شماره ۱۴۰۰ | ۱۳۹۷ چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت
صفحه را ببند
پارلمان

افشاگری عارف درباره انتخاب هیأت‌رئیسه مجلس
شخصا مسئولیت کوتاهی‌ها را می‌پذیرم

ایلنا| رئیس فراکسیون امید با بیان این‌که فراموش نکنیم که مجلس دهم در چه شرایطی شکل گرفت و چه کسانی با لیست امید وارد مجلس شدند، گفت: در جریان نخستین دور انتخابات هیأت‌رئیسه مجلس دهم کسانی که مقابل ما ایستادند، از اصولگرایان نبودند بلکه برخی اعضای کابینه در مقابل ما عمل کردند.
محمدرضا عارف در نشستی با اعضای ادوار انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران با اظهار خشنودی از این دیدار به جایگاه انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران اشاره کرد و با بیان این‌که دغدغه اصلی این تشکل باسابقه دانشجویی خدمت به انقلاب و حفظ ارزش‌هاست، بر ضرورت درک شرایط زمانی در طرح مطالبات تأکید کرد و گفت: باید از فردگرایی بشدت پرهیز کنیم و اصالت را به گفتمان جمعی و گروهی دهیم، چراکه در فعالیت‌های گروهی، اگر فرد محور قرار بگیرد، ممکن است آسیب‌هایی متوجه فعالیت‌های جمعی شود.
او گفت: اعضای فراکسیون امید نجیبانه و صبورانه انتقادها را به جان می‌خرند و شخصا هم مسئولیت برخی کوتاهی‌ها را می‌پذیرم، نمی‌خواهم بگویم عملکرد فراکسیون امید بی‌نقص است اما بسیاری از فعالیت‌های ما در فراکسیون امید بعضا تحت‌الشعاع برخی مسائل حاشیه‌ای قرار می‌گیرد. در جریان انتخابات شوراها اگر اکثریت اعضای هیأت نظارت بر انتخابات شوراها از فراکسیون امید نبودند، آیا اصلاح‌طلبان می‌توانستند در کلانشهرها لیست کاملا اصلاح‌طلبانه ارایه دهند و به پیروزی قاطعی دست پیدا کنند؟ اگر اعضای فراکسیون امید در کمیسیون ماده ۱۰ احزاب حضور نداشتند، آیا امکان صدور مجوز فعالیت چند حزب مطرح اصلاح‌طلب فراهم بود؟ آیا حضور نماینده فراکسیون امید در هیأت نظارت بر مطبوعات مانع از تهدید مطبوعات نشد؟
او گفت: شخصا مسئولیت کمیته رفع حصر را برعهده گرفتم ولی برای آن‌که این کمیته بتواند به نتیجه قابل ‌قبولی دست پیدا کند، قرار شد فعالیت‌های این کمیته در فضای غیررسانه‌ای انجام شود ولی متاسفانه با اظهارنظرهای صورت‌گرفته عملا نتایجی که در یک بازه‌زمانی از عملکرد این کمیته متصور بودیم، کمتر حاصل شد؛ هرچند همچنان امیدواریم گشایش جدی در وضع محصوران که از دلسوزان انقلاب و کشور هستند، صورت بگیرد.

علی مطهری: توان موشکی ایران قابل مذاکره نیست
ایسنا|  نایب‌رئیس ‌مجلس با بیان این‌که باید مذاکره درباره مسائل منطقه را بپذیریم،‌ گفت: به نظرم در ادامه برجام باید به اروپایی‌ها مهلت دهیم تا ضمانت قوی به ما بدهند که واقعا مقابل آمریکا می‌ایستند، در غیراین صورت بهتر است ما از برجام خارج شویم.
علی مطهری در حاشیه جلسه علنی دیروز مجلس در جمع خبرنگاران درباره آینده برجام بدون آمریکا و تأکید اروپایی‌ها بر ادامه آن، گفت: اگر اروپایی‌ها ضمانت مستحکمی به ایران بدهند که در مقابل فشارهای آمریکا ایستادگی می‌کنند و به برجام ادامه می‌دهند، بهتر است ما در برجام بمانیم.  نایب‌رئیس مجلس در پاسخ به این پرسش که آیا توان موشکی قابل مذاکره است؟ گفت: به هیچ‌وجه توان موشکی قابل مذاکره نیست، البته به نظرم اشکالی ندارد که در مسائل منطقه مذاکره کنیم، همان‌طور که اکنون مذاکره درباره یمن در جریان است و تاکنون درباره سوریه هم مذاکره کردیم. این مسأله مهمی نیست، چون ما در منطقه دست برتر را داریم.

عزت‌الله یوسفیان‌ملا: پولشویان دستشان به همه‌جا بند است
اعتمادآنلاین| در جلسه علنی دیروز مجلس شورای اسلامی، نمایندگان با کلیات لایحه اصلاح قانون مبارزه با پولشویی موافقت کردند. بعد از این موافقت، نمایندگان مجلس بود که حسن نوروزی سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس با انتقاد از به نتیجه نرسیدن دادگاه‌های محکومان پولشویی گفت که از ابتدای انقلاب تاکنون صدها مورد پولشویی در کشور رخ داده است اما هیچ‌کدام از آنها محکوم نشده و همگی تبرئه شده‌اند.
 در همین راستا عزت‌الله یوسفیان‌ملا نماینده آمل و عضو ناظر مجلس در ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی گفت: بسیاری از جرم‌ها هستند که وصف کیفری شده اما مجازات ندارد. این موضوع به نحوه‌ عملکرد دستگاه‌هایی بستگی دارد که باید به دنبال مجرم بروند و آنها را بگیرند. به‌واقع در کشور ما مشکل پولشویی وجود ندارد؟
 او گفت: مشخص است که دستگاه‌های مرتبط کار نمی‌کنند و به دنبال پولشویان نمی‌روند تا آنها را دستگیر کنند. متاسفانه در این بخش چون افرادی که پولشویی می‌کنند، دستشان به همه جا بند است و در همه جا نیرو و نفر دارند، کمتر گیر می‌افتند.   این نماینده مجلس معتقد است که معمولا متخلفان خاکی و کوچه و بازاری زودتر تحت تعقیب قرار می‌گیرند.


تعداد بازدید :  173