شماره ۱۴۰۱ | ۱۳۹۷ پنج شنبه ۲۰ ارديبهشت
صفحه را ببند
در دیدار دبیر کل هلال‌احمر با امام جمعه موقت تهران مطرح شد:
در مواقع حساس به جای دولت باید چشم به هلال و نهاد‌های مردمی داشت

شهروند| دبیرکل جمعیت هلال‌احمر و جمعی از مدیران و اعضای شورای معاونین هلال‌احمر استان تهران با امام جمعه موقت تهران همزمان با هفته هلال دیدار و گفت‌وگو کردند. مهندس محمود محمدی‌نسب در دیدار با حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابوترابی‌فرد، امام جمعه موقت تهران با ارایه گزارشی از روند عملکرد جمعیت هلال‌احمر در ارایه خدمت به زلزله‌زدگان کرمانشاه اظهار کرد: هلال‌احمر هیچ‌گاه مردم زلزله‌زده کرمانشاه را تنها نگذاشته و به‌منظور کمک‌رسانی، به هر خانواده‌ای که در زلزله فردی را از دست داده یا پس از زلزله فرزند تازه‌متولدشده داشته، از محل کمک‌های مردمی،۵۰‌میلیون ریال اهدا کرد. وی گفت: همچنین در حوزه‌های مختلف همچنان امدادرسانی و کمک به مردم زلزله‌‌زده کرمانشاه ادامه دارد. در حوزه توانبخشی، افرادی که آسیب دیده‌اند در بیمارستان‌های سرپایی و مراکز درمانی همچنان مشغول مداوا هستند و در حوزه داوطلبان، پزشکان و پرستاران داوطلب خدمات خود را به آسیب‌دیدگان ارایه می‌کنند. محمدی‌نسب گفت: پس از زلزله، استان کرمانشاه براساس برنامه‌ریزی‌ها، به هشت قسمت تقسیم و مسئولیت هر قسمت به یک یا دو استان برای امدادرسانی محول شد و نه‌تنها در زلزله کرمانشاه بلکه در تمامی حوادث، جمعیت هلال‌احمر تمام توان خود را برای ارایه خدمات به مردم به‌کار خواهد گرفت. وی با بیان این‌که هلال‌احمر در ‌سال جاری علاوه بر زلزله کرمانشاه با حوادث طبیعی و غیرطبیعی دیگر مانند سیل، زلزله و سقوط هواپیما درگیر بود، عنوان کرد: به‌عنوان نمونه با توجه به وقوع حادثه دنا، نیروهای امدادونجات هلال‌احمر همچنان درگیر جست‌وجوی پیکر جانباختگان هستند.
هلال‌احمر با ۲‌میلیون داوطلب، نهادی کاملا مردمی است
حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمحمدحسن ابوترابی‌فرد، امام جمعه موقت تهران نیز در این دیدار ضمن تبریک هفته هلال‌احمر به تمام زحمتکشان این نهاد مردمی، اظهار کرد: مفتخرم در روزی که مربوط به خانواده ایثارگر جمعیت هلال‌احمر است، میزبان مسئولان این جمعیت هستم. این نهاد مردمی در همه کشورها، نشانه‌ای از ظرفیت‌های اعتقادی، فرهنگی و رفتاری آن جامعه است.
مدیران هلال‌احمر برنامه چشم‌انداز توسعه را جدی بگیرند
وی با تأکید بر این‌که هلال‌‌احمر ایران، نهاد مردمی توانمند و فعالی است، افزود: امیدوارم مدیران هلال‌احمر با یک برنامه‌ریزی صحیح بتوانند چشم‌انداز موفقی را برای خود ترسیم کنند و تا ‌سال ۱۴۰۰ تعداد اعضای داوطلبان آموزش‌دیده را افزایش دهند و از داوطلبان که اساس هلال‌احمر است، بیشتر بهره ببرند. امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: فعالیت داوطلبان در جمعیت هلال‌احمر در مواقع حساس مانند تعطیلات نوروزی که ۲۰ روز در بهترین زمان از خانواده‌های خود دور هستند و با ۲۵۰‌هزار نفر - روز خدمات خود را به هموطنان ارایه دادند، آمار بسیار خوب و بی‌نظیری است. وی افزود: از نظر کمی و کیفی جمعیت هلال‌احمر می‌تواند همگام با سایر نهادها چشم‌انداز مناسبی را داشته باشد تا خدمات مطلوب‌تری را به هموطنان ارایه دهد.
نیازمند همکاری‌های جدی اجتماعی هستیم
امام جمعه موقت تهران با اشاره به این‌که در کشور و در حوزه‌های مختلف نیازمند همکاری‌های جدی اجتماعی هستیم، گفت: گاهی در حوزه اجتماعی با مشکلاتی روبه‌رو می‌شویم که نیاز به فرهنگ‌سازی دارد و هلال‌احمر می‌تواند در این زمینه گام‌های خوبی بردارد.
هلال‌احمر فرهنگ نوعدوستی را در کشور تقویت می‌کند
امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: جمعیت هلال‌احمر می‌تواند با اجرای برنامه‌های مختلف، سطح همکاری مردم در کشور و فرهنگ نوعدوستی و خدمت به دیگران را ارتقا ببخشد. ابوترابی‌فرد با اشاره به این‌که اعتیاد، یکی از اصلی‌ترین آسیب‌های اجتماعی است، افزود: نهادهایی مانند هلال‌احمر در کمک به پیشگیری از این آسیب‌ها نقش تاثیرگذاری دارند و حتی در کمک به رفع معضلات اجتماعی چون فقر می‌توانند با برنامه‌ریزی دقیق نقش موثری ایفا کنند.
جمعیت هلال‌احمر با افزایش کمک‌های مردمی سهم دولت را کاهش می‌دهد
امام جمعه موقت تهران بیان کرد: با یک مطالعه درست و برنامه‌ریزی دقیق می‌توان موانع جدی پیش رو را کاملا مدیریت کرد و حتی از بین برد و آن موقع است که در حوادث مشکلی نخواهیم داشت.
ابوترابی‌فرد با اشاره به این‌که هلال‌احمر هر اندازه بتواند کمک‌های مردمی را ارتقا بخشد، سهم دولت را کم می‌کند، تصریح کرد: متاسفانه در کشور برای هر اقدامی چشم به دولت دوخته‌ایم، درحالی‌که در مواقع حساس و حوادث باید به سمتی رفت که از کمک نهادهای خدماتی مانند هلال‌احمر که مردمی‌تر و ملی‌تر است، بهره برد. در این دیدار، امام جمعه موقت تهران عضویت داوطلبانه خود در جمعیت هلال‌احمر را تمدید کرد.


تعداد بازدید :  335