شماره ۱۴۰۱ | ۱۳۹۷ پنج شنبه ۲۰ ارديبهشت
صفحه را ببند
پارلمان

علی لاریجانی:
پاسخ پشیمان‌کننده‌ای به آمریکا می‌دهیم
خانه ملت|  علی لاریجانی در نطق آغاز جلسه علنی دیروز مجلس درخصوص خروج ترامپ از برجام گفت: شب گذشته همگان سخنان سخیف رئیس‌جمهوری آمریکا را مشاهده کردید. بیش از یک‌سال است که این شوی دیپلماتیک را اجرا می‌کند. یک روز در حضور رهبران کشورهای دنیا در سازمان ملل اعلام می‌کند ملت کره‌شمالی را نابود می‌کنم و رئیس کره‌شمالی را بارها به تمسخر می‌کشد. اما یک روز همه حرف‌های خود را فراموش کرده و می‌گوید فرد محترمی است و با او مذاکره می‌کند. یک روز اتحادیه اروپا را درخصوص تعرفه محصولات تهدید می‌کند و یک روز دیگر اعلام می‌کند درخصوص هم‌پیمانان اجرا نمی‌کند.او افزود: ترامپ یک روز اعلام می‌کند از سوریه خارج می‌شود. به زودی، به زودی. روز بعد مناطقی در سوریه را بمباران می‌کند. شب گذشته اعلام می‌کند همه بدانند به حرفم عمل می‌کنم. ترامپ فکر می‌کند تاریخ کشورها و اذهان ملت‌ها مطابق ذهن فراموش‌کار او دچار نسیان است. این حوادث نشان می‌دهد ملت آمریکا گرفتار فردی خودشیفته و ناشی در سیاست شده است. آیا اقدامات برای کشوری که مدعی مدیریت جهان است، سرشکستگی ‌آور نیست که حتی هم‌پیمانان آن تلاش می‌کنند او را از اقدامات احمقانه بازدارند و وی را کنترل کنند.لاریجانی تأکید کرد: توقعات در این مقطع باید متناسب با شرایط تعدیل شود. ما در 40‌سال گذشته شرایطی سخت‌تر از این وضع را تحمل کرده‌ایم و مطمئن هستیم با وفاق ملی در کشور پاسخ پشیمان‌کننده‌ای به آمریکا و صهیونیست‌ها خواهیم داد. کمیسیون امنیت ملی لازم است در این دو یا سه هفته مستمرا مذاکرات وزارت خارجه با اروپا را پیگیری و نظارت کند و نتیجه را به مجلس ارایه کند تا تصمیم‌گیری نهایی انجام شود.

علی مطهری
آزادی‌های مدنی جزو قانون اساسی است و باید رعایت شود
اعتمادآنلاین|  علی مطهری نماینده تهران و نایب‌رئیس مجلس در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال مبنی بر این‌که موافقت با رفع حصر یا سایر آزادی‌های اجتماعی در شرایط فعلی چقدر بر کاهش ناامیدی‌هایی که پس از خروج آمریکا از برجام ایجاد کرده است، تأثیر می‌گذارد، گفت: آزادی‌ها همیشه باید باشد و ارتباطی به شرایط اقتصادی ندارد.او تأکید کرد: آزادی‌های مدنی از اصول قانون اساسی است و قبل از برجام و بعد از برجام، قبل از این شرایط و بعد از این شرایط و همیشه باید رعایت شود نه این‌که چون در شرایط سختی واقع شدیم آزادی‌ها را کم یا زیاد کنیم. همیشه باید به قانون اساسی عمل شود و آزادی‌هایی که در قانون اساسی ذکر شده باید جدی گرفته شود.نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: فعلا باید مذاکره با سایر طرف‌های برجام در مدت معین انجام شود تا بعد تصمیم دیگری بگیریم اما در وضع امروز برجام، سیاستی که دولت در پیش گرفته، سیاست خوبی است. او در پایان گفت: همین که سیاسیون و مسئولان با هم درگیر نشوند یا از هر وسیله‌ای برای رقابت‌های سیاسی استفاده نکنند تا برای بیرون راندن حریف از میدان موفق شوند، یا یکصدا و یک هدف در برابر آمریکا قرار بگیرند خود موجب اتحاد و انسجام داخلی می‌شود.علی مطهری همچنین در پاسخ به پرسش خبرنگاری مبنی بر این‌که به نظر می‌رسد جریان‌های تندرو سیاسی پس از خروج آمریکا از برجام در فکر انتقام از دولت هستند، گفت: فعلا که همه، صحبت از وحدت و همدلی می‌کنند و اوضاع خوب است. باید صبر کرد و دید چه می‌شود.نماینده مردم تهران آتش زدن پرچم آمریکا در صحن علنی امروز مجلس را رفتاری «بد» توصیف کرد و افزود: این اقدام کار درستی نبود. در گزارشی که شب گذشته منتشر شد اعلام شد دو سوم مردم آمریکا با این اقدام ترامپ مخالف هستند. بعد ما با آتش زدن پرچم در مجلس در حقیقت مردم آمریکا را در برابر خودمان قرار می‌دهیم. نایب‌رئیس مجلس ابراز تأسف کرد: این اقدام ناگهانی برخی نمایندگان مجلس کار عاقلانه‌ای نبود و نمی‌شد هیچ واکنشی به این رفتار ناگهانی نشان داد.

رمضانعلی سبحانی‌فر:
همچون سربداران می‌ایستیم
ایسنا|  رمضانعلی سبحانی‌فر دیروز در تذکر شفاهی خود ضمن محکومیت اقدام ترامپ در خروج از برجام گفت: از سفر رئیس‌جمهوری و اعضای هیأت دولت به دیار سربداران و استقبال پرشور مردم که بار دیگر وحدت و همدلی ملت ایران را به نمایش گذاشت تشکر می‌کنم و در این سفر دولت مشکلات مردم را مورد بررسی قرار داد و بیش از 2هزار‌میلیارد تومان مصوبه داشت.نماینده مردم سبزوار و جوین در مجلس شورای اسلامی ضمن تقدیر و تشکر از موضعگیری علی لاریجانی و حسن روحانی در برابر بدعهدی ترامپ افزود: ترامپ یک سیاستمدار آماتور و نادان است و بیش از دو سوم مردم آمریکا اقدام او را خلاف تعهدات و نظرات مردم این کشور می‌دانند.او ادامه داد: مردم آمریکا بدانند که مرگ بر آمریکا و آتش‌زدن پرچم این کشور به معنای نماد دولت استکباری این کشور و بی‌خردی و نادانی دولت ترامپ در سراسر جهان است.عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دولت نادان ترامپ بداند که همه ملت ایران در کنار یکدیگر همچون سربداران که در برابر مغول سربدار شدند اما ذلت را نپذیرفتند، در برابر دولت‌های استکباری و بی‌منطق می‌ایستند.


تعداد بازدید :  290