شماره ۱۴۰۱ | ۱۳۹۷ پنج شنبه ۲۰ ارديبهشت
صفحه را ببند
پیشخوان

زندگی آسان است، نگران نباش
نویسنده: آنیس مارتن لوگان
مترجم: ابوالفضل الله‌دادی
انتشارات: به‌نگار
قیمت: 15‌هزار تومان
رمان «زندگی آسان است، نگران نباش» درواقع ادامه‌ کتاب «آدم‌های خوشبخت کتاب می‌خوانند و قهوه می‌نوشند» است. در رمان «زندگی آسان است، نگران نباش» هم همان شخصیت‌های رمان «آدم‌های خوشبخت...» حضور دارند و وارد داستان تازه‌ای می‌شوند که سرنوشت شخصیت‌های کتاب قبلی را کاملا برای خواننده روشن می‌کند. با این حال، کتاب کاملا مستقل از اثر قبلی است، ولی شخصیت‌های داستان همگی آشنا هستند و از دل کتاب «آدم‌های خوشبخت...» بیرون آمده‌اند. 

ملاقات در سندیکای مومیاگران
مولف: عباس صفاری
انتشارات: ثالث
قیمت: 20‌هزار تومان
عباس صفاری، شاعر سرشناس ایرانی است که این بار کتابی با داستان‌های کوتاه به بازار روانه کرده است. از متن کتاب: «تا زنده بودم تمام بستگانم می‌دانستند که بر حسب عادتی دیرینه با دو بالشت می‌خوابم. با دو بالشت زیر سر در هر شرایطی و در هر جا و مکانی می‌توانستم مثل نوزادی که شیشه شیرش را تازه تمام کرده باشد راحت به خواب بروم. در ارتباط با مابقی وسایل خوابم اما وسواس چندانی نداشتم. فرقی نمی‌کرد روکشم پتوی زِبر ارتشی باشد یا لحاف پر. به تشک و زیراندازم نیز توجه چندانی نداشتم.»

هنر خوب زندگی کردن
نویسنده: رولف دوبلی
مترجم: عادل فردوسی‌پور بهزاد توکلی، علی شهروز
انتشارات: چشمه
کتاب «هنر خوب زیستن»، ۵۲ پیشنهاد کاربردی برای رسیدن به آرامش، ثروت و موفقیت را عرضه می‌کند. از روزگاران قدیم، انسان‌ها همواره از خودشان پرسیده‌اند معنای داشتن یک زندگی خوب چیست؟ اجزای تشکیل‌دهنده یک زندگی خوب چه هستند؟ نقش تقدیر در این میان چیست؟ نقش پول چطور؟ آیا چگونگی برخورداری از یک زندگی خوب پرسشی ذهنی یا مربوط به در پیش گرفتن نگرشی خاص است؟ یا این‌که مقصود از آن رسیدن به هدف‌های مشخصی در زندگی است؟ 

مزخرفات فارسی
مولف: رضا شکراللهی
انتشارات: ققنوس
قیمت: 9500 تومان
«مزخرفات فارسی» گزیده‌ای است از یادداشت‌های رضا شکراللهی. بخشی از مقدمه‌ کتاب: «آن‌چه در این کتاب می‌خوانید گزیده‌ای است از یادداشت‌هایی که طی چندین ‌سال در برخی روزنامه‌ها و رسانه‌ها منتشر شده است. یادداشت‌هایی کوتاه که جنبه‌ آموزش عمومی دارند و در آنها کوشیده‌ام، بدون وارد شدن به مباحث تخصصی، برخی ظرائف زبان فارسی روزمره را به زبان ساده‌ و با کمی چاشنی طنز بیان کنم. توجه دادنِ کاربر عامِ ‌زبان فارسی به فکر کردن به واژه‌ها و اصطلاحات و نیز نگارش پاکیزه و شیوا مهمترین هدف من در این یادداشت‌ها بوده است.»


تعداد بازدید :  475