شماره ۱۴۰۲ | ۱۳۹۷ شنبه ۲۲ ارديبهشت
صفحه را ببند
پارلمان

عبدالرضا‌هاشم‌زایی:
رفع حصر و دادن آزادی‌های مدنی ابزار اتحاد است
اعتمادآنلاین|  عبدالرضا‌ هاشم‌زایی، نماینده تهران و عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که همه باید نفع و ضرر برجام را بپذیرند، گفت: تمام حاکمیت جمهوری اسلامی تصمیم گرفت که برجام را قبول کند؛ بنابراین همه باید نفع و ضرر آن را بپذیرند نه فقط رئیس‌جمهوری و دولت. از مقام معظم رهبری که با برجام موافقت کردند تا سایر مسئولین نظام و کل حاکمیت باید نفع و ضرر این توافقنامه را بپذیرند. او ادامه داد: اعتقادم بر این است که در این موقعیت باید از دوستانی که انتقاد می‌کنند سوال کنیم که برجام خوب بوده یا بد؟ اگر برجام بد بوده، پس چرا آمریکایی‌ها و اسراییلی‌ها به دنبال برهم‌زدن آن هستند. این دوستان باید بدانند اگر این توافق بد بود، آمریکا و اسراییل به دنبال برهم‌زدن آن نبودند. از نظر ما برجام برای ما خوب بوده و امتیازگیری‌مان بیشتر از امتیازاتی بود که دادیم. این نماینده مجلس گفت: آن عده‌ای که در داخل می‌خواهند برجام را برهم بزنند، ناخودآگاه با ترامپ همنوا هستند. ‌هاشم‌زایی معتقد است که باید در شرایط کنونی وحدت را حفظ کنیم و به دنبال این باشیم که آثار منفی خروج آمریکا از برجام را کم کنیم. نباید به دنبال انتقام‌جویی باشیم. تأکید می‌کنم که حاکمیت برجام را پذیرفته و خوب یا بد آن با حاکمیت است.او با بیان این‌که رفع حصر و دادن آزادی‌های مدنی ابزار اتحاد و بازگشت اعتماد به مردم است،‌ گفت: ما باید زندانی‌های سیاسی را آزاد کنیم. عفو عمومی صادر کنیم و هر کسی می‌خواهد به ایران بیاید، مگر این‌که شخصی مشکل امنیتی داشته باشد و فضا را از امنیتی‌شدن خارج کند. این عضو کمیسیون شوراهای مجلس گفت: بعد از خروج آمریکا از برجام باید اتحاد مردم مستحکم‌تر و وحدت ایجاد شود که ایجاد وحدت هم ابزار می‌خواهد. آزادی بیشتر مردم، کاهش سختگیری‌ها و ضعیف‌ترکردن فضای امنیتی ازجمله این ابزارها است.

رئیس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس:
ترامپ و آمریکایی‌ها تنها ماندند
ایسنا|  کاظم جلالی در واکنش به خروج آمریکا از برجام گفت: ایران اسلامی سرزمینی بسیار گسترده و بزرگی است که از ظرفیت‌های بسیار بالایی برخوردار است. امروز ما باید دو اولویت وحدت ملی و اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را در نظر بگیریم و بر اساس آن حرکت کنیم. اولویت اول داشتن وحدت ملی و کنارگذاشتن همه جاروجنجال‌های جلوه‌گرایانه سیاسی در داخل کشور است. اولویت دوم حرکت بر اساس سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است.او افزود: باید با تقویت اقتصاد مقاومتی در داخل کشورمان براساس ظرفیت‌های داخلی‌مان حرکت کرده و هیجان‌زده نشویم. وضع ما امروز از وضع دیروز بهتر است.این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس توضیح داد: زمانی پرونده ما را به‌ناحق در شورای امنیت سازمان ملل و ذیل فصل هفتم بردند. آمریکایی‌ها به دنبال ایجاد اجماع تصنعی علیه ایران بودند. امروز آن اجماع تصنعی شکست خورده است، ترامپ و آمریکایی‌ها تنها هستند و منطق جمهوری اسلامی ایران بر دنیا غلبه کرده است. ایران نشان داد که دنبال بمب هسته‌ای نیست، اهل مذاکره است و پای مذاکرات و تعهدات خود می‌ایستد، اینها دستاوردهای کمی نیست.

واکنش سلحشوری به، به آتش کشیده شدن پرچم آمریکا در صحن مجلس:
با دیپلماسی پاسخ آمریکا را بدهیم
 نه حرکات خارج از عرف
ایلنا|  پروانه سلحشوری با بیان این‌که ایرانیان از قدیم‌الایام مظهر مهربانی و خونگرمی بوده‌اند، نسبت به اقدام اخیر برخی نمایندگان در آتش‌زدن پرچم آمریکا ابراز تاسف کرد و با اشاره به انتشار گسترده تصاویر این اقدام در سطح جهانی گفت: دولت آمریکا بدعهدی کرد و اخلاق را زیرپا گذاشت. دولتمردان آمریکایی همان‌طور که انتظار می‌رفت بدعهدی کردند و سوءنیت‌شان را بار دیگر اثبات کردند، شکی نیست. اما ما باید با دیپلماسی پاسخ آنها را بدهیم، نه این‌که با حرکات خارج از عرف، از چارچوب اخلاق خارج شویم.ترامپ سه‌شنبه‌شب بار دیگر با رفتار و گفتاری کینه‌ورزانه، به‌دور از اخلاق و متانت دیپلماتیک، علیه ملت ایران وارد عمل شد و بار دیگر بدعهدی‌اش را ثابت کرد و اقدام به اعمال تحریم‌هایی کرد که مشخصا ملت ایران را نشانه می‌گیرد اما ما با مردم آمریکا دشمنی نداریم .

 


تعداد بازدید :  244