شماره ۱۴۰۱ | ۱۳۹۷ پنج شنبه ۲۰ ارديبهشت
صفحه را ببند
رئیس انجمن علمی پزشکی روان‌تنی ایران:
۸۰‌درصد تهرانی‌ها سالانه یک رویداد استرس‌زا را تجربه می‌کنند

فارس| رئیس انجمن علمی پزشکی روان‌تنی ایران گفت: طبق مطالعه‌ای که ‌سال 1395 در 22 منطقه تهران انجام شد، 80.7‌درصد شهروندان تهرانی سالانه حداقل یک رویداد استرس‌زای شدید را تجربه می‌کنند که اغلب در سه حوزه اقتصادی، خانوادگی و سلامت است.
احمدعلی نوربالا در نخستین همایش انجمن علمی پزشکی روان‌تنی ایران افزود: این مطالعه در یک جمعیت 6‌هزار نفره، 6گروه سنی ازجمله نوجوانان و افراد بالای 17‌سال و هر دو گروه جنسی دارای وضع اقتصادی بالا، متوسط و پایین و در پنج بخش شمال، جنوب، شرق، غرب و مرکز تهران انجام شده است. او افزود: همچنین 51.6‌درصد این افراد مرد و 48.4‌درصد زن، 45.5‌درصد مجرد، 16.5‌درصد بیکار، 58.2‌درصد شاغل و 38.1‌درصد مستاجر و 41.5‌درصد مالک منزل بودند.
رئیس انجمن روان‌تنی ایران توضیح داد: نتایج این مطالعه حاکی از آن بود که 45.6‌درصد تهرانی‌ها فشار روانی ناشی از وضع اقتصادی، 28.8‌درصد فشار روانی ناشی از وضع سلامتی و 25.7‌درصد نیز نگرانی از آینده را تجربه کرده‌اند. نوربالا افزود: از این افراد خواستیم نظر خود را در مورد وضع اقتصادی و سلامت خود بیان کنند که از این تعداد 24.4‌درصد اعلام کردند در وضع متوسط اقتصادی قرار دارند و 12.6‌درصد وضع سلامت خود را عالی و 36.9‌درصد خوب اعلام کردند.
رئیس نخستین همایش روان‌تنی ایران گفت: نکته حایز اهمیت در نتایج این مطالعه این بود که تهرانی‌ها بیشتر از این‌که در مواجهه با حادثه استرس‌زا باشند، نگران آینده زندگی خود همچون نگرانی از آینده وضع مالی و اقتصادی، آینده شغلی، آینده فردی و خانوادگی، آینده سلامتی، بیماری و مصدومیت و معلولیت، بی‌ثباتی اقتصادی و مرگ عزیزان بودند.


تعداد بازدید :  409