شماره ۱۴۰۱ | ۱۳۹۷ پنج شنبه ۲۰ ارديبهشت
صفحه را ببند
رئیس سازمان جوانان در آیین افتتاح اجلاس سراسری دبیران منتخب کانون‌های دانشجویی هلال‌احمر:
امید و اعتماد به آینده رمز سربلندی ملت است

شهروند| همزمان با روز جهانی صلیب‌سرخ و جمعیت هلال‌احمر، اجلاس سراسری دبیران منتخب کانون‌های دانشجویی جمعیت هلال‌احمر با حضور رئیس سازمان جوانان، مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم و تحقیقات و فناوری، معاونان سازمان و دبیران منتخب کانون‌های دانشجویی و دبیران و نایب دبیران شورای مرکزی مجامع کانون‌های جوانان و دانشجویی کشور در پردیس فنی مهندسی شهید عباسپور آغاز شد. در مراسم افتتاحیه این اجلاس دکتر مسعود حبیبی ضمن تبریک روز جهانی هلال‌احمر و صلیب‌سرخ و با اشاره به رشادت‌های جوانان این مرزوبوم در دوران دفاع مقدس گفت: ملتی سربلند است که امید و اعتماد به آینده داشته باشد و شما جوانان عزیز به‌عنوان افتخارات جمعیت هلال‌احمر در راستای گسترش صلح و بشردوستی مشغول فعالیت هستید و از هیچ تلاشی فروگذار نکرده‌اید.
رئیس سازمان جوانان تصریح کرد: امید است که همیشه امیدوار، منسجم و با اعتماد در برنامه‌های بشردوستانه حضور داشته باشید‌. وی با اشاره به شعار امسال جمعیت هلال‌احمر تشریح کرد: همه جا برای همه در خدمتیم تا خدمت کنیم و این افتخار ماست. وی افزود: زحمات اجلاس امروز برعهده عزیزان و دبیران علمی و اجرایی بوده و بر اصل و اساس گفت‌وگو در راستای ارتقای فعالیت‌های کانون‌های دانشجویی و انجام فعالیت‌های بشردوستانه بیشتر در دانشگاه‌ها برگزار شده است.
دکتر حبیبی با اشاره به سند راهبردی و سند ۵ساله جمعیت هلال‌احمر تبیین کرد: دو حکم در برنامه ۵ساله برای رئیس سازمان جوانان تبیین شده که تأکید بر گسترش نقش‌آفرینی جوانان دارد. همچنین تأکید دارد رئیس سازمان نسبت به جذب و سازماندهی جوانان به میزان ۲میلیون نفر اقدام کند و دستورالعمل به تصویب رئیس جمعیت هلال‌احمر برسد و برنامه اجرایی را برای نقش‌آفرینی جوانان به تصویب شورای‌عالی برسانند و به هیأت دولت ارسال کنند. دکتر حبیبی با اشاره به حضور نمایندگان اعضا در تدوین و تبیین سند راهبردی و سند ۵ساله جمعیت هلال‌احمر و با بیان برنامه‌های سند راهبردی تشریح کرد: تسهیلگری و کمک به توانمندسازی سازمان‌های مردم نهاد در انجام فعالیت‌های داوطلبانه، بازبینی و سازماندهی فرآیند جذب، ساماندهی و توانمندسازی، توسعه فعالیت‌ها، گسترش نقش جوانان در امور مدیریتی، تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری از بندهای این برنامه است. وی افزود: در سند راهبردی جمعیت هلال‌احمر به گسترش صلح و دوستی و تفاهم با استفاده از دیپلماسی بشردوستانه، کمک به ایجاد جامعه تاب‌آور، کاهش خطر و پاسخگویی موثر به حوادث، کمک به تأمین زندگی سالم، ایمن و حفظ محیط‌زیست، ترویج و گسترش مشارکت اجتماعی در فعالیت‌های بشردوستانه با تقویت نقش جوانان و داوطلبان مشخصا تأکید شده است.
دکتر حبیبی با اشاره به ویژگی‌های این اجلاس اظهار داشت: تمام مسائلی که با آن روبه‌رو هستید در طول پنل‌های تخصصی این نشست مطرح کنید، پیشنهادها و انتقادات برای اجرای طرح‌های سند راهبردی و موانعی که از چشم نمایندگان شما در شورای مرکزی مجامع پنهان مانده است را بیان کنید تا فرصت گسترش فعالیت‌های بشردوستانه را فراهم کنیم. وی در پایان ضمن قدردانی از زحمات همه عزیزان در برگزاری این مراسم افزود: برادران و خواهران گرانقدر، فرصت اثرگذاری شما امروز دو چندان است و رئیس جمعیت هلال‌احمر صراحتا پیگیر نقش و اثر شما در جمعیت هلال‌احمر و دانشگاه است.
