شماره ۱۴۰۱ | ۱۳۹۷ پنج شنبه ۲۰ ارديبهشت
صفحه را ببند
گزیده اخبار

برگزاری کارگاه آموزشی «صلح را باید از کودکی آموخت»
شهروند|  مدیر موزه‌های جمعیت هلال‌احمر از برگزاری کارگاه آموزشی «صلح را باید از کودکی آموخت» خبر داد و اعلام کرد: کارگاه آموزشی نقاشی که با حضور دانش‌آموزان پایه اول تا ششم در خیابان ولیعصر(عج) تهران درحال برگزاری است، با استقبال پرشور هموطنان مواجه شد. فرهاد علی‌اکبری با اشاره به برگزاری کارگاه آموزشی نقاشی ویژه دانش‌آموزان پایه یکم تا ششم در خیابان ولیعصر(عج) تهران گفت: این کارگاه آموزشی با عنوان «صلح را باید از کودکی آموخت» در هفته هلال‌احمر درحال برگزاری است. وی با بیان این‌که یکی از نکات مثبت این کارگاه آموزشی، برگزاری آن در معابر اصلی شهر است، ادامه داد: این کارگاه آموزشی با استقبال پرشور هموطنان مواجه شده است و حدود 600 دانش‌آموز از روند برگزاری کارگاه آموزشی بازدید کرده‌اند. مدیر موزه‌های جمعیت هلال‌احمر بر ضرورت برگزاری کارگاه‌های آموزشی با موضوع صلح در سطح معابر شهری و خیابان‌ها برای ترویج فرهنگ صلح و بشردوستی تاکید کرد.
نصیبه الهی‌مهر، مربی کارگاه آموزشی نقاشی با موضوع «صلح را باید از کودکی آموخت» با اشاره به این‌که 20 دانش‌آموز از پایه‌های اول تا ششم برای حضور در کارگاه آموزشی نقاشی با موضوع صلح حضور پیدا کردند تا آثار هنری خود را با موضوع صلح و بشر دوستی ترسیم کنند، بیان کرد: دانش‌آموزان با ترسیم نقاشی‌های خود، خواسته‌های درونی خود را در زمینه زندگی در کنار یکدیگر با آرامش و مهربانی است، برآورده می‌کنند، به علاوه انجام کار گروهی در آنها نیز تقویت می‌شود.

تجلیل از 400 امدادگر، داوطلب و جوان هلال‌احمر خراسان‌شمالی
شهروند| به مناسبت هفته هلال‌احمر، 400نفر از امدادگران، داوطلبان و جوانان جمعیت هلال‌احمر خراسان شمالی با حضور مسئولان استانی تجلیل شدند. مدیرعامل این جمعیت در مراسم تجلیل از اعضا گفت: هلال‌احمر استان از لحاظ توسعه تجهیزات و امکانات در وضعیت مطلوبی قرار دارد و نام هلال‌احمر در جای‌جای ایران برای مردم آشناست. محسن نجات پوشیدن لباس سرخ‌وسفید این جمعیت را افتخار دانست و افزود: تمام امدادگران هلال‌احمر استان دوره‌های مقدماتی و تخصصی و تکمیلی توان‌افزایی امدادونجات را گذرانده‌اند و از هر لحاظ آماده خدمت‌رسانی به مردم هستند. سرپرست معاونت سیاسی-امنیتی استانداری خراسان شمالی نیز ایجاد سلامت و آرامش را مهمترین ویژگی جمعیت عنوان کرد و گفت: امدادگرانی که بدون هیچ نگاه مالی در هر حادثه‌ای به یاری آسیب‌دیدگان می‌شتابند، بسیار ارزشمند هستند.
محمود ثمینی با بیان این‌که آموزش لازمه توانمند ساختن مردم و به‌روزرسانی علمی و عملیاتی آنان است که باید توجه ویژه‌ای به آن شود، تصریح کرد: اگر آموزش‌های لازم به مردم داده شود، آنها برای حفظ جان و مال خانواده خود آرامش خواهند داشت. وی همچنین از تلاش همه‌جانبه سرخ و سفیدپوشان جمعیت هلال‌احمر در حوادث مختلف و آموزش‌های پیشگیری از آسیب‌ها قدردانی کرد. محمدحسین علی‌نیا، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار هم به‌موقع حاضر شدن امدادگرن و نجاتگران در سر صحنه حوادث را ستودنی عنوان کرد و گفت: کسانی که دچار حادثه می‌شوند با دیدن هلال‌احمر اطمینان خاطر برای نجات خود پیدا می‌کنند که این باعث شده اعتماد مردم به این جمعیت بیش از پیش افزایش یابد. در پایان این مراسم از 400نفر داوطلب، امدادگر و اعضای جوان جمعیت هلال‌احمر خراسان شمالی تجلیل شد.

خانه هلال ابهر افتتاح شد
شهروند| خانه هلال اصناف و بازاریان ابهر با حضور مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان، مدیرکل مدیریت بحران استان و مسئولان شهرستانی و بازاریان و خیرین شهرستان ابهر افتتاح شد. مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان در حاشیه افتتاح خانه هلال بازاریان و اصناف گفت: خانه هلال با هدف توسعه شبکه داوطلبی جمعیت هلال‌احمر، توانمندسازی روستاهای آسیب‌پذیر در برابر مخاطرات و ارایه خدمات امدادی و آموزشی با استفاده از ظرفیت داوطلبی این روستاها ایجاد شده است. میرزایی بیان کرد: خانه‌های هلال در اجرای اهداف والای جمعیت به منظور تعامل و مشارکت بیشتر مردم در فعالیت‌های بشردوستانه راه‌اندازی شده است. میرزایی با اشاره به فعالیت‌های خانه هلال افزود: جذب و سازماندهی اعضا در حوزه‌های مختلف جوانان، امداد و داوطلبان، برگزاری دوره‌های آموزشی امدادی، فرهنگی، شناسایی و جذب خیرین و کمک به نیازمندان با بهره‌گیری از توان توانمندان از اهم برنامه‌های خانه‌های هلال است.

 


تعداد بازدید :  487