شماره ۱۴۰۲ | ۱۳۹۷ شنبه ۲۲ ارديبهشت
صفحه را ببند
انتقاد نکنید ‌ من مانکن نیستم!
گفت‌وگوی «شهروند» با روبرت مارکوسی، فوتبالیست سابق که کت ‌و شلوارهای تیم‌ملی را بر تن کرد

شهروند| در روزهایی که طرفداران تیم‌ملی فوتبال منتظر رونمایی از پیراهن‌های آدیداس برای شاگردان کی‌روش در جام‌جهانی هستند، فدراسیون در اقدامی جالب برای لباس‌های رسمی (کت و شلوار) ملی‌پوشان مراسم رونمایی گرفت و حالا در این خصوص حاشیه‌هایی ایجاد شده است. با این‌که کت‌وشلوارها توسط برند مشهور‌ هاکوپیان تولید شده، اما خیلی‌ها به سادگی بیش از حد آن و البته مانکن‌هایی که برای رونمایی مورد استفاده قرار گرفت، ایراد می‌گیرند. نکته جالب اما چنین است که هیچ‌کدام از دونفری که کت و شلوارهای تیم‌ملی را برای عکس گرفتن پوشیدند، مانکن نبودند؛ دو فوتبالیست قدیمی ارمنی که یکی‌شان سابقه بیشتری دارد. روبرت مارکوسی، مهاجم سال‌های نه‌چندان دور صبا باتری، ‌برق شیراز و پیکان و سواک امیریان دروازه‌بان سابق تیم امید استقلال که همدوره آندرانیک تیموریان و مجتبی جباری بود. مهمتر این‌که ظاهرا هیچ‌کس متوجه نشده دو نفری که از آنها به‌عنوان مانکن کت و شلوارهای تیم‌ملی استفاده شد، فوتبالیست بودند و در اندازه خود سوابق
مطلوبی نیز دارند.
روبرت مارکوسی در گفت‌وگو با «شهروند» اعلام کرد از اتفاقاتی که در مراسم رونمایی رخ داد و ناهماهنگی‌هایی که به وجود آمد دلخور است و البته بابت انتقادها به کیفیت و طرح لباس‌ها هم توضیح می‌دهد. ماحصل صحبت‌های او را بخوانید:
  کسی متوجه شد شما مانکن کت و شلوارهای تیم‌ملی  بودید؟
(با خنده) واقعیت این بود که ما خودمان هم خبر نداشتیم قرار است چنین مراسمی گرفته شود و ما به‌عنوان مانکن لباس بپوشیم و عکسی گرفته شود. از طرف باشگاه آرارات به ما گفتند روز پنجشنبه آقای‌ هاکوپیان که لباس‌های تیم‌ملی را تولید می‌کند، مراسمی گرفته و شما هم حضور پیدا کنید. همان روز فهمیدیم که می‌خواهند از ما به‌عنوان مانکن
 استفاده کنند.
تجربه مانکن‌شدن چطور بود؟
واقعا کار سختی است؛ من در زندگی‌ام مفید‌ترین کاری که انجام دادم، فوتبال بازی‌کردن بود و چون هیچ سابقه‌ای در بحث مدلینگ و ... نداشتیم کار سختی بود.
البته انتقادهای زیادی هم به مانکن‌های مراسم رونمایی از کت و شلوارهای تیم‌ملی انجام شد!
نمی‌دانم چه باید بگویم. من که مانکن نبوده و نیستم و شکی نیست نتوانستم کار خاصی انجام دهم. همان‌طور که گفتم باشگاه آرارات از ما خواستند به مراسم برویم و شاید اگر حتی می‌دانستیم قرار است چه اتفاقی در مراسم بیفتد، ما اصلا نمی‌رفتیم. مانکن‌بودن شرایط خاص خود را دارد. آنها افرادی‌اند که دوره این کار را دیده‌اند، قیافه و هیکل مناسب و شخصیت خاص این کار را دارند. من خودم نظرم این است که باید چند مانکن حرفه‌ای کت ‌و شلوارهای تیم‌ملی را می‌پوشیدند و عکس می‌گرفتند.
  انگار از برخی برخوردها دلخور هستید؛ درست است؟
به هر حال ما انتظار نداشتیم این‌طور بشود. ما در جریان هیچ چیز نبودیم و واقعا شوکه شدیم. ما از ساعت 5 عصر به هتل اسپیناس رفتیم و ساعت 10شب مراسم رونمایی انجام شد. در طول این چند ساعت هیچ‌کس با ما کاری نداشت و به دوستم سواک امیریان می‌گفتم نکند اینها ما را فراموش کرده‌اند. به‌هرحال ما فوتبالیست این مملکت بودیم، اما هیچ‌کس ما را نمی‌شناخت و اصلا انگار نه انگار آن‌جا حضور داشتیم.
  گلایه‌ای هم به مسئولان برگزاری کردید؟
آقای‌ هاکوپیان و سایر مسئولان این برند درگیر مراسم بودند و نشد حرفی با آنها بزنیم. میهمانان زیادی هم آمده بودند و فرصتی برای گلایه نشد.
  به سواک امیریان اشاره کردید؛ شاید خیلی‌ها مانکن دیگر تیم‌ملی را هم نشناسند.
سواک دروازه‌بان سابق تیم امید استقلال بود؛ او همدوره آندرانیک تیموریان، مجتبی جباری و خسرو حیدری محسوب می‌شود که در همان جوانی با موتور تصادف کرد و نتوانست فوتبال بازی کند.
  از این بحث‌ها بگذریم؛ کیفیت کت و شلوارهایی که برای تیم‌ملی در نظر گرفته شده، خوب بود؟
کیفیت کت و شلوارها انصافا خوب است؛ به هر حال‌ هاکوپیان برند معتبری محسوب می‌شود و لباس‌های باکیفیتی تولید می‌کند، اما من به دوستانم هم گفتم کت و شلوار تا زمانی که با کراوات ست نشود، زیبا جلوه نمی‌کند.
  ایراد اصلی که به کت و شلوارهای تیم‌ملی گرفته می‌شود، درباره طرح آن‌ است. قبول دارید طرح زیبایی نداشت و خیلی قدیمی بود؟
اول بگویم کت و شلوارها خیلی ساده بود و به نظرم کت و شلوار ساده هم هیچ‌وقت قدیمی نمی‌شود و از مُد نمی‌افتد، اما می‌شد لباس‌های تیم‌ملی بسیار بهتر از این باشد. به‌هرحال این کت و شلوارها قرار است در جام‌جهانی پوشیده شود و نیاز بود طرح ویژه‌ای داشته باشد. البته پشت کتی که ما پوشیدیم یک طرح و چاپ داشت که در عکس‌ها مشخص نشد، اما در کل باید لباس‌های بهتری انتخاب می‌شد.
  خودتان اگر به‌عنوان بازیکن قرار بود به جام‌جهانی بروید، این کت و شلوارها را می‌پوشیدید؟
به هر حال بازیکن که نمی‌تواند بگوید این لباس را می‌پوشد یا نه، اما به نظرم این کت و شلوار ساده شبیه لباس‌هایی بود که در عروسی‌ها می‌پوشند که البته با کراوات استفاده می‌شود، چون گفتم که کت و شلوار با کراوات جلوه پیدا می‌کند. ضمن این‌که باید توجه داشته باشیم در عکس‌ها خیلی طرح لباس
مشخص نمی‌شود.

 


تعداد بازدید :  536