شماره ۱۴۰۳ | ۱۳۹۷ يکشنبه ۲۳ ارديبهشت
صفحه را ببند
مصدومیت 3 بازیکن، تمرین با 4نفر و بلاتکلیفی برای دیدار با ازبکستان
خشم محترمانه کی‌روش!

شهروند| در فاصله 32روز تا آغاز جام‌جهانی فوتبال، تیم‌ملی ایران تنها با 4 بازیکن مشغول تمرین است. اتفاقی که سرمربی تیم‌ملی را بسیار دلگیر و ناراحت کرده؛ چراکه اتفاقات این‌روزها آن چیزی نیست که در برنامه‌ریزی دقیق کارلوس کی‌روش برای آماده‌سازی تیم‌ملی پیش‌بینی شده بود.
روزهای بد برای کی‌روش و تیم ملی
کی‌روش در طول یک‌سال گذشته روزهای سخت و پر از حاشیه‌ای را سپری کرده اما کیست که نداند تمام جدال‌های او با مسئولان فدراسیون و مربیان لیگ برتری فقط برای آماده‌سازی هرچه بهتر تیم‌ملی فوتبال برای حضور در بزرگترین فستیوال فوتبالی دنیا بوده است. کی‌روش تلاش زیادی کرد تا بهترین برنامه را با توجه به محدودیت‌ها و کمبودهای مالی و اعتباری فدراسیون برای تیم‌ملی تدارک ببیند و درنهایت هم آنچه را که ارایه داد، اگرچه چندان برای خودش ایده‌آل نبود، اما می‌توانست منجر به حفظ آبروی ایران در روسیه شود. کی‌روش در جدال با مربیان تیم‌های آسیایی نتوانست پیروز شود و همین باعث عقب‌افتادن برنامه‌های تیم‌ملی شده است. این‌روزها تمرینات تیم‌ملی با حضور فقط 4 بازیکن منهای دژاگه که فعلا دوران نقاهت بعد از مصدومیت را پشت‌سر می‌گذارد، برگزار می‌شود تا حال مرد پرتغالی اصلا خوب به نظر نرسد. البته او دلیل این وضع نابسامان را دیکتاتوری AFC می‌داند و از برنامه‌ریزی این کنفدراسیون انتقاد کرده که لیگ قهرمانان را به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی کرده تا تیم‌های باشگاهی درست در روزهایی که برای تیم‌های آسیایی می‌تواند فرصت مناسبی برای آماده‌شدن در جام‌جهانی باشد، باید در لیگ قهرمانان آسیا باشند.
سکوت آتشین آقای سرمربی
با وجود حال‌وروز بد فوتبال ملی ایران که نمی‌تواند تدارک مناسبی برای حضور در جام‌جهانی داشته باشد، کی‌روش تصمیم به سکوت گرفته است. سکوتی آتشین که شکسته‌شدن آن جنجال بزرگی به پا خواهد کرد اما او فعلا ترجیح می‌دهد ساکت باشد تا به صورت محترمانه خشم خود را از شرایط موجود نشان دهد. کی‌روش در آخرین حرف‌هایش اینطور گفته است: «بیشتر از یک‌سال پیش برنامه آماده‌سازی جام‌جهانی را ارایه کردم که مورد تأیید مسئولان فدراسیون قرار گرفت. به صورت مداوم گفته می‌شد برنامه آماده‌سازی جام‌جهانی و حضور در جام‌جهانی روسیه اولویت اول و اولویت برتر فوتبال ایران است اما این‌روزها شرایط به‌گونه‌ای دیگر سپری می‌شود. سکوت من درحال‌ حاضر تنها راه نشان‌دادن محترمانه خشم شخصی بنده بابت شرایط موجود مرتبط با آماده‌سازی تیم‌ملی در جام‌جهانی است. متاسفانه من بنده نمی‌توانم درباره مسائلی که باعث تغییر سرنوشت و موفقیت تیم‌ملی می‌شود، بی‌تفاوت باشم اما فعلا فقط سکوت می‌کنم».

 


تعداد بازدید :  217