شماره ۱۴۰۴ | ۱۳۹۷ دوشنبه ۲۴ ارديبهشت
صفحه را ببند
در اجلاس دبیران کانون‌های دانشجویی کشور چه گذشت؟
این 400نفر
تمام برنامه از سیاست‌گذاری تا اجرا توسط اعضای جوان اجرا شده است

مرضیه باغستانی| اجلاس سراسری دبیران منتخب کانون‎های دانشجویی با حضور 400نفر از دبیران منتخب کانون‎ها و دبیران و نایب دبیران شورای مرکزی مجامع کانون‎های جوانان سراسر کشور برپا شد تا اعضای جوان به تبادل افکار و هم‎اندیشی بپردازند. در میانه راه این اجلاس، دبیرکل جمعیت هلال‌احمر در جمع جوانان حاضر شد و با سخنان خود جوانان را دلگرم به فعالیت داوطلبانه کرده و در پست اینستاگرامی خود نوشت: از حضور در جمع جوانان خسته نمی‎شوم. دکتر مسعود حبیبی؛ رئیس سازمان جوانان نیز به همراه معاونین و کارشناسان سازمان، در تمام لحظات اجلاس، در جمع جوانان حاضر بوده و با راهنمایی‎های خود، مسیر روشنی فراروی دبیران گشودند.

رئیس فراکسیون جوانان مجلس مطرح کرد: بسترسازی قانونی و حمایت همه‌جانبه از جوانان هلال احمر

رئیس فراکسیون جوانان مجلس ضمن تبریک هفته هلال‌احمر گفت: قدردان زحمات شما جوانان و دانشجویان عزیز کشور که داوطلبانه بخشی از انرژی، توان و پتانسیل خود را صرف کمک به همنوعان می‌کنید، هستیم. فرید موسوی تصریح کرد: در چنین جمع‌هایی تبلور امید، انرژی و ظرفیت جاری است و همواره حس خوبی را شاهدیم. توانمندی و مهارت کار گروهی، ارتباط با مردم و... اثربخش بودن در جامعه در تشکل‌های دانشجویی کسب می‌شود و این تشکل‌ها همیشه منشأ خیر برای کشور بوده است. وی افزود: هرچه نیاز است در زمینه بسترسازی قانونی و حمایت از سوی ما انجام خواهد شد چون واقعا به این ظرفیت و پتانسیل جوانان در مجموعه جهانی هلال‌احمر اعتقاد داریم. موسوی تصریح کرد: تقویت ارتباطات بین‌المللی جوانان هلال‌احمر یک درخواست جدی است چرا که از نوآوری‌ها و اقدامات هم سن و سالان خود استفاده کرده و از طرفی دیگر حضور جوانان در هلال‌احمر و عرصه بین‌المللی نشان از صلح‌طلبی مردم ایران و نقش‌آفرینی جوانان در رفع چالش‌های حوزه‌های اجتماعی دارد.
موسوی با اشاره به باور جوانان در بین مسئولان تصریح کرد: جوانان می‌توانند الگوهایی برای رفع نیاز همسالان خود و  پیام‌آوران صلح بوده و در حوزه‌های اجتماعی و فرهنگی حاضر باشند و این موضوع مستلزم این است که مسئولان کشور این ظرفیت و پتانسیل را باور داشته باشند، چرا که جوانان امیدوارانه در صحنه حضور دارند و امید جوانان دارویی است که برای بسیاری از مسائل و مشکلات در طول تاریخ چاره‌ساز بوده است. اگر بتوانیم بستر لازم  را برای مشارکت مدنی جوانان و مردم در تصمیم‌سازی‌ها به صورت نظام‌مند فراهم کنیم، می‌توانیم از این امکان برای برون رفت از مشکلات بهره ببریم. وی در پایان ضمن قدردانی از حضور پرشور جوانان تشریح کرد: امید است در طول این دو روز بستر مناسبی برای انتقال تجارب فراهم شده باشد و در‌ سال آینده چنین نشست‌هایی، نقطه عطفی در فعالیت‌ها و کارنامه شما جوانان و دیگر تشکل‌های مرتبط با جمعیت هلال‌احمر باشد.

دبیر مجمع کشوری کانون‌های جوانان هلال عنوان کرد: شورای مـرکـزی مجامع؛ سمبل انسجام و همدلی

ابوالفضل امینی‌هرندی؛ دبیر مجمع کشوری کانون‌های جوانان جمعیت هلال‌احمر است و در طول دو‌سال دبیری خود همواره دغدغه انتقال تجارب خود به دیگر دبیران و مدافعه و مطالبه‌گری برای اعضا را داشته است. او درباره این اجلاس دو روزه می‌گوید: حضور ۶۴ نفره دبیران و نایب دبیران مجامع کانون‌های جوانان استان‌ها در پایان دو‌سال فعالیت ایشان در این برنامه فرصتی بود تا با جمع‌بندی اقدامات صورت گرفته به تدوین نقشه راه عملیاتی مجمع آینده بپردازیم.
مشاور رئیس سازمان جوانان در امور داوطلبان تصریح کرد: ارایه این برنامه پیشنهادی، ادامه روند صعودی کنونی را با سرعتی بیشتر متصور خواهد کرد. امینی هرندی تشریح کرد: در طی این حضور دو روزه منسجم و یکدل، نمایندگان کانون‌های جوانان جمعیت هلال‌احمر سراسر کشور با برگزاری ۳ نشست مجزا و کامل در قالب کارگروه‌های چهارگانه، به ارایه نقطه نظرات خود پرداختند. وی افزود: جمع‌بندی نقطه‌نظرات و ارایه پیشنهادات عملیاتی و برآمده از دل اعضا به واسطه ساختار مجامع، در حضور رئیس جمعیت هلال‌احمر حسن‌ختام عالی مجامع اول در آستانه آغاز انتخابات دوره دوم بود که امیدواریم با عملیاتی شدن این موارد رسالت و اهداف مجمع اول به بهترین نحو ممکن به سرانجام برسد.

