شماره ۱۴۰۳ | ۱۳۹۷ يکشنبه ۲۳ ارديبهشت
صفحه را ببند
میز سیاست

میرسلیم: برجام پا نخواهد گرفت
مهر نوشت: رئیس شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: برجام دیگر پا نخواهد گرفت و اظهارات مثبت مقامات سیاسی اروپا مانع احتیاط و امتناع فعالان اقتصادی آنها نخواهد شد.
سیدمصطفی میرسلیم در اجلاس دبیران استان‌های حزب موتلفه اسلامی در واکنش به خروج آمریکا از برجام و اظهار تمایل اروپایی‌ها به ادامه اجرای توافق هسته‌ای، گفت: برجام دیگر پا نخواهد گرفت و اظهارات مثبت مقامات سیاسی اروپا مانع احتیاط و امتناع اقتصادیون آنها نخواهد شد. مصونیت ما در مقابل تحریم‌های ظالمانه آمریکا، راه‌حل اقتصاد مقاومتی و حمایت از کالای ایرانی توأم با تلاش بی‌وقفه برای خروج از رکود و اصلاح فوری مفاسد است.
میرسلیم در ادامه با بیان این‌که در میان مسئولان کشور کمتر کسی وجود دارد که به کالای ایرانی باور و اعتقاد داشته باشد، اظهار کرد: اغلب مسئولان نمی‌خواهند بپذیرند که کالای ایرانی باید قابلیت عرضه اندام در سطح جهانی را پیدا کند. یکی از ضعف‌های دولت دوازدهم عدم باور به ظرفیت‌های موجود در کشور است.
او با اشاره به پیام‌رسان تلگرام به‌عنوان یکی از کالاهای فرهنگی غرب، گفت: درآمد تلگرام از داخل ایران نیست بلکه از طریق فروش اطلاعات مردم به سرویس‌های بیگانه است. متاسفانه مردم این واقعیت را نمی‌دانند و از طرفی آنهایی که به این مسأله واقف هستند، به دلیل برخی اهداف سیاسی خودشان را به نادانی زده‌اند.
عضو مجلس خبرگان: مذهبیون
 به فکر تسویه‌حساب با دولت نباشند
خبرآنلاین نوشت: عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: کسانی که به اسم انقلاب، اسلام، خون شهدا و ایثارگران قصد تسویه‌حساب با دولت دارند، آب به آسیاب دشمن می‌ریزند و بدانند اگر دشمن پیروز شود، ریشه آنها را هم می‌زند.
آیت‎الله سید‌هاشم بطحایی‌گلپایگانی با تأکید بر این‌که برجام نباید فرصتی برای تسویه‌حساب‌های سیاسی با دولت شود، گفت: 40‌سال دشمنی آمریکا با انقلاب اسلامی بر کسی پوشیده نیست. آمریکایی‌ها قبل از انقلاب منابع هنگفتی از ایران را به یغما می‌بردند و کشور به لحاظ اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و نظامی در دست آنها مچاله شده بود. حتی ارتش بلد نبود، یک فشنگ بسازد و از خود چیزی نداشت.
او افزود: مردم با ساقط‌کردن رژیم وابسته پهلوی، ایران را از دست استعمار آمریکا بیرون آوردند. بنابراین طبیعی است که مقامات سیاسی واشنگتن خواه دموکرات و خواه جمهوریخواه، وقتی سرکار می‌آیند، عصبانی باشند و خیلی راحت نیز با این عصبانیت کنار نیایند.
عضو مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: در مسیر پیروزی، حفظ و حراست از انقلاب خیلی‌ها مایه گذاشتند و ایثار جانی و مالی کردند تا امروز ملت ایران در دنیا سربلند و با عزت است. پس از این به بعد نیز، باید در مقابل ابرزورگویان با قامت رشید ایستاد. ایرانی اعم از مذهبی و غیرمذهبی باید براساس غیرت وطنی در حفظ میراث گرانبهای انقلاب اسلامی بکوشد و همه مشت محکم و ید واحد در مقابل بیدادگری آمریکا باشند.
او افزود: شایسته نیست کسانی که ادعای مذهبی‌بودن دارند، زحمات شهدا، ایثارگران و سابقون انقلاب را نادیده بگیرند و در وضعیتی که آمریکا از برجام خارج شد، بخواهند این اتفاق را مستمسکی برای تسویه‌حساب با دولت قرار دهند. آنها با چه کسی می‌خواهند تسویه‌حساب کنند با خدا، پیامبر و امام زمان؟ پس به کسب رضایت خدا فکر کنند.
