شماره ۱۴۰۱ | ۱۳۹۷ پنج شنبه ۲۰ ارديبهشت
صفحه را ببند
دگرگون شدن با مارسل پروست

«اين كتاب را بخوانيد. من سال‌ها پيش خواندم شايد پنج يا شش سال پيش. از مارسل پروست هم چيزى نخوانده‌ام هنوز متاسفانه. اين كتاب نقد «زمان از دست رفته» نيست. اين كتاب در مورد روابط انسانى و نوستالژى‌هاى آرتيست‌ها و روشنفكران زمانِ كتاب پروست است. در مورد حس و حال نويسنده بودن به شكل پروست در فضاى پاريس آن سال‌ها. كتاب را چند وقتى است جلو دست گذاشتم تا دوباره بخوانم. طنز جذاب و شيرينى دارد، نكته‌سنج و باريك‌بين و شوخ است. خواندنش واقعا لذت‌بخش است. می‌دانم.»
متن بالا را هانیه توسلی در صفحه اینستاگرامش منتشر کرده و عکسی از کتاب «پروست چگونه می‌تواند زندگی شما را دگرگون کند» را در کنار آن گذاشته که عنوان کتابی است، نوشته آلن دوباتن با ترجمه گلی امامی که انتشارات نیلوفر آن را منتشر کرده است.
بریده‌ای از کتاب: «پروست در خانواده‌‌‌ای متولد شده ‌‌‌بود که هنرِ اسباب خوشی دیگران را فراهم کردن در آن بسیار جدی تلقی می‌‌‌شد. پدرش پزشک بود، مردی بزرگ‌‌‌جثه و ریشو با مشخصات ظاهری مردان قرن نوزدهمی؛ حالتی مقتدرانه و نگاهی نافذ داشت، که همه‌‌‌کس در برابرش احساس حقارت می‌‌‌کردند. او برتری اخلاق حرفه پزشکی را به بارزترین نحوی بروز می‌‌‌داد...»

 


تعداد بازدید :  1457