای انجام حمله‌ای چند‌جانبه و مشترک با همراهی یگان‌های روسیه و سوریه استفاده خواهد شد.»

ترامپ به پوتین تبریک گفت
ایسنا| رئیس‌جمهوری آمریکا آغاز چهارمین دوره ریاست‌جمهوری پوتین را به او تبریک گفت. سارا سندرز، سخنگوی کاخ‌سفید اعلام کرد: «ترامپ به پوتین تبریک می‌گوید و به دنبال آن است که ما بتوانیم روابطی خوب با روسیه
 داشته باشیم.»
با این حال، سخنگوی کاخ‌سفید اظهار کرد: تظاهرکنندگانی که در خیابان‌های روسیه دست به تجمع علیه پوتین زدند، این حق را دارند که صدای‌شان به گونه‌ای مسالمت‌آمیز شنیده شود. ولادیمیر پوتین روز دوشنبه چهارمین دوره ریاست‌جمهوری خود را با ادای مراسم تحلیف آغاز کرد.

رئیس‌جمهوری سریلانکا:
پس از اتمام دوره ریاست‌جمهوری هم کنار نمی‌روم
ایسنا|رئیس‌جمهوری سریلانکا اعلام کرد که با وجود وعده قبلی، پس از اتمام دوران فعالیتش استعفا نمی‌دهد و گفته که دولت جدیدی را بدون «سیاستمدارانی که مرتکب قتل شدند» تشکیل خواهد داد.  مایتریپالا سیریسنا، رئیس‌جمهوری سریلانکا در یک راهپیمایی در جمع مردم گفت: هنوز وظیفه‌اش را به اتمام نرسانده و تمایلی برای کناره‌گیری و بازنشستگی از عرصه سیاست پس از اتمام دوره ریاست جمهوری‌اش در ۲۰۲۰ ندارد. وی ادامه داد: «خیلی‌ها از من می‌پرسند که آیا در ۲۰۲۰ از عرصه سیاست کناره‌گیری می‌کنم یا خیر. باید پاسخ دهم که چنین اتفاقی نمی‌افتد. هنوز کارهای زیادی دارم که باید انجام شود.»

داعش، ترامپ را تهدید کرد
ایسنا| داعش بار دیگر در یک پوستر تبلیغاتی جدید به اجرای حملاتی تروریستی در ایالات متحده آمریکا تهدید کرد. در این پروپاگاندا نشان داده شده که داعش درحال زدن گردن ترامپ است. پوستر مذکور دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا را نشان می‌دهد که دو زانو با یک لباس نارنجی روی زانوهایش نشسته و یک شبه‌نظامی داعشی قصد بریدن گلوی او را دارد و در پشت تصویر، نیویورک درحال سوختن به نمایش درآمده است. داعش در این پوستر هشدار داده «جنگ با آمریکا تمام نشده است و به یاری حق، شما شکست خواهید خورد.» این تصویر نشان می‌داد که ترامپ با دستان بسته روی زانوهایش نشسته است و اسلحه‌ای به سمت سرش نشانه رفته است.

پاشینیان سرانجام نخست‌وزیر ارمنستان شد
ایسنا| پارلمان ارمنستان در دومین جلسه برای انتخاب نخست‌وزیر، «نیکول پاشینیان» را به‌عنوان نخست‌وزیر تعیین کرد. به گزارش سایت شبکه روسیا الیوم، پارلمان ارمنستان دیروز با 59رأی موافق نیکول پاشینیان را به‌عنوان نخست‌وزیر ارمنستان برگزید.

 


تعداد بازدید :  292