شماره ۱۴۰۳ | ۱۳۹۷ يکشنبه ۲۳ ارديبهشت
صفحه را ببند
رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر درخصوص طرح پیمان (پیشگیری از اعتیاد) مطرح کرد:
ما در قبال انسان‌ها مسئولیم
در دومین دوره انتخابات مجامع کانون‌های دانشجویی و جوانان استان قم برگزار شد

شهروند| دومین دوره انتخابات مجامع کانون‌های دانشجویی و جوانان استان قم با حضور رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر برگزار شد. مسعود حبیبی در این مراسم با تشریح اهداف تشکیل مجامع کانون‌ها گفت: جمعیت هلال‌احمر خود را عنصری امیدبخش در جامعه و مسئول در قبال انسان‌ها می‌داند. مسعود حبیبی در دومین دوره انتخابات مجامع کانون‌های دانشجویی و جوانان استان قم ضمن تبیین فعالیت‌های انسان‌دوستانه به تشریح اهداف تشکیل مجامع کانون‌ها پرداخت و خاطرنشان کرد: جمعیت هلال‌احمر خود را عنصری امیدبخش در جامعه و مسئول در قبال انسان‌ها می‌داند، همچنین جوانان این جمعیت برای حفظ اصول هلال‌احمر تلاش می‌کنند. حبیبی با اشاره به اجرای طرح‌های ملی سازمان جوانان عنوان کرد: هلال‌احمر طرح‌های مهمی در مسیر تحقق اهداف خود دارد، در این میان یکی از طرح‌های مهم جمعیت، طرح پیمان است که در جهت پیشگیری از اعتیاد در جامعه اجرایی می‌شود. حبیبی ادامه داد: «این طرح یکی از الگوهای مهم در ترویج ویژگی‌های اخلاقی است، درحال حاضر ۳۵‌میلیون نفر از جامعه ما را جوانان تشکیل می‌دهد، هرچند جمعیت رو به کاهش می‌رود اما جامعه ما همچنان جوان است. رئیس سازمان جمعیت هلال‌احمر کشور ادامه داد: «در کانون‌های دانشجویی و جوانان می‌توانیم ویژگی‌های دیگری علاوه بر امداد داشته باشیم. امداد تنها شرط ورود است تا در زمان حوادث به فریاد دیگران برسیم.»
ما باید در قبال انسان‌ها مسئول باشیم
رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر کشور در مورد طرح پیمان یادآور شد: اعتیاد یکی از آسیب‌های جدی است. اگر فردی مبتلا به این بیماری شود، همه خانواده را درگیر می‌کند، چراکه اعتیاد مانع از تعالی و رشد است. وی بیان کرد: «پیشگیری از اعتیاد اهمیت زیادی دارد. آمار اعتیار رو به گسترش است و در آمار رسمی کشور ۲‌میلیون و۸۰۰‌هزار نفر اعتیاد دارند. حبیبی اظهار کرد: ریشه بسیاری از آسیب‌ها، اعتیاد است، ما باید در قبال انسان‌ها مسئول باشیم و در کاهش آلام بشری گام برداریم. این امر رسالت ما را در قبال افراد گرفتار اعتیاد سنگین می‌کند.» رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر کشور افزود: «در طرح پیمان افراد در جهت رفع مشکلات هم‌پیمان می‌شوند و در مسیر اثربخشی یک‌سری کلاس‌های آموزشی و مهارت‌آموزی برگزار می‌شود، این یک شروع است.»در ادامه این مراسم، اعضای شرکت‌کننده در دومین دوره انتخابات در کانون‌های دانشجویی و جوانان ضمن معرفی خود به ‌صورت اجمالی به تشریح فعالیت‌های گذشته و عملکرد کانون‌های خود پرداختند. در پایان این جلسه، دومین دوره انتخابات مجامع کانون‌های دانشجویی و جوانان استان قم همچون دوره نخست، با حضور رئیس سازمان جوانان هلال‌احمر در مرکز امور جوانان قم برگزار شد و منتخبان با شمارش آرا مشخص شدند.»
پیشگامی جوانان هلال‌احمر در نشر و گسترش فرهنگ صلح و دوستی
رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر همچنین در مراسم افتتاحیه کارگاه‌های کشوری تربیت مربی پیشگیری از اعتیاد و رونمایی از کتاب «آموزش پیشگیری، کنترل و درمان اعتیاد» در تبریز بر رفع آسیب‌های اجتماعی با کمک جوانان تأکید کرد.دکتر مسعود حبیبی در مراسم افتتاحیه کارگاه‌های کشوری تربیت مربی پیشگیری از اعتیاد در تالار مرکز کشوری مدیریت سلامت دانشگاه علوم پزشکی تبریز NPMC گفت:150‌سال پیش ‌هانری دونان در چنین روزهایی صلیب‌سرخ جهانی را پایه‌گذاری و تأسیس کرد. جمعیت هلال‌احمر و صلیب‌سرخ بزرگترین جمعیت بشردوست در دنیا بوده و در این مدت همواره انسان‌ها و افراد زیادی به این مجموعه پیوسته‌ و ارایه خدمت کرده‌اند و هنوز هم یکی از پرطرفدارترین نهادهای بشردوست در سطح دنیاست.


تعداد بازدید :  239