شماره ۱۴۰۱ | ۱۳۹۷ پنج شنبه ۲۰ ارديبهشت
صفحه را ببند
آتش زدن پدر به خاطر کارت عابربانک

شهروند| پسری که تنها به خاطر یک کارت عابربانک، پدر خود را طعمه شعله‌های آتش مرگبار کرد، از سوی ماموران پلیس پایتخت دستگیر شد.
روز چهارم اردیبهشت‌ماه وقوع آتش‌سوزی در خانه‌ای مسکونی در خیابان فلاح به کلانتری 151 یافت‌آباد اعلام شد. با حضور ماموران کلانتری در محل مشخص شد مردی 50ساله دچار سوختگی شدید از ناحیه صورت و گردن شده است که بلافاصله ضمن هماهنگی با اورژانس، به بیمارستان منتقل شد.
خانواده فرد مصدوم در اظهارات اولیه ادعا کردند که وی در زمان تعمیر موتورسیکلت و تمیزکردن قطعات آن با بنزین، درحال کشیدن سیگار بوده و همین اتفاق باعث وقوع آتش‌سوزی شده است.
خانواده فرد مصدوم در شرایطی مدعی بودند که آتش‌سوزی حادثه‌ای غیرعمد بوده که فرد مصدوم در بیمارستان به ماموران اعلام کرده بود پسرش به نام رامین او را به آتش کشیده است. ماموران قصد انجام تحقیقات از رامین را داشتند که اطلاع پیدا کردند وی همزمان با وقوع حادثه آتش‌سوزی متواری شده است.
این درحالی بود که روز 14 اردیبهشت‌ماه از بیمارستان خبر رسید، فرد مصدوم به علت شدت سوختگی و با وجود انجام اقدامات درمانی فوت کرده است. بلافاصله پرونده با موضوع «قتل عمد» تشکیل شد و برای ادامه تحقیقات در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی تهران قرار گرفت. با آغاز تجسس‌های پلیسی، کارآگاهان به تحقیق از اعضای خانواده مقتول پرداختند و ضمن مشاوره، از آنها برای همکاری با پلیس دعوت کردند. نهایتا ساعت 18:30 روز سه‌شنبه 18 اردیبهشت‌ماه رامین با مراجعه به اداره دهم پلیس آگاهی خودش را تسلیم کرد.
رامین در اظهاراتش با اعتراف به آتش‌زدن پدرش، درباره جزییات این حادثه به کارآگاهان گفت: «از مدتی قبل با شراکت پدرم اقدام به تأسیس یک مغازه موتورسازی کردیم و در کنار آن نیز موتورسیکلت خریدوفروش می‌کردیم. طی این مدت پول حاصل از کارکردن در مغازه به حسابی واریز می‌شد که عابربانکش نزد پدرم بود تا این‌که روز حادثه از پدرم درخواست کارت عابربانک را کردم تا مقداری پول از حساب برداشت کنم اما پدرم از دادن کارت خودداری کرد. درحالی‌که بسیار عصبانی بودم به حیاط خانه رفتم و از باک موتور مقداری بنزین کشیدم. به داخل خانه برگشتم و بی‌هیچ صحبتی بنزین را روی پدرم ریختم و با زدن فندک او را به آتش کشیدم. طی این مدت نیز در خانه دوستانم زندگی می‌کردم تا نهایتا تصمیم گرفتم خودم را به پلیس تسلیم
کنم.»
سرهنگ حمید مکرم، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران درباره این پرونده گفت: «متهم پرونده ضمن هماهنگی با بازپرس شعبه پنجم دادسرای ناحیه 27 تهران و با صدور قرار بازداشت موقت، برای ادامه تحقیقات در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است.»


تعداد بازدید :  545