شماره ۱۴۰۴ | ۱۳۹۷ دوشنبه ۲۴ ارديبهشت
صفحه را ببند
خبرنامه

نماینده مردم شهرستان‌های فارسان، اردل کیار و کوهرنگ در خانه ملت: امدادگران و جوانان خستگی‌ناپذیر هلال گل سرسبد امدادونجات‌اند
شهروند| همايش بزرگ تجليل از داوطلبان، جوانان و امدادگران جمعيت هلال‌احمر استان به مناسبت هفته هلال‌احمر با حضور نماینده مردم شهرستان‌های فارسان، اردل، کیار و کوهرنگ، معاون عمراني استانداري، مديرعامل، معاونين، نماينده ولي‌فقيه در جمعيت هلال‌احمر استان و 400 نفر از اعضای جمعيت هلال‌احمر استان در سالن لاله شهركرد برگزار شد. دکتر علی کاظمی، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در این مراسم با اشاره به اهمیت توجه ویژه به جوانان و امدادگران جمعیت افزود: امدادگران و جوانان خستگی‌ناپذیر جمعیت هلال‌احمر گل سرسبد امدادونجات هستند؛ چرا که در حوادث اخیر فرزندان هلال‌احمر به خوبی نشان دادند که مرد عمل هستند.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین جعفری، مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در جمعیت استان هم در این مراسم گفت: جمعیت هلال‌احمر  با موازین اسلام نهادینه ‌شده است؛ یعنی آنچه که به ‌عنوان شرع در اسلام آمده در جمعیت هلال‌احمر به خوبی دیده می‌شود مانند تکریم به شخصیت انسان‌ها، عزت و تعالی مقام انسان که همگی در اصول جمعیت هلال‌احمر به خوبی دیده می‌شوند. سیداحمد مرتضوی، مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان از اهمیت این نوع از نشست‌ها اظهار کرد: جمعیت هلال‌احمر یک موسسه غیرانتفاعی و عام‌المنفعه است که با وجود جوانان، امدادگران و داوطلبان به افتخار می‌رسد. مرتضوی در ادامه افزود: با توجه به این‌که ‌سال 96 سالی بسیار پرحادثه بود، همین امدادگران و جوانان با انجام کارهای داوطلبانه باعث افتخار این جمعیت شدند که جای تقدیر و تشکر بی‌نهایت دارد. مهندس نظری، معاون عمراني استانداري هم از مجموع داوطلبان، جوانان و امدادگران استان به نيكي ياد و اضافه کرد: اعضای جمعیت هلال‌احمر چشم و چراغ ما هستند و وظيفه ما همراهي و مساعدت با اين عزيزان است. در پایان این مراسم از افراد برگزیده امدادو نجات، داوطلبان و جوانان تقدیر شد.

استاندار خراسان‌شمالی: تزریق ‌امید و آموزش‌ همگانی در اولویت‌ فعالیت‌های هلال باشد
شهروند| استاندار خراسان ‌شمالی با اعضای هلال‌احمر استان دیدار کرد و هفته هلال‌احمر را تبریک گفت. استاندار این استان در دیدار با مدیرعامل و جمعی از پرسنل جمعیت هلال‌احمر، ضمن تبریک هفته هلال گفت: لباس مقدس جمعیت هلال‌احمر، متولی امر خدمت‌رسانی خداپسندانه است. مهندس صالحی افزود: مانورهای امدادونجات استانی را با هدف بالا بردن توان عملیاتی و به صورت جدی افزایش دهید. مقام عالی دولت در ادامه این دیدار خواستار تجلیل از پیشگامان و پیشقراولان جمعیت هلال‌احمر شد. این عضو شورای عالی جمعیت هلال‌احمر کشور گفت: ایجاد نشاط و تزریق امید و آموزش همگانی در اولویت فعالیت‌های جمعیت هلال‌احمر باشد. محسن نجات، مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان هم در پایان این دیدار گزارشی از فعالیت‌های هفته هلال در جمعیت ارایه کرد.

اعزام کاروان سلامت هلال به شهربابک
شهروند| معاون امور داوطلبان جمعیت هلال‌احمر استان کرمان از اعزام کاروان سلامت با حضور پزشکان فوق‌تخصص و متخصص داوطلب در مناطق کم‌برخوردار شهرستان شهربابک خبر داد. حسین سام‌زاده، معاون امور داوطلبان با اعلام این خبر افزود: این کاروان با حضور تیم پزشکی در رشته‌های فوق‌تخصص اطفال، آسم، آلرژی و پزشکان متخصص ارتوپدی و طب ورزشی، داخلی، دندانپزشک و پزشک عمومی، مشاوره دیابت و روانشناسی به مدت یک روز در شهربابک مستقر شد. سام‌زاده با اشاره به این‌که ۵۳۰ نفر از اهالی بخش دهج شهربابک از خدمات پزشکی، بهداشتی و درمانی این کاروان بهره‌مند شدