شماره ۱۴۰۲ | ۱۳۹۷ شنبه ۲۲ ارديبهشت
صفحه را ببند
گزیده اخبار

افزایش پلکانی حقوق کارمندان
 از اردیبهشت
ایرنا|محمدباقر نوبخت، معاون رئیس‌جمهوری گفت: افزایش ضریب حقوق کارکنان دولت در‌ سال 97 از همین ماه (اردیبهشت) در کشور اجرایی می‌شود. او اظهار کرد: میزان افزایش ضریب حقوق کارکنان دولت برای امسال از سوی دولت 10‌درصد و از سوی مجلس به‌صورت پلکانی پیشنهاد شد. سخنگوی دولت همچنین درخصوص بحث بخشودگی جرایم واحدهای تولیدی راکدی که به بانک‌ها بدهی دارند، گفت: درحال‌حاضر مصوبه با برنامه‌ای برای بخشودگی جرایم مطرح نیست، ولی در ستاد تسهیلات استان این اجازه را دادیم که برخلاف معمول که وام داده نمی‌شود، سرمایه در گردش این واحدها دوباره تامین شود.

دخانیات ۱۸‌درصد گران شد
مهر| تورم بخش‌های مختلف در اسفندماه ۹۶ اعلام شد که بر این اساس شاخص بهای گروه دخانیات معادل ۱۸‌درصد افزایش داشته است. میزان تورم در 12ماه منتهی به اسفندماه ۱۳۹۶ نسبت به 12 ماه منتهی به اسفندماه ۱۳۹۵ معادل ۹.۶‌درصد است. بیشترین میزان افزایش متعلق به استان چهارمحال‌وبختیاری معادل ۲‌درصد و کمترین آن مربوط به استان یزد معادل ۰.۷‌درصد بود. شاخص مذکور در استان تهران معادل یک‌درصد افزایش داشته است. در اسفندماه ۱۳۹۶، شاخص بهای گروه خوراکی‌ها و آشامیدنی‌ها نسبت به ماه قبل معادل ۱.۵‌درصد افزایش داشت، همچنین شاخص بهای گروه دخانیات نسبت به ماه قبل معادل ۱۵.۹‌درصد و نسبت به مدت مشابه‌ سال قبل 18‌درصد
 افزایش یافت.

زنگنه:
دوران شاخ‌وشانه کشیدن تمام شده
ایلنا| بیژن زنگنه، وزیر نفت درباره تفاوت امروز صنعت نفت با ۲۰‌سال گذشته اظهار کرد: در زنجیره احداث تاسیسات شامل شرکت‌های اکتشاف و تولید، پیمانکاران عمومی، شرکت‌های ساخت و نصب، سازندگان سیستم‌ها و بسته‌های مورد نیاز و سازندگان تجهیزات تحول بزرگی رخ داده است. او در پاسخ به سوالی درباره تأثیر خروج آمریکا از برجام و این‌که چقدر روی صنعت نفت، درآمد و صادرات ما اثر می‌گذارد، گفت: معتقدم با خروج آمریکا از برجام اتفاق قابل ذکری برای صادرات نفت و میعانات گازی ما رخ نخواهد داد و درآمدهای ارزی کشور طبق آنچه در بودجه است، تامین خواهد شد. او افزود: قدیم‌ها خیلی برای ما شاخ و شانه می‌کشیدند که جلوی واردات بنزین را می‌گیریم و ایران را فلج می‌کنیم این حرف‌ها به تاریخ پیوسته است و وضع‌مان در تولید بنزین با وجود رشد مصرف سالانه ۸ الی ۹‌درصدی خیلی خوب است و از این طریق نمی‌توانند ما را تحت‌فشار قرار دهند.


تعداد بازدید :  194