شماره ۱۴۰۰ | ۱۳۹۷ چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت
صفحه را ببند
نماینده ولی‌فقیه در جمعیت هلال‌احمر عنوان کرد:
اصول و اهداف هلال‌احمر منطبق با آموزه‌های دینی و قرآن است

شهروند| نماینده ولی‌فقیه در جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران اعتقاد به خدمت به خداوند و انگیزه الهی داوطلبان هلال‌احمر ایران را نقطه تفاوت داوطلبان صلیب‌سرخ در جهان و جمهوری اسلامی دانست.
حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین معزی در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به فرارسیدن ۱۸ اردیبهشت و روز جهانی صلیب‌سرخ و هلال‌احمر، اظهار کرد: در جهان بیش از 189 کشور عضو نهضت صلیب‌سرخ و هلال‌احمر هستند که به انسان‌ها در شرایط مختلف خدمت می‌کنند و در تلاشند که از رنج و آلام آنان کم کنند.
وی درباره تفاوت جمعیت هلال‌احمر ایران با دیگر سازمان‌های داوطلبانه جهان، تفاوت را در انگیزه‌های خدمت دانست و عنوان کرد: انگیزه عملی که انسان‌ها را از رنج‌دیدن می‌رهاند، آنان را از زیر آوار بیرون کشیده یا در میدان جنگ و هنگامه سیل از شدت آسیب وارده به آنان می‌کاهد، عموما در تمامی جهان صورت می‌گیرد، اما این‌که ما با چه هدفی این کار را انجام می‌دهیم، تفاوت را بین ما و سایر جهان روشن می‌سازد. آیا فقط برای این‌که کار خیر را دوست داریم یا انسان را دوست داریم، یا این‌که در جهان می‌خواهیم نمونه باشیم، یا این‌که برای رضای خدا و قربت الی‌الله می‌خواهیم این کار را انجام دهیم؟
حجت‌الاسلام‌والمسلمین معزی افزود: آنچه آموزه‌های دینی و اسلامی به ما می‌آموزد، این است که اگر قصد برای خدا باشد، افرادی که ایثار و فداکاری می‌کنند، جان دیگران را بر خود مقدم می‌دانند و خود را به خطر می‌اندازند، نه پاداشی می‌خواهند و نه سپاسی؛ فقط و فقط برای خدا کار می‌کنند؛ این ویژگی آنان را ممتاز می‌کند.
 وی عنوان کرد: در ایران یک‌میلیون جوان در سازمان جوانان و بیش از ۷۰۰‌هزار داوطلب در دستگاه‌های مختلف داوطلبی فعالیت می‌کنند، ضمن این‌که خیّرینی که هلال را واسطه‌ای می‌دانند بین خود و نیازمندان، از آموزه‌های دینی آموخته‌اند که در راه خدا و برای خدا حرکت کنند و آن صدقه و خیری ارزش دارد و ماندگار می‌شود که برای خدا باشد. تمام عبادات ما هم برای همین است. نماینده ولی‌فقیه در جمعیت هلال‌احمر بیان کرد: خداوند آدمی را که به بندگان خدا نیکی می‌کند، دوست دارد. بر همین اساس و با این دید، اعمال داوطلبان هلال‌احمر خدمت به بندگان خداوند بوده و این اعتقاد و نیت‌ها کار را ارزشمند می‌کند. در هر کجای دنیا هم اگر کمک به هر انسانی برای تقرب به خداوند متعال و براساس امر خداوند باشد، همین ارزش را پیدا می‌کند.
وی تأکید کرد: انفاق در راه خداوند کار ارزشمندی است؛ دیگران را بر خود مقدم دانستن کار بسیار پسندیده‌ای است؛ ایثار کردن و دیگران را بر خود مقدم دانستن از آموزه‌های دینی است که اصول چهارگانه هلال‌احمر یعنی کاهش درد جامعه، برقراری صلح و دوستی، با ارزش دانستن کرامت انسان‌ها و تلاش برای سلامت جامعه همگی بر این آموزه‌های دینی منطبق است. مقام معظم رهبری در حکمی که به بنده ابلاغ فرمودند، اهداف و اصول هلال‌احمر را منطبق با تعالیم اسلامی دانستند؛ این همان چیزی است که کار ما را ارزشمند می‌کند.

 


تعداد بازدید :  135