شماره ۱۴۰۲ | ۱۳۹۷ شنبه ۲۲ ارديبهشت
صفحه را ببند
پیشخوان

کیک عروسی
انتخاب و ترجمه: مژده دقیقی
انتشارات: نیلوفر
قیمت: 18500 تومان
«کیک عروسی و داستان‌های دیگر» شامل آثاری از مگان میهیو برگمن، راسل بنکس، جولی اوتسوکا و... است. کوچکی امتیازاتی دارد. چیزهای بزرگ اغلب بی‌در و پیکر، ناپخته و ناشیانه‌اند؛ کوچکی قلمروی وقار و زیبایی است. قلمروی کمال هم هست. رمان در ذات خود فراگیر است. داستان کوتاه، در مقابل، ذاتا گزینشگر است. از آن‌جا که تقریبا همه‌چیز را کنار می‌گذارد، می‌تواند به آنچه باقی می‌ماند شکل کاملی ببخشد.

عمامه‌داران
مجموعه عکس‌های بهزاد جائز
انتشارات: نظر
قیمت: 70‌هزار تومان
کتاب عمامه‌داران، کتابی است در به تصویر کشیدن گذران زندگی طلبه‌های جوان در مدت تحصیل در حوزه که پس از موفقیت در کسب عمامه، جایگاه اجتماعی‌شان در جامعه تغییر می‌کند و نگاه‌ها به آنها نیز در اجتماع تغییر کرده و معنا و تعریف دیگری پیدا می‌کند؛ بهزاد جائز در این 15‌سال سعی کرده این مسیر نسبتا طولانی را با دوربین خود به تصویر بکشد و در کتاب خود منعکس کند.

خانه‌ی دو طبقه‌ی خیابان سنایی
نویسنده: روبرت صافاریان
انتشارات: مرکز
قیمت: 15900 تومان
روبرت صافاریان، نویسنده این کتاب؛ متولد ۱۳۳۳ در تهران، منتقد، مدرس و تحلیلگر فیلم و سینمای ایرانی ارمنی‌تبار است. از متن كتاب: «به دنیا آمدنم را كه طبیعتاً یادم نیست. اما می‌توانم تصور كنم مادرم و پدرم را وقتی كه من به دنیا آمدم. زن و شوهری جوان، هر دو از اهالی روستای لیلان دهستان كمره نزدیك خمین. وقتی من به دنیا آمدم مادرم زنی نوزده ساله بود...»

نامه‌‌نگاری‌های پدرانه
مولف: فرناز تبریزی، کامیار شاپور
انتشارات: مروارید
قیمت: 18‌هزار تومان
«خودنویسم را از آفتاب پر می‌کنم» حکایت نامه‌های هشت‌سال دوری پرویز شاپور از فرزندش کامیار است که برای ادامه تحصیل راهی انگلستان شده بود. حرف‌های صمیمانه پدری که قصد دارد در زندگی پسرش حضور داشته باشد و نمی‌گذارد دوری راه بین‌شان فاصله ایجاد کند. این نامه‌های شیرین و پر از طنز و شوخی، از نظر تاریخ معاصر و روند زندگی برخی از هنرمندان آن دوره نیز دارای اهمیت است.


تعداد بازدید :  292