شماره ۱۴۰۲ | ۱۳۹۷ شنبه ۲۲ ارديبهشت
صفحه را ببند
آژير

دستگیری ماموران قلابی در ساری
شهروند|  ماموران پلیس مازندران ۲ مامور قلابی شرکت‌های خدمات‌رسان شهری را در ساری دستگیر کردند.
سرهنگ حسن مفخمی جانشین فرمانده انتظامی مازندران درباره این پرونده گفت: «ماموران کلانتری ۱۲ ساری، دونفر را که با جعل عنوان ماموران شرکت خدمات ایمنی و آتش‌نشانی و با ارایه فاکتور‌های جعلی اقدام به جمع‌آوری و سرقت کپسول‌های آتش‌نشانی از منازل مردم می‌کردند، دستگیر کردند.» جانشین با اشاره به کشف مقادیر قابل توجهی اموال مسروقه، مهر و اسناد جعلی از مخفیگاه متهمان، افزود: «این دو سارق حرفه‌ای تاکنون به ۳۰ فقره سرقت و کلاهبرداری از مردم در شهرستان ساری اعتراف کردند.»

پایان عملیات جست‌وجوی هلال در منطقه زلزله‌زده سرخس
شهروند| عملیات جست‌وجو و نجات هلال‌احمر خراسان‌رضوی در منطقه زلزله‌زده سرخس در شمال‌شرق خراسان‌رضوی پایان یافت.
زمین‌لرزه‌ای به بزرگی 5 ریشتر در 26کیلومتری شهر سرخس در عمق 7کیلومتری زمین ساعت 20 و 6 دقیقه و 42 ثانیه پنجشنبه سرخس را لرزاند.
به گفته مجتبی محمودی، سخنگوی جمعیت هلال‌احمر خراسان‌رضوی پس از وقوع این زلزله سه گروه ارزیاب از امدادگران هلال‌احمر سرخس به همراه 14نفر به روستاهای گنبدلی، شورلق، کلاته حاج محمد و چاله زر این شهرستان فرستاد و امدادگران هلال‌احمر خراسان‌رضوی هم به حالت آماده‌باش بودند تا در صورت نیاز به سرخس اعزام شوند. شهرام طاهرزاده رئیس اداره حوادث و مدیریت بحران دانشگاه علوم پزشکی هم گفت: با اعزام 5 گروه ارزیاب این دانشگاه به سرخس، با هدف پذیرش مصدومان احتمالی ظرفیت بیمارستان سرخس افزایش یافت. حجت علی شایانفر، مدیرکل مدیریت بحران و حوادث غیرمترقبه استانداری خراسان‌رضوی گفت: «پایان عملیات جست‌وجو و نجات هلال‌احمر خراسان‌رضوی در منطقه زلزله‌زده سرخس در پی وقوع زمین‌لرزه پنجشنبه‌شب در سرخس و اعزام گروه‌های امداد و ارزیاب به منطقه وقوع زلزله، براساس گزارش‌های دریافتی هیچ خسارت فوتی و مصدومیت ناشی از زلزله گزارش نشده و خسارت به ساختمان‌های روستایی کانون زلزله در حد ترک‌خوردن دیوار منازل و شکستن شیشه‌ها به‌ویژه در روستاهای مخروم چاله زرد و نوبنیاد بوده است. درحال حاضر عملیات جست‌وجو و نجات هلال‌احمر خراسان‌رضوی در منطقه زلزله‌زده پایان یافته است.» حسین سنجرانی فرماندار شهرستان سرخس هم گفت: «به دنبال زمین‌لرزه در این شهرستان، ستاد مدیریت بحران تشکیل شد و براساس گزارش‌های نیروی انتظامی، مرزبانی و جمعیت هلال‌احمر هیچ خسارت فوتی و مصدومیت ناشی از زلزله وجود نداشت. مردم روستاها به‌ویژه روستاهای چاله زرد و نوبنیاد دیشب را بیرون از منازل خود سپری کردند.»
او اعطای تسهیلات مقاوم‌سازی برای مناطق روستایی را خواستار شد و ادامه داد: «با مقاوم‌سازی منازل روستایی از خسارات ناشی از عوارض طبیعی چون زمین‌لرزه می‌توان پیشگیری کرد.»

اعضای باند گردنبند قاپی در نظرآباد دستگیر شدند
شهروند| تبهکاری‌های یک باند دونفره در نظرآباد، هشتگرد و آبیک پایان یافت.
قیومی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان نظرآباد از پایان تبهکاری‌ یک باند دونفره در نظرآباد، هشتگرد و آبیک خبر داد و گفت: «یک باند دونفره سارقان گردنبند قاپ دستگیر شدند. پس از طرح شکایات، دستورات قضائی برای شناسایی و بازداشت افراد این باند آغاز شد، درحالی‌ که سارقان پس از انجام چند مورد سرقت و با پوشاندن پلاک خود قصد فرار داشتند، شناسایی و بازداشت شدند. عکس‌های متفاوتی از این افراد توسط دوربین‌های معابر ضبط شده بود که پس از مدت‌ها تعقیب و مراقبت، زمانی که چند فقره سرقت انجام داده بودند، دستگیر شدند. اعضای این باند روز‌های پنجشنبه به استان البرز می‌آمدند و دارای سوابق متعدد از  جمله گردنبند قاپی هستند.»

کشف یک تن موادمخدر در درگیری مسلحانه
ایسنا|  یک سوداگر در عملیات دستگیری به هلاکت رسید و یک تن و 146کیلوگرم مواد افیونی نیز کشف شد.
سردار «قادر کریمی» فرمانده انتظامی استان خراسان‌رضوی در تشریح این عملیات گفت: «تیم‌های عملیات ویژه پلیس مبارزه با موادمخدر خراسان‌رضوی در اقدامی اطلاعاتی به سرنخ‌هایی از حمل محموله سنگین مواد افیونی از استان‌های جنوبی کشور به خراسان‌رضوی و مشهد دست یافتند. تیم‌های عملیات ویژه پلیس مبارزه با موادمخدر پس از ردزنی‌های گسترده به مبدأ ورودی استان در شهرستان «مه ولات» اعزام و خودروی پژو405 حامل مواد افیونی را در نقطه کمین خود به دام انداختند.» او ادامه داد: «با شروع درگیری مسلحانه و پس از دقایقی یکی از سوداگران مرگ به ضرب گلوله پلیس به هلاکت رسید و خودرو متوقف شد. پلیس در بازرسی از این خودرو یک تن و یک‌کیلوگرم تریاک به همراه 145کیلوگرم حشیش، یک قبضه سلاح جنگی کلاش، چهار تیغه خشاب و 109 تیر جنگی کشف کرد.


تعداد بازدید :  306