او با بیان این‌که رهبر معظم انقلاب و دولت خدمتگزار ملت ایران هستند، تأکید کرد: کسانی که به اسم انقلاب، اسلام، خون شهدا و ایثارگران قصد تسویه‌حساب با دولت دارند، آب به آسیاب دشمن می‌ریزند و بدانند اگر دشمن پیروز شود، ریشه آنها را هم می‌زند.
بطحایی اظهار کرد: البته بخشی از جامعه نیز مذهبی نیستند و با اسلام کاری ندارند، اما آنها نیز باید به حفظ استقلال، امنیت و تمامیت ارضی کشور فکر کنند، چون امروز وقت تسویه‌حساب نیست. اگر شورش و ناامنی به وجود آید، دودش در چشم خودشان می‌رود. چنین کسانی همان‌طور که آمریکا در دنیا ننگین و بی‌اعتبار و پیمان‌شکن است، آنها نیز بی‌اراده، بی‌آبرو و بی‌اعتبار می‌شوند. چون روزی داد از استقلال و آزادی می‌زنند اما امروز به دامن دشمن برگشتند و با دست خود ناامنی ایجاد می‌کنند.
عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: در مجموع بخش مذهبی جامعه نباید حتی فکر تسویه حساب سیاسی از مغزش هم بگذرد؛ چون چوبش را می‌خورد و غیرمذهبیون نیز براساس آزادگی و مردانگی باید به امنیت و استقلال کشور فکر کنند.
آتش زدن برجام در مجلس
اوج نابخردی سیاسی بود
نامه‌نیوز نوشت: علی تاجرنیا فعال سیاسی اصلاح‌طلب و نماینده پیشین مجلس آتش زدن برجام را نابخردانه و نسنجیده توصیف کرد و در تشریح بهترین واکنش مقابل خروج آمریکا تأکید کرد: «خروج آمریکا از برجام یک موضوع بسیار مهم است و ما نمی‌توانیم آن را مثل خروج یکی دیگر از اروپایی‌ها تلقی کنیم. به اعتقاد من با توجه به این‌که اروپا نشان داده در عمل مستقل از آمریکا رفتار نمی‌کند و مناسبات خود با ایران را تحت‌تأثیر رفتارهای آمریکا تنظیم می‌کند، اگر منافع جمهوری اسلامی تأمین نشود، حضور در برجام فقط به یک سری تعهدات یک طرفه ختم شده و شایسته ما نیست.»
او افزود: «با توجه به شرایطی که ما در داخل کشور داریم و مهمتر از آن شرایط خارج از کشور یعنی وجود اتحاد ملموس بین آمریکا، عربستان و اسراییل برای منزوی کردن ایران و تلاش برای ایران هراسی در سطح منطقه؛ موضع آقای رئیس‌جمهوری و مجموعه دولت از این نظر که نخواهند واکنش لحظه‌ای و تند به رفتارهای نابخردانه رئیس‌جمهوری آمریکا نشان دهند، سنجیده بود.»
این نماینده پیشین مجلس ادامه داد: «فکر می‌کنم اگر خود این موضوع بتواند با یک سری سیاست‌های درست منجر به جداسازی مواضع و عملکرد اتحادیه اروپا و آمریکا شود خود منشأ خیر و پیروزی است اما مشروط به این‌که اروپایی‌ها بخواهند به خود آمده و از زیر سلطه آمریکا درآیند.»
او با اشاره به این‌که «رئیس‌جمهوری به‌عنوان رئیس شورای‌عالی امنیت ملی و دومین مقام کشور ،موضع نظام را اعلام کرده است.» از اقدام به آتش زدن برجام در مجلس ابراز تأسف کرد و گفت: «این رفتار نمایندگان در تعارض با منافع ملی بود و نشان داد که این اقلیت در مجلس و ترامپ دو لبه قیچی هستند و منافع ملی را قربانی می‌کنند.»
به گفته او « این نوع برخوردهای تند بر علیه منافع ملی کشور به اسم انقلابی‌گر و مقابله با آمریکا نه‌تنها هیچ کمکی به رفع مشکلات این کشور نمی‌کند بلکه عرصه را به شدت برای جمهوری اسلامی تنگ‌تر می‌کند و بهانه به دست آمریکایی‌ها می‌دهد.»


تعداد بازدید :  306