شماره ۱۴۰۴ | ۱۳۹۷ دوشنبه ۲۴ ارديبهشت
صفحه را ببند
اهدای کمک 70 میلیون ‌ریالی خانواده شهید به زلزله‌زدگان کرمانشاه

شهروند| مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خوزستان در دیدار با خانواده شهید ناعم بهمنی از شهدای صابئین مندایی اهواز گفت: شهدا در عین تکثر و تعدد باعث و مظهر وحدت هستند و نقطه مشترکی را برای همه ایجاد می‌کنند. دکتر علی خدادادی در دیدار با خانواده شهید ناعم بهمنی از شهدای اقلیت مذهبی صابئین مندایی اظهار کرد: صابئین مندایی شهدا و جانبازان گرانقدری را به انقلاب اسلامی تقدیم کردند. وی افزود: هر کشوری منافعی دارد که برای حفظ آنها باید جان‌نثاری و رشادت به خرج دهند و مهمترین منافع ما آب و خاک آن مملکت و تمامیت ارضی آن هستند که وقتی مورد هجمه قرار می‌گیرند انسان‌های بی‌گناهی توسط متجاوزان و مهاجمان مورد هجمه قرار می‌گیرند.
دکتر خدادادی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر ارایه خدمات اجتماعی و کمک به انسان‌های نیازمند از هر دین و آیینی بیان کرد: براساس رهنمودهای مقام معظم رهبری، دین اسلام به ما می‌آموزد که به انسان‌های نیازمند در سختی حتی اگر به دین ما معتقد نباشند، کمک و دستگیری کنیم. مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خوزستان گفت: در ۸‌ سال دفاع مقدس با هجمه‌ای که کشورهای بیگانه به سرکردگی صدام به کشور ما کردند، شاهد رشادت‌های زیادی توسط مردم بودیم. خدادادی گفت: همه آحاد مردم بدون نگاه به قومیت، مذهب و تفاوت‌های دیگر برای حفظ تمامیت ارضی و منافع ملی قدم برداشتند و از مشکلات فراگیر جنگ تحمیلی جلوگیری کردند و سربلند بیرون آمدند. وی اضافه کرد: ما همه ایرانی هستیم و تحت لوای یک قانون و پرچم زندگی می‌کنیم و این افتخاری برای مردم ایران است که در قانون پیش‌بینی‌شده‌اش مردم به صورت مسالمت‌آمیز زندگی می‌کنند. دکتر خدادادی گفت: شهدا در عین تکثر و تعدد باعث و مظهر وحدت هستند و نقطه مشترکی را برای همه ایجاد می‌کنند و این نقطه عطف و افتخاری برای ما است که کسانی را داشته باشیم که باعث وحدت باشند. وی ادامه داد: کشورهای دیگر به دنبال مولفه‌هایی هستند که وحدت‌آفرین باشند و ما هم نیاز به این مولفه‌ها داریم که خوشبختانه میراثی که شهیدان عزیز برای ما گذاشتند، باعث این افتخار و وحدت است که می‌تواند به تمامیت ارضی قوام ببخشد.
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خوزستان با اشاره به طرح خادم و دادرس به‌ عنوان طرح‌های امدادی هلال‌احمر در حوزه آموزش، گفت: علاوه بر ارایه آموزش، محرومیت‌زدایی، توانمندسازی و ارایه خدمات سلامت را هم داریم و تلاش می‌کنیم تا شرایطی را فراهم کنیم که بتوانیم با جذب مناسب جوانان، نگاه سرمایه‌ای به آنها داشته باشیم تا احساس تعلق خاطر و ارزشمندی کنند. وی در پایان گفت: مادران شهدا سرمایه‌های گرانبهایی هستند و باید به والدین شهدا خدمت کنیم که این کار یک اجر معنوی داشته و یک افتخار محسوب می‌شود. در ادامه اعضای انجمن صابئین مندایی خوزستان با ابراز خوشحالی از این دیدار و با تقدیر از خدمات و فعالیت‌های بشردوستانه هلال‌احمر، ترویج فرهنگ صلح، نوع‌دوستی و بشردوستی و دوری از خشونت را از تعالیم و آموزه‌های صابئین برشمردند. همچنین در پایان این دیدار مبلغ ۷۰‌میلیون ریال از سوی انجمن به نمایندگی از طرف خانواده صابئین مندایی به منظور هزینه در امور زلزله‌زدگان کرمانشاه به جمعیت هلال‌احمر خوزستان اهدا شد.


تعداد بازدید :  267