شماره ۱۴۰۰ | ۱۳۹۷ چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت
صفحه را ببند
گزیده اخبار

مهرآباد باقی می‌ماند اما گران می‌شود
ایسنا|  رحمت‌الله مه‌آبادی، مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها اعلام کرد که فرودگاه مهرآباد تهران هرگز تعطیل نمی‌شود، اما برنامه‌ریزی کرده‌ایم که هزینه پرواز در آن برای ایرلاین‌ها در آینده افزایش یابد. به گفته او، طی یک‌سال گذشته در مجموع بیش از ۶۱‌میلیون و ۵۰۰‌هزار مسافر از طریق فرودگاه‌های ایران جابه‌جا شده‌اند که از این رقم ۵۶‌میلیون معادل ۹۲‌درصد در فرودگاه‌های تحت مالکیت شرکت فرودگاه‌ها انجام شد. در قیاس با‌ سال گذشته میزان اعزام و پذیرش مسافر 7درصد، میزان نشست و برخاست هواپیما 8‌درصد و میزان جابه‌جایی بار نیز ۹‌درصد افزایش یافت.

حداکثر استفاده را از پسابرجام کردیم
ایلنا|  اصغر فخریه‌کاشان، مشاور وزیر راه‌وشهرسازی در امور بین‌الملل و عضو ارشد تیم خرید هواپیماهای جدید با بیان این‌که عده‌ای که امروز معترض تأخیر در تحویل هواپیماهای جدید هستند، در زمان انعقاد قرارداد‌ها، مخالف خرید هواپیما بودند، گفت: قرارداد با شرکت‌های سازنده قابلیت انعطاف براساس تغییر شرایط را دارد و دور بعدی مذاکرات با بویینگ به‌زودی انجام می‌شود.او با بیان این‌که حداکثر استفاده را از فرصت پسابرجام کردیم، گفت: در وزارت راه‌وشهرسازی قرارداد برقی‌سازی راه‌آهن تهران-مشهد، قرارداد برقی‌سازی راه‌آهن اینچه برون-گرمسار، قرارداد راه‌آهن چابهار، قرارداد قطار سریع‌السیر تهران- قم- اصفهان، قرارداد برقی‌شدن راه‌آهن تهران- تبریز، قرارداد با شرکت‌های سازنده داخلی برای تولید کامیون و نوسازی ناوگان باری جاده‌ای، قرارداد‌های شرکت فرودگاه‌ها برای خرید رادار و ۱۵۰ قرارداد نوسازی تجهیزات فرودگاهی به امضا رسید.

روده‌ دام‌های ایرانی کجا می‌رود؟
ایسنا| جمشید نفر، رئیس اتحادیه صادرکنندگان روده اظهار کرد: ۸۰ تا ۹۰‌درصد محصولات ما در این بخش به کشور آلمان صادر می‌شود. به گفته او در ‌سال گذشته حدود ۸۰‌میلیون دلار صادرات روده گاو، گوسفند و بز داشته‌ایم که این رقم در سال‌های قبل نیز کماکان در همین حدود بوده است، اما برای آن امکان افزایش ۲۰۰ تا ۳۰۰‌درصدی وجود دارد. او با بیان این‌که بازارهای متعددی مانند ایتالیا، اسپانیا، اتریش و هلند پذیرای محصولات ایرانی هستند، گفت: روده، محصول منحصربه‌فردی است که صد‌درصد آن صادراتی محسوب می‌شود.

۷‌میلیون و ۶۵۰‌هزار قطعه سکه پیش‌فروش شد
فارس| محمدعلی کریمی، مدیر روابط عمومی بانک مرکزی با بیان این‌که در مجموع حدود 7‌میلیون و 650‌هزار قطعه سکه تمام بهار آزادی پیش‌فروش شده است، گفت: از این تعداد 5‌میلیون و 900‌هزار قطعه سکه در ‌سال 1397، یک‌میلیون و 340‌هزار سکه در‌ سال 1398 و 408‌هزار سکه در ‌سال 1399 تحویل مشتریان داده می‌شود. او درخصوص سکه‌های تحویلی در‌ سال 1397 گفت: 799‌هزار قطعه سکه در اردیبهشت‌ماه، 666‌هزار و 500 قطعه در تیرماه، 292‌هزار قطعه در مردادماه، 336‌هزار قطعه در شهریورماه، یک‌میلیون و 287‌هزار قطعه سکه در مهرماه، 907‌هزار قطعه در آبان‌ماه، 70‌هزار قطعه در دی‌ماه، 865‌هزار قطعه در بهمن‌ماه و 677‌هزار قطعه در اسفندماه ‌سال‌جاری تحویل خریداران داده می‌شود.

اعزام نیروی کار ایرانی به دانمارک
ایسنا|  علی ربیعی، وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی درخصوص اهداف سفر خود به کشور دانمارک گفت: یکی از اهدافی که در این سفر پیگیری خواهیم کرد، ملاقات‌های جداگانه با وزیر کار و اشتغال و نیز وزیر امور اجتماعی و تبادل‌نظر درخصوص مسائل اشتغال و امور اجتماعی خواهد بود.  او درخصوص اهداف سفر خود به کشور دانمارک گفت: با توجه به این‌که کشور دانمارک دارای کمبود نیروی کار متخصص بوده و علاقه‌مند به پذیرش نیروی کار متخصص است، بنابراین اعزام نیروی کار به کشور دانمارک ازجمله موضوعاتی است که با وزیر کار این کشور مورد بحث و بررسی
 قرار خواهد گرفت.


تعداد بازدید :  144