شماره ۱۴۰۲ | ۱۳۹۷ شنبه ۲۲ ارديبهشت
صفحه را ببند
روی خط خبر

روحانی در تماس تلفنی صدراعظم آلمان:
اروپا تضمین حفظ منافع ایران در برجام را مشخص کند
دولت|  رئیس‌جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگوی «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان با وی، با تاکید بر این‌که «منافع تهران در برجام باید به‌طور دقیق و صریح، مشخص و تضمین شود»، از اتحادیه اروپایی و به‌ویژه آلمان، فرانسه و انگلستان خواست در فرصت محدود، موضع قاطع خود را درباره چگونگی تأمین و تضمین منافع ایران در برجام بعد از خروج آمریکا از این توافق اعلام کنند. حسن روحانی عصر پنجشنبه و در تماس تلفنی «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان با وی تصریح کرد: منافع ایران در موضوعات و مسائل مهم مرتبط با برجام مانند فروش نفت، گاز، پتروشیمی و روابط بانکی، به‌طور روشن و صریح باید مشخص و تضمین شود. روحانی اظهار کرد: این موضوعات که می‌تواند به حفظ برجام کمک کند، باید در فرصت چندهفته‌ای، در نشست وزرای خارجه و گروه‌های کارشناسی ایران و کشورهای اتحادیه اروپا بررسی و نهایی شود. رئیس‌جمهوری همچنین با تبریک انتخاب مجدد خانم مرکل به‌عنوان صدراعظم آلمان، روابط تهران – برلین را همواره دوستانه و سازنده خواند و گفت: در دوره جدید نیز از گسترش بیش از پیش روابط دو کشور استقبال می‌کنیم. روحانی با اشاره به نقش سازنده و تأثیرگذار آلمان در مذاکرات برجام به‌عنوان یک قرارداد مهم چندجانبه، خروج یک‌جانبه آمریکا از این توافق را اقدامی خلاف مقررات بین‌المللی، ناپخته و خارج از عرف دانست و تصریح کرد: اگر بنا باشد توافقی که با قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد تایید شده، با یک بدعهدی این‌گونه زیر پا گذاشته شود، تبعات آن در عرصه بین‌الملل زیان‌بار خواهد بود. روحانی همچنین به همکاری‌های ایران و آلمان در مسائل منطقه اشاره و تاکید کرد: ایران با رویکرد ایجاد و تحکیم ثبات و امنیت منطقه‌ای، پیوسته تلاش کرده است از تنش‌ها در منطقه بکاهد و به هیچ‌وجه از ایجاد تنش جدید در منطقه استقبال نمی‌کند.

امام‌جمعه موقت تهران:
آمریکا از اول دنبال براندازی بود
ایسنا|  امام‌جمعه موقت تهران گفت: آمریکا از اول دنبال براندازی بود. می‌خواهند مردم را ناامید کنند، به یاری خداوند آینده این کشور روشن روشن است. آیت‌الله احمد خاتمی در خطبه‌های سیاسی این هفته نماز جمعه تهران درباره خروج ترامپ از برجام اظهار کرد: اخبار و تحلیل‌های این حادثه را دیده و شنیده‌اید. مطلب اول این است که باید عبرت بگیریم، دشمنان دین اصلا قابل اعتماد نیستند. در سوره توبه آمده است که دشمنان هیچ چیزی حتی قرارداد خویشاوندی را رعایت نمی‌کنند. برای آینده حواس‌مان جمع باشد. دوم این‌که باید حواس‌مان باشد که دشمنان دین همه سروته یک کرباس هستند. این‌که می‌گویید آمریکا نه، اتحادیه اروپا آری. با عبرت نمی‌سازد؛ عبرت بگیرید، قرار بود سرمایه‌گذاری کنند، بدعهدی کردند، اقتدار موشکی را مطرح می‌کنند و قرارداد هواپیمایی ما را لغو کردند. وی ادامه داد: مقام معظم رهبری مهلت دادند، اگر در این مهلت چند هفته‌ای بدعهدی کردند، ملت در این قرارداد نمی‌مانند. یادتان است که برخی روزنامه‌ها اوایل برجام چه گل و بلبلی می‌گفتند؟ تحریم روی تحریم آمد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش:
خروج آمریکا از برجام
 تأثیری بر بنیه دفاعی ندارد
ایلنا|  فرمانده نیروی زمینی ارتش تاکید کرد: خروج آمریکا از برجام، هیچ تأثیری بر بنیه دفاعی و اقتدار ایران اسلامی نخواهد داشت و نیروهای مسلح با قدرت از منافع ملی و تمامیت ارضی تا پای جان دفاع خواهند کرد. امیر سرتیپ کیومرث حیدری، فرمانده نیروی زمینی ارتش در همایش سیاسی فرماندهان که در دانشگاه افسری امام علی(ع) برگزار شد، گفت: استکبار جهانی پروژه ایران‌‌هراسی را کلید زده و می‌خواهد کشورهای دنیا به‌خصوص همسایگان ما را از ایران بترساند. متاسفانه این باور در کشورها به وجود آمده که برای دفاع از خودشان در برابر ایران باید تمهیداتی بیندیشند و شاهد هستیم که بعضا دست به اقدامات و خودزنی‌‌‌هایی می‌‌‌زنند. حیدری با بیان این‌که موقعیت ژئوپلیتیک ویژه ایران یکی از مولفه‌های رقم زدن پروژه ایران‌‌‌‌هراسی توسط دشمنان است، اظهار کرد: دشمنان با پروژه ایران‌‌‌هراسی برخی کشورهای منطقه را به زرادخانه‌‌‌های نظامی تبدیل کرده‌‌‌اند.

رحمانی‌فضلی در همایش «تحزب و توسعه»:
هدف ما برگزاری انتخابات حزبی بود
مهر|  وزیر کشور گفت: در تدوین قانون انتخابات جدید، هدف‌مان این بود که بتوانیم انتخابات را حزبی برگزار کنیم. عبدالرضا رحمانی‌فضلی، وزیر کشور روز پنجشنبه در اختتامیه همایش «تحزب و توسعه» اظهار کرد: در این ۴‌سال و نیم، تمام تلاش‌مان این بود که در عرصه فعال‌سازی احزاب تا جایی که قوانین اجازه می‌دهد، در خدمت دوستان باشیم. وی افزود: جلسات متعددی را با چندین احزاب گذاشتیم. تلاش کردیم تا در کمترین زمان ممکن، مجوزها را صادر کنیم. حزبی نداریم که در انتظار دریافت مجوز باشد. مشکل خانه احزاب هم برطرف شد. رحمانی فضلی تصریح کرد: انتخابات مجلس و ریاست‌جمهوری و شوراها، به‌خوبی و باشکوه و قانونی برگزار شد. با بسیاری از صاحب‌نظران حزبی از گرایش‌های مختلف جلسه گذاشتیم و از آنها همکاری خواستیم و انصافا به خوبی با ما همکاری کردند.


تعداد بازدید :  287