شماره ۱۴۰۰ | ۱۳۹۷ چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت
صفحه را ببند
میز خبر

دادستان کل کشور: چنین نبوده که رهبری دستور مسدود کردن  تلگرام را داده باشد
ایلنا|  دادستان کل کشور درباره فیلترینگ تلگرام گفت: برخی‌ها در این مورد مسائلی را مطرح کردند که قابل‌ قبول نیست ولی شرایط کشور اقتضا می‌‌‌کند یا سکوت کنیم یا با تدبیر عبور کنیم تا در موقع مناسب پاسخ مطالب غیرصحیح داده شود. محمدجعفر منتظری در جمع اساتید و نخبگان بسیجی حوزه علمیه قم درباره مطالبی درخصوص این‌که مقام معظم رهبری موضوع فیلتر تلگرام را مطرح کرده‌‌‌اند، گفت: اخیرا از سوی رئیس‌جمهوری محترم مطلبی در صفحه اینستاگرام منتشر شده و ذیل آن به این نکته اشاره شده بود که گویا ضمیر و مخاطب آن به رهبری معظم انقلاب برمی‌‌‌گشت، اما واقعا چنین نبوده که مقام معظم رهبری دستور مسدودکردن را داده باشند. این مقام عالی قضائی اضافه کرد: دوماه قبل در جریان بازدید از دادسرای رسیدگی به جرایم رایانه‌ای در تهران به من اعلام شد که 12‌هزار پرونده در این دادسرا درجریان رسیدگی است که 50‌درصد آن مستقیما مربوط به جرایم در بستر اینترنت و رایانه است و 70‌درصد این پرونده‌ها هم به نتیجه نرسیده‌‌‌اند، چراکه نمی‌‌‌‌‌توانیم افرادی را که از آنها شکایت‌شده پیدا کنیم و دسترسی به تلفن و آدرس آنان امکان ندارد.
 منتظری ادامه داد: در چند مورد از وزیر محترم ارتباطات خواستم که اطلاعات مربوط به متهمین را از مدیر تلگرام بخواهید، اما این فرد همکاری نکرده بود و حاضر نشده بود هیچ اطلاعاتی به وی بدهد. او با بیان این‌که قوه‌قضائیه وقتی می‌‌‌بیند تلگرام اینگونه بستر جرم و جنایت شده و هیچ راهی جز مسدودکردن آن نیست، آیا باید آن را رها کند یا این‌که باید در اجرای وظایف و مسئولیت‌‌‌های قانونی قوه‌قضائیه اقدام لازم صورت داد، تصریح کرد: برخی‌ها در این مورد مسائلی را مطرح کردند که قابل قبول نیست ولی شرایط کشور اقتضا می‌‌‌کند یا سکوت کنیم یا با تدبیر عبور کنیم تا در موقع مناسب پاسخ مطالب غیرصحیح داده شود. دادستان کل کشور یادآور شد: اما امروز مسئولیت این اقدام را قوه‌قضائیه پذیرفته و انتساب آن به رهبری معظم انقلاب به هیچ‌وجه صحیح نیست.

فرمانده نیروی زمینی ارتش به مردم: خطری ما را تهدید نمی‌کند در امنیت کامل هستید
ایسنا|  فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: ما درحال آماده‌شدن برای این امر هستیم که در مرزهای شرقی نقش بیشتری داشته باشیم.
امیر کیومرث حیدری در حاشیه بازدید از تیپ 377 شهید پرویز حبرانی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: خوشبختانه یگان‌های ما در بهترین آمادگی قرار داشته و امنیت مرزها نیز در بالاترین سطح برقرار است. ما درحال آماده‌شدن برای این امر هستیم که در مرزهای شرقی نقش بیشتری داشته باشیم.
وی ادامه داد: حضور در مرزها نه به جهت تهدیدات، بلکه به جهت افزایش آرامش ملت و رصد فعالیت‌های مرزی است. الحمدلله خطری جمهوری اسلامی ایران را تهدید نمی‌کند و مردم بزرگوار در آرامش و امنیت کامل هستند.
حیدری درخصوص انتقال و جا‌به‌جایی نهایی پادگان لشکر 77 گفت: از ناحیه ارتش مشکلی در این کار نیست و نیروی زمینی براساس تعهدات خود و بیش از آن اقدام کرده است. مسئولان استان دراین خصوص اشاره به مواردی دارند که بایستی خود قبلا انجام می‌دادند، منتها مسئولان تغییر می‌کنند و ذائقه‌های جدیدی وجود دارد و نظرات مختلفی دارند. من آمادگی دارم همین امروز با ورود به موضوع آن را حل کنیم.

علی لاریجانی: صدای رسای ملت‌های مظلوم پاسخ فشار ترامپ علیه مردم منطقه است
خانه ملت|  رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: ترامپ باید بداند که فشار سیاسی و نظامی علیه مردم منطقه پاسخش صدای رسای ملت‌های مظلوم است.
علی لاریجانی در آغاز جلسه علنی دیروز مجلس گفت: با همه تخریب‌ها و پول‌های کثیفی که آمریکا و صهیونیست‌ها و دنباله‌روهای آنها در لبنان خرج کردند، مردم رشید لبنان پای صندوق‌های ‌رأی حرف اصلی خود را که نه به آمریکا و نه به صهیونیسم بود، بیان کردند. ترامپ باید بداند که فشار سیاسی و نظامی علیه مردم منطقه پاسخش صدای رسای ملت‌های مظلوم است. او ادامه داد: امروز دو جریان مهم در منطقه دیده می‌شود. یکی جریان ارتجاعی متکی بر دیکتاتورها و وابسته به آمریکاست و دیگری جریان دموکرات‌هایی که ندای آن را در انتخابات لبنان و انتخابات شوراهای مصر و ان‌شاءالله در عراق خواهید شنید.
لاریجانی گفت: آقای ترامپ نتیجه رذالت‌های امنیتی آمریکا و صهیونیست‌ها در کمک به تروریسم در سال‌های گذشته را در ‌آرای ملت رشید لبنان مشاهده کنید و تردید نکنید بی‌تعهدی در مسأله هسته‌ای نیز نتیجه مشابهی خواهد داشت. ملت بزرگ ایران با رهبری آیت‌الله خامنه‌ای و راه و روش انقلاب اسلامی که در سیره امام تجلی داشت، با استقامت مسأله را دنبال خواهد کرد.


تعداد بازدید :  211