دبیر علمی اجلاس مطرح کرد: امکان ارسال نقطه نظرات از طریق وب سایت

محمد خانشی به‌عنوان دبیر علمی این اجلاس در برنامه حضور داشت. او که دانشجوی ‌سال آخر رشته پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تبریز، دانشجوی پژوهشی مرکز درمانی اسلوتروارت آمستردام و دبیر مجمع استانی کانون‌های دانشجویی استان آذربایجان‌شرقی و عضو شورای مرکزی مجمع کشوری کانون‌های دانشجویی است، از این اجلاس چنین می‌گوید: اجلاس سراسری دبیران منتخب کانون‌های دانشجویی جمعیت هلال‌احمر در طی دو روز و در تهران برگزار شد و در این اجلاس شرکت‌کنندگان براساس نوع دانشگاه محل تحصیل به پنل‌های تخصصی دانشگاه‌های وزارت بهداشت، دانشگاه‌های سراسری به همراه فنی‌-حرفه‌ای، علمی- کاربردی و فرهنگیان و همچنین دانشگاه‌های آزاد اسلامی و دانشگاه‌های پیام نور تقسیم‌بندی شده و هر یک از کارگروه‌ها به بررسی راهکارها، ایده‌ها و‌ موانع موجود بر سر راه کانون‌های دانشجویی پرداختند. خانشی تصریح کرد: در این پنل‌ها از اعضای شرکت‌کننده دو نفر به‌عنوان نماینده آموزشی و نماینده جمع‌بندی توسط اعضای پنل انتخاب شده و روز دوم در حضور معاونت آموزش، پژوهش و فناوری جمعیت هلال احمر، همچنین ریاست جمعیت به ارایه مسائل بررسی شده پرداختند.

دکتر پیوندی: سازمان جوانان، یک چتر حمایتی است

دکتر علی‌اصغر پیوندی با اشاره به اهداف جمعیت هلال‌احمر گفت: حفظ و ارتقای کرامت انسانی، ارتقای سلامت، کاهش آلام و مشکلات مردم نیازمند در حوادث و غیر از حوادث، ترویج صلح و نوع‌دوستی چهار هدف مقدس است که با آموزه‌های دینی و شریعت ما و همچنین اندوخته‌های قبلی ما مطابقت داشته و این حس نوع‌دوستی و بشردوستی در کشور ما سابقه تاریخی داشته و زبانزد تمام ملت‌های دنیاست. رئیس جمعیت هلال‌احمر کشور با بیان اهمیت و ارزش اجتماع داوطلبانه دبیران تشریح کرد: این حس داوطلبی میان شما جوانان، بسیار زیبا و قابل تقدیر است. با عقل و درایت جمع شدید و جلسه باشکوهی را طراحی کرده‌اید. وی افزود: سرمایه‌گذاری و هزینه‌کردن در مسیر جوانان یک سرمایه‌گذاری مطمئن و آینده‌نگرانه است که در آینده حاصل این سرمایه، ورود انسان‌های توانمند به جامعه می‌شود. جوانان قشری از جامعه هستند که بسیار توانمند، باانگیزه و کم‌توقع هستند و بسیار کم‌ محافظه‌کاری می‌کنند که این خصوصیات در دیگر اقشار کمتر دیده می‌شود و از این قشر با توجه به توانمندی‌هایی که دارد، می‌توان در عرصه‌های مختلف بهره گرفت. دکتر پیوندی با اشاره به اعتماد به نسل جوان اظهار داشت: اگر به جوانان اعتماد کنیم، آنها را باور داشته و به عرصه دعوت کنیم، به آنها میدان دهیم و هزینه آن را پرداخت کنیم، نتیجه بسیار خوبی در برخواهد داشت. بالاخره ممکن است جوانان ندانسته دچار خطا شوند ولی این هزینه منجر به افزایش اعتمادبه‌نفس، خودباوری، دیگرباوری و تنومندشدن مسیر انقلاب اسلامی در کشور ما خواهد شد. وی با اشاره به ادغام سازمان جوانان با وزارت ورزش تصریح کرد: نیاز جوانان تنها نیاز ورزشی نیست و ما در سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر با توجه به اساسنامه ابلاغی از سوی مجلس شورای اسلامی، با کمک شما جوانان سعی در برطرف‌کردن نیازهای فرهنگی، اجتماعی و دیگر نیازهای جوانان داریم. وی افزود: سازمان جوانان یک چتر حمایتی همه‌جانبه فراگیر و گسترده برای تمام سلیقه‌ها، علایق و توانمندی‌های جوانان است که همه اعضا، زیر این چتر با همدلی، محبت و تعامل کارها را دنبال می‌کنند و در سازمان جوانان به دنبال یک پناهگاه مطمئن هستیم تا افراد بتوانند اهداف بشردوستانه و توانمندی‌های خود را بروز دهند و بتوانیم از توانمندی آنها استفاده کنیم.


تعداد بازدید :  248