شماره ۱۴۰۳ | ۱۳۹۷ يکشنبه ۲۳ ارديبهشت
صفحه را ببند
اخبار جهان

مسئولان پنتاگون می‌گویند دستگیری یا مرگ البغدادی نزدیک است
ایسنا| پس از دستگیری پنج تن از مهره‌های کلیدی داعش و اطرافیان البغدادی، یک منبع نظامی آمریکایی اعلام کرد که به سرکرده داعش بسیار نزدیک شده‌اند. این منبع نظامی آمریکایی که نامش فاش نشده، می‌گوید: «جست‌وجو برای یافتن ابوبکر البغدادی، سرکرده داعش، ما را به یاد صدام می‌اندازد که بعد از سقوط نظامش در ابتدای‌ سال ۲۰۰۳ فرار کرد و پس از ۹ ماه او را در مخفیگاهش پیدا کردیم. او پس از بازداشت به اتهام ارتکاب جنایت علیه بشریت و قتل و کشتار شیعیان عراق به اعدام محکوم شد.» این منبع افزود: الان داعش دیگر شکست خورده است و باید به سرکرده آن دست یابیم.

واکنش شدید جو بایدن
 به توهین کاخ‌سفید به مک‌کین
ایسنا| یک دستیار کاخ‌سفید در واکنش به مخالفت سناتور جان مک‌کین با کاندیدایی دونالد ترامپ برای تصدی مدیریت سازمان سیا بیماری او را به تمسخر گرفته و گفته که مک‌کین «مردنی» است؛ اقدامی که واکنش شدید جو بایدن، معاون رئیس‌جمهوری سابق آمریکا را در پی داشته است. یک دستیار کاخ‌سفید به نام کلی سدلر، اخیرا در پاسخ به مخالفت جان مک‌کین، سناتور جمهوریخواه آمریکایی با کاندیداتوری جینا‌هاسپل برای تصدی مدیریت سازمان سیا گفته است: «او (مک‌کین) به ‌هر حال مردنی است.»
جو بایدن، معاون رئیس‌جمهوری سابق آمریکا که در‌ سال ۲۰۱۵ پسرش را به خاطر همان بیماری سرطانی که مک‌کین به آن مبتلا شده از دست داد، واکنش شدیدی به این اظهارنظر نشان داد. او در بیانیه‌ای گفت: «وقتی در این دولت نزاکت در این سطح پایین می‌آید، این باعث نگرانی مردم می‌شود.» بایدن در این بیانیه گفت: «جان مک‌کین یک قهرمان واقعی و یک مرد شجاع است که فداکاری‌هایش برای این کشور بی‌اندازه است. او حالا که برای زنده‌ماندن می‌جنگد، شایسته رفتاری بسیار بهتر است.»

نقل قول جورج بوش از چرچیل
 که در هیچ جای تاریخ نیست!
ایسنا|جورج دبلیو بوش، رئیس‌جمهوری اسبق آمریکا بر اساس گزارش‌ها در مراسمی اقدام به گفتن نقل‌قولی از وینستون چرچیل، نخست‌وزیر اسبق انگلیس درباره آمریکا کرده که هیچ سند و مدرکی در مورد صحت آن وجود ندارد. جورج دبلیو بوش در مراسم شورای آتلانتیک آمریکا مدعی شد که چرچیل زمانی گفته «آمریکا یک ضرورت برای جهان است» اما تاریخدانان گفته‌اند که سندی مبنی بر ثبت یک چنین نقل قولی از چرچیل وجود ندارد.
جورج دبلیو بوش در مراسمی که به منظور دریافت جایزه رهبری بین‌المللی متمایز از سوی اندیشکده شورای آتلانتیک برگزار شد به میهمانان در یک مراسم شام گفت: «این خیلی مهم است که شهروندان کشور ما به یاد داشته باشند که چرچیل گفته است که آمریکا برای جهان یک ضرورت است و در حال حاضر خطر انزوا در حال پدیدارشدن است.» براساس این گزارش سندی مبنی بر این‌که چرچیل به‌ عنوان یک منبع نقل قول‌های خردمندانه برای سخنران‌ها در واشنگتن چنین چیزی گفته
 وجود ندارد.

وزیر دفاع پاکستان
 وزیر خارجه هم شد!
ایسنا| دولت فدرال پاکستان مسئولیت وزارت خارجه را پس از استعفای ماه گذشته خواجه آصف از رأس آن به خرم دستگیر واگذار کرد که رهبری وزارت دفاع پاکستان را هم در دست دارد. خرم دستگیر از آگوست ۲۰۱۷ به عبارتی زمانی که شاهد خاقان عباسی، نخست‌وزیر جدید کابینه را بعد از عزل نواز شریف تشکیل داد، به‌عنوان وزیر دفاع روی کار آمد. دستگیر همچنین بین سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۷ وزیر تجارت بوده است.


تعداد بازدید :  313