شماره ۱۴۰۳ | ۱۳۹۷ يکشنبه ۲۳ ارديبهشت
صفحه را ببند
باشگاه پرطرفدار آذربایجان وارد پروسه واگذاری شد
زنوزی، مشتری دست به نقد خرید تراکتور

شهروند| مشکلات مالی باشگاه تراکتورسازی در فصل گذشته باعث شد بالاخره تصمیم به خصوصی‌سازی این تیم گرفته شود. طبق اعلام قبلی، دیروز رسما پروژه واگذاری این باشگاه کلید خورد و با انتشار آگهی مزایده باشگاه تراکتورسازی در روزنامه‌های کثیرالانتشار، این شرایط فراهم شد تا مشتریان پاکت‌های پیشنهادی خود برای خرید باشگاه ارایه دهند که به ‌نظر می‌رسد این کار چندان هم ساده نخواهد بود.
مشکلی به نام شفق!
در حالی که سپاه پاسداران در شرایط فعلی متولی باشگاه تراکتور است، اما کسی هم هست که خود را مالک این باشگاه می‌داند. ناصر شفق با ادعای این‌که پس از خروج تراکتورسازی از مالکیت تعاونی سپاه، این مجموعه باید به او برگردانده شود، گفته در صورت واگذاری باشگاه او تا شکایت به فیفا هم پیش خواهد رفت، چون در اصل مالک باشگاه است که این اتفاق می‌تواند دردسری بزرگ بر سر راه خصوصی‌شدن تراکتور باشد.
فروش صد‌درصدی سهام
پیش از انتشار آگهی فروش تراکتورسازی در روزنامه‌های کثیرالانتشار، شنیده می‌شد تنها بخشی از سهام این باشگاه به فروش می‌رسد، اما با منتشرشدن مزایده مشخص شد صددرصد سهام تراکتوری‌ها فروخته می‌شود. درنهایت هم بعد از حسابرسی‌های مالی و کارشناسی برای تعیین قیمت، رسما این پروژه آغاز شده و متقاضیان می‌توانند درخواست خود را تا یک هفته آینده ارسال کنند.
زنوزی وارد گود شد
محمدرضا زنوزی، مالک متمول باشگاه گسترش فولاد یکی از جدی‌ترین متقاضیان خرید باشگاه تراکتور است. او برعکس همه مالکان خصوصی در فوتبال ایران، در گسترش فولاد تداوم بسیار خوبی داشت تا این تیم تنها مجموعه خصوصی موفق در فوتبال ایران لقب بگیرد. زنوزی درحال حاضر مالکیت باشگاه ماشین‌سازی را هم برعهده دارد که با گذشت سال‌های‌سال هنوز با قدرت به حیات خود ادامه می‌دهد. زنوزی در کنار گسترش فولاد، مالکیت باشگاه ماشین‌سازی را نیز برعهده دارد و در لیگ هفدهم با در اختیار گذاشتن هواپیماهای شرکت آتا به تراکتور و هدیه دادن یک هواپیمای اختصاصی به این تیم، به کمک تراکتوری‌ها آمد. او که در تبریز از اقبال عمومی خوبی برخوردار است، روز گذشته نامه رسمی خود را برای خریدن باشگاه تراکتورسازی ارسال کرده تا بتواند در مزایده به‌عنوان خریدار شرکت کند که به نظر می‌رسد مشکلی هم برای شرکت در این مزایده نداشته باشد.
شهرداری ورود می‌کند؟
 شهرداری تبریز هم یکی دیگر از خریدارانی است که برای گرفتن سهام تراکتورسازی ابراز تمایل کرده است. این درحالی است که شهرداری تبریز سابقه خوبی در فوتبال این شهر ندارد و با دادن امتیاز شهرداری به باشگاه ماشین‌سازی و درنهایت فسخ همکاری با این باشگاه، مشکلات زیادی برای تیم قدیمی تبریزی درست کرد. حالا شنیده می‌شود شهرداری تبریز به خرید تراکتورسازی هم تمایل دارد که البته هنوز اقدامی رسمی از طرف این نهاد صورت نگرفته است.


تعداد بازدید :  210