کانون‌های دانشجویی هلال‌احمر باید در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی فعالیت کنند
مدیرکل فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ضمن تبریک هفته هلال‌احمر گفت: امید است روزی برسد که هیچ آلامی متوجه هیچ انسانی نشود چرا که نفس کمک کردن به همنوع در آموزه‌های دینی ما توصیه شده و مورد توجه قرار گرفته است و امیدواریم روز به روز شاهد این گردهمایی‌های بشردوستانه در سطح کشور باشیم. عسگری با بیان کانون‌های فرهنگی در سطح دانشگاه‌ها تصریح کرد: کانون‌های فرهنگی برای جهت‌دهی به تلاش‌های خودانگیخته دانشجویان راه‌اندازی شده تا ایده‌های خلاقانه دانشجویان را گسترش دهند و با تشکیل کانون‌ها شاهد شکوفایی استعداد عزیزان باشیم. وی افزود: نیاز است تا با فعال کردن مولفه‌ها، اعتماد سازمانی را تقویت کنیم. مسئولیت‌پذیری در حوزه عمومی و اجتماعی توسط جوانان و دانشجویانی که پویا و عقل‌گرا بوده و منفعت‌محور نیستند، شایسته است چرا که توسعه فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و... جامعه به عمل جوانان و دانشجویان گره خورده است.
عسگری همچنین اظهار داشت: دولت باید زمینه‌ساز زیرساخت مناسبی برای جوانان باشد تا منفعت آن به خود دولت برسد چرا که سرمایه عظیم و بی‌بدیلی در جمعیت جوان کشور وجود دارد و نیاز به بازآرایی و بازخوانی این پتانسیل در کانون‌های فرهنگی است. وی افزود: قول می‌دهم تا در حوزه خود و همکارانم، همکاری وسیعی داشته باشیم. سطح کار دانشجویی هلال‌احمر نباید به امداد اختصاص یابد.
درخواست رئیس سازمان؛ برگزاری انتخاباتی پویا
معاون دانشجویی و جوانان سازمان جوانان گفت: بسیار خرسندیم که با قوام‌گرفتن شورای مرکزی مجامع کانون‌های جوانان و دانشجویی به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین پایه‌های برگزاری چنین جلساتی با حمایت رئیس سازمان و با وجود همه محدودیت‌ها، اقدام به برگزاری این اجلاس کردند. گنج کریمی تصریح کرد: حوزه جوانان و دانشجویی سازمان جوانان حلقه واسطی است تا ایده‌های بلند و اندیشه‌های زیبا  را در مسیر بشردوستی به منصه ظهور برساند. وی افزود: همت والای جوانان در کمیته‌های اجرایی باعث شد تا برنامه‌های متنوعی تدارک ببینند. گنج‌کریمی با اشاره به برگزاری دومین دوره انتخابات شورای مرکزی مجامع کانون‌های جوانان و دانشجویی تصریح کرد: امید است انتخابات این دوره پرشورتر از دوره قبل و با حضور حداکثری اعضا شکل‌ بگیرد، چرا که فرصت خدمت به خلق که برای شما فراهم شد، برای بقیه  هم فراهم شده و امید است انتخاباتی پویاتر برگزار شود تا شورایی همچون این شورا منسجم و متحد تشکیل شود. وی افزود: در این برنامه گوش‌های شنوایی وجود دارد تا هرچه مدنظر دارید بیان کنید. در ادامه این برنامه نیز دبیر اجرایی اجلاس؛ داود پیرانی، دبیر علمی اجلاس؛ محمد خانشی و دبیر شورای مرکزی مجامع کانون‌های دنشجویی؛ میلاد حسنی ضمن قدردانی از مسئولان جوان باور جمعیت هلال‌احمر با بیان اهمیت و نحوه برگزاری این نشست، به تبیین جدول زمان‌بندی برنامه پرداخته و نکاتی پیرامون هماهنگی برنامه اعلام کرده و ارتقای سطح فعالیت‌های کانون‌های دانشجویی را از اهداف مهم برنامه دانستند.

 


تعداد بازدید :  273