شماره ۱۴۰۲ | ۱۳۹۷ شنبه ۲۲ ارديبهشت
صفحه را ببند
سعید عبدولی و برادرش انتخابی تیم‌ملی را به هم ریختند
دعوا و خونریزی روی تشک کشتی!
بیانیه فدراسیون کشتی برای برخورد با بداخلاقی‌ها

شهروند| مرحله نهایی رقابت‌های انتخابی تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی در شرایطی برگزار شد که همه‌ چیز تحت‌تأثیر اتفاقات ناخوشایند درگیری و کتک‌کاری شدید دو فرنگی کار قرار گرفت. جایی که در وزن 87کیلوگرم کشتی فرنگی سعید عبدولی و ایمان انصاری به مصاف هم رفتند و رقابت آنها به درگیری فیزیکی شدید در تشک کشتی و بیرون از تشک کشیده شد و آنها حتی در رختکن هم به بدترین شکل ممکن از خجالت هم درآمدند!
داستان درگیری چه بود؟
داستان درگیری از این قرار بود که عبدولی در جریان کشتی به دلیل ضربه‌زدن به صورت انصاری و خطای ورزشی جریمه شد و همین مسأله اعتراض شدید او را به دنبال داشت. جو کشتی به قدری ملتهب شد که در ادامه درگیری میان دو کشتی‌گیر شدت گرفت و داوران به خاطر ادامه دعوا مجبور شدند هر دو کشتی‌گیر را دیسکالیفه کنند و به همین ترتیب آنها از مسابقات اخراج شدند. این دو کشتی‌گیر البته در بیرون از تشک و حتی هنگام عوض ‌کردن لباس‌های خود در رختکن هم به دعوا ادامه دادند و جالب اینجاست که در درگیری درون رختکن دوستان و اقوام سعید عبدولی هم وارد ماجرا شدند و درنهایت با دخالت نیروی انتظامی غائله ختم به خیر شد.
سابقه سیاه آقا سعید
سعید عبدولی در سال‌های گذشته در رقابت‌های داخلی و بین‌المللی زیادی به ‌خاطر مسائل داوری و ضربه‌زدن به صورت حریفان حاشیه‌ساز شده است که اوج آن صحبت‌های زشت او که بازتابی خیره‌کننده در جامعه داشت، در المپیک برزیل بود! او در جریان انتخابی تیم‌ملی حتی در مسابقه اول هم وقتی داوران به خاطر ضربه‌زدن یک امتیاز به حریف او دادند، قصد داشت به نشانه اعتراض تشک را بعد از مشاجره با رئیس ترک کند که با دخالت مربیانش به مسابقه ادامه داد و زمانی که برنده شد هم، با دست برای داوران خط و نشان می‌کشید. درنهایت اما در کشتی با انصاری این حاشیه‌ها به وجود آمد.
انصاری: برادران عبدولی بینی‌ام را شکستند
ایمان انصاری درباره درگیری خود با عبدولی در مصاحبه‌ با خبرنگاران واکنش نشان داده و گفته است: «بعد از پایان مسابقه در رختکن برادران عبدولی به من حمله کردند و بینی‌ام را شکستند؛ این خیلی ناراحت‌کننده بود، چون هم کتک خوردم و هم دیسکالیفه شدم و تمام زحماتم بر باد رفت».
عبدولی: عذرخواهی می‌کنم
سعید عبدولی که همواره کشتی قهرمانی او تحت‌تأثیر منفی حواشی و درگیری و اعتراض بوده، درباره درگیری‌های به وجود آمده تأکید کرد: «جا دارد از تمامی مردم، مربیان، کادرفنی، مسئولین فدراسیون کشتی و البته انصاری و فلاح عذرخواهی کنم و حلالیت بطلبم. متاسفانه طی سالیان گذشته بسیاری از داوری‌ها به ضرر من بوده و همین امر باعث شده تا ذهنیت بدی در من ایجاد شود و با هر اشتباه داوری برخوردهای بد اینچنینی از من سر بزند.»
بیانیه فدراسیون کشتی برای برخورد
 با بداخلاقی‌ها
حالا فدراسیون کشتی با صدور بیانیه‌ای از برخورد انضباطی با مسببان حواشی به وجود آمده خبر داده است. در بیانیه فدراسیون آمده است: «بعضی از ناهنجاری و بداخلاقی رفتاری پیش‌آمده در مرحله نهایی رقابت‌های انتخابی تیم‌های ملی که خارج از جایگاه فرهنگی کشتی، ورزش ملی کشور است، در اسرع‌وقت و با دعوت از مسببان ذیربط در کمیته انضباطی فدراسیون کشتی بررسی و رأی متناسب با آن صادر می‌شود.»

 


تعداد بازدید :  567