شماره ۱۴۰۱ | ۱۳۹۷ پنج شنبه ۲۰ ارديبهشت
صفحه را ببند
بیانیه مشترک فرانچسکو روکا و پیتر مائورر به مناسبت روز جهانی صلیب‌سرخ و هلال‌احمر
داوطلب گرامی؛ این متن مستقیما برای توست!

شهروند|  به مناسبت 8 می‌ روزجهانی صلیب‌سرخ و هلال‌احمر، فرانچسکو روکا، رئیس فدراسیون بین‌المللی جمعیت‌های صلیب‌سرخ و هلال‌احمر و پیتر مائورر، رئیس کمیته بین‌المللی صلیب‌سرخ بیانه مشترکی صادر کردند. در متن این بیانیه آمده است: به نظر نمی‌رسد کسی بداند که تنها برای یک لبخند ساده چه تعداد از ماهیچه‌های بدن باید به حرکت درآیند. بعضی‌ها می‌گویند 17ماهیچه، گروهی هم بر 12ماهیچه بحث و جدل دارند، اما آنچه که در نهضت بین‌المللی صلیب‌سرخ و هلال‌احمر جا افتاده، این است که برای نقش‌بستن یک لبخند ساده بر لب باید بیش از 7‌میلیارد ماهیچه درگیر شود، یا ذهن فعال و ماهیچه‌های تقریبا 12‌میلیون کارمند و داوطلب در تکاپو باشد.
کارمند عزیز، داوطلب گرامی: این متن مستقیما برای توست!
شما هر روز با همه آنهایی که در بدترین لحظات زندگی خود، بحران و جنگ و خطر را به سر می‌برند، روبه‌رو می‌شوید و کار می‌کنید. این افراد نخستین پاسخ‌دهنده و سفیران خط مقدم صلیب‌سرخ و هلال‌احمر هستند. قدرت رو به رشد و دسترسی شبکه جهانی ما به خاطر وجود شماست. در سراسر جهان، در مکان‌های خطرناک و ناپایدار، اقدامات بشردوستانه، بی‌طرفانه، بی‌غرضانه و مستقل شما، بهترین فرصت برای دستیابی به کسانی است که بیشترین نیازها را دارند.ما در روزجهانی صلیب‌سرخ و هلال‌احمر، قصد داریم از تمامی فعالیت‌های‌تان و دِینی که به خاطر خدماتی که ارایه می‌دهید، به گردن ما دارید، قدردانی کنیم. آنچه که شما انجام می‌دهید، آسان نیست، شما همیشه هدف تهدید و حمله قرار گرفته‌اید. با اندوه فراوان، هر‌سال کارکنان صلیب‌سرخ و هلال‌احمر و داوطلبان کشته می‌شوند. ما از دیدن جای خالی همه آنهایی که خاطراتی از خود به یادگار گذاشته‌اند، همواره در حزن هستیم و هنوز هم فعالیت‌های شما ادامه دارد.
شما در بحران‌های طولانی‌مدت شدید، با پویایی و تحرک بسیار بالا فعالیت می‌کنید. می‌دانید افرادی که به آنها خدمت می‌کنید، چندین‌ماه و حتی چندین‌‌سال است که در شرایط سختی به سر می‌برند و با این حال آنها را همراهی می‌کنید. از کمک اضطراری، امدادرسانی‌های حیاتی تا انجام برنامه‌هایی برای بهبود و تاب‌آوری، شما همواره آن‌جا هستید.
در زیمبابوه هستید، کشاورزان را در جبران خسارت‌های وارده به محصولات کشاورزی‌شان (فرآیندهایی برای جلوگیری از خسارت به محصولات کشاورزی ازجمله خشکسالی و سیل) یاری می‌کنید. در بنگلادش حضور دارید، برای زنان و دختران چراغ‌های خورشیدی، لباس‌های مناسب از لحاظ فرهنگی و ملزومات بهداشتی برای جلوگیری از افسردگی‌شان آن‌هم در طول دوران قاعدگی تهیه می‌کنید. در کاستاریکا به سگ‌ها برای نجات مردم از زیر ساختمان‌های فرو ریخته یا رانش زمین آموزش می‌دهید. در سوریه هستید، جایی که پس از چندین‌بار تلاش پی‌در‌پی، 46 محموله شامل هزاران بسته از اقلام غذایی و تجهیزات پزشکی درنهایت به غیرنظامیان در غوطه شرقی رسید. در غزه هم هستید، با تأمین نیاز مردم با تهیه باتری‌های قابل شارژ برای تلفن‌های همراه و چراغ‌های اضطراری‌شان، مانع از قطع برق می‌شوید.
همه این داستان‌ها پر از نوآوری و اصالت است. همین داستان‌های اصیل هستند که نشان می‌دهند چگونه نهضت بین‌المللی صلیب‌سرخ و هلال‌احمر در تلاش است تا مردم را در کانون اقدامات بشردوستانه خود قرار دهد. از جوامع حمایت می‌کنید تا خود عاملی برای بهبود و تاب‌آوری خودشان باشند.
شما تخصص ما را در اختیار جامعه قرار می‌دهید، به‌طوری که جامعه خود بتواند در طولانی‌مدت قوی‌تر عمل کند. از راه‌های مختلف سعی می‌کنید اهداف سازمانی‌تان به جای اهداف شخصی‌تان اولویت باشد و این همان ازخودگذشتگی است که گنجی برای ما است که همان باعث می‌شود این شور و شوق در میان جمعیت‌های مختلفی از مردم پراکنده شود و نهضت ما را تبدیل به نهضتی منحصربه‌فرد کند.
به آنهایی که می‌گویند بشردوستی مرده است، می‌گویم که هریک از شما می‌توانید برای آنها 12‌میلیون مثال مختلف بزنید که چرا اشتباه فکر می‌کنند و این دقیقا همان چیزی است که ارزش لبخندزدن دارد.
از همه شما متشکرم.


تعداد بازدید :  457