شماره ۱۴۰۱ | ۱۳۹۷ پنج شنبه ۲۰ ارديبهشت
صفحه را ببند
گزیده اخبار

سیف:
پاسخگویی بی‌وفقه به نیازهای ارزی
ایرنا|  بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در پی خروج آمریکا از برجام اعلام کرد: این بانک از مدت‌ها پیش تمهیدات لازم را برای مقابله با نقض برجام توسط آمریکا اندیشیده است و بدون ایجاد وقفه، به نیازها و تقاضاهای ارزی کشور پاسخ داده می‌شود. در ادامه این بیانیه آمده است: بدعهدی آمریکا از مدت‌ها قبل پیش‌بینی شده بود ما و تمهیدات لازم را اندیشیده و مجموعه‌ای از تدابیر برای این منظور اتخاذ کرده‌ایم و اکنون منابع و مصارف ارزی کشور تحت اشراف و کنترل کامل قرار دارد؛ همچنین نظام بانکی کشور با محوریت بانک مرکزی توانایی کامل برای پاسخگویی به همه نیازهای ارزی کشور را دارد.

سوءاستفاده رقبای نفتی ایران از تحریم‌
فارس|وال‌استریت ژورنال نوشت ایران می‌گوید: رقبای ایران درحال سوءاستفاده از تحریم‌ها برای دزدیدن سهم ایران از بازار نفت هستند. ساعات پایانی روز سه‌شنبه وزارت انرژی عربستان اعلام کرد، برای «کاهش‌دادن تأثیرات هرگونه کمبود احتمالی عرضه در بازار» اقدام خواهد کرد. یک مقام نفتی این کشور گفت؛ عربستان به پالایشگاه‌هایی که اکنون نفت خام ایران را می‌خرند، دسترسی یافته و قراردادهایی پیشنهاد می‌کند. این درحالی است که سخنگوی شرکت آرامکوی عربستان که نفت تولیدی این کشور را می‌فروشد، از اظهارنظر در این رابطه خودداری کرد. امیرحسن زمانیان، معاون وزیر نفت ایران گفته است: «من از بخش بازاریابی‌مان شنیدم که هرجا می‌رود، در اروپا و آسیا توسط رقبای ما دنبال می‌شود و به (مشتریان ما) تخفیف پیشنهاد کرده و فتنه‌انگیزی می‌کنند.»

آسانسور سازمان استاندارد پلمپ شد!
ایرنا| نیره پیروزبخت معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان ملی استاندارد با یادآوری اهمیت و توجه جدی به موضوع آسانسورهای غیراستاندارد؛ گفت: حتی آسانسور ساختمان سازمان ملی استاندارد در میدان ونک به دلیل نداشتن شاخص‌های لازم پلمپ شد و در این رابطه تعارف و چشم‌پوشی نداریم.

راه‌اندازی سامانه قرارداد کار
 در ۵ استان
سامانه جامع روابط کار که در مردادماه گذشته با رونمایی از دو زیرسامانه آن در وزارت کار معرفی شده بود، حالا مراحل نهایی راه‌اندازی را در همان دو زیر سامانه طی می‌کند و به گفته معاون وزیر کار از اوایل خردادماه در ۵ استان تهران، البرز، قزوین، سمنان و اردبیل در دسترس خواهد بود. احمد مشیریان، معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی می‌گوید: شرکتی که قرار است این کار را انجام دهد، طی روزهای اخیر معرفی خواهد شد.

استخدام 18‌هزار نفر
 در دستگاه‌های دولتی
ایسنا|  جمشید انصاری رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور از استخدام ۱۸‌هزار نفر در دستگاه‌های دولتی خبر داد. به گفته او، آگهی استخدام ۱۸‌هزار نفر روز سه‌شنبه در سایت سازمان سنجش اعلام شد و از شنبه ثبت‌نام افراد متقاضی استخدام با شرایط ذکرشده در متن آگهی آغاز می‌شود. او متوسط سن مدیریت در کشور را درحال حاضر ۴۷‌سال اعلام کرد و گفت: در نظر است تا پایان برنامه ششم متوسط سن مدیریت در کشور به ۴۰‌سال برسد.

2/6‌میلیارد دلار ارز در سامانه نیما تخصیص یافت
ایرنا|  ولی‌الله سیف رئیس‌ کل بانک مرکزی با تأکید بر این‌که هیچ نگرانی از تأمین ارز متقاضیان وجود ندارد، گفت: از ابتدای فعالیت سامانه نیما در 22 فروردین‌ماه امسال برای تأمین مالی تجارت خارجی کشور تا 18 اردیبهشت‌ماه بیش از 6.2‌میلیارد دلار ارزهای مختلف تخصیص داده
 شده است.


تعداد بازدید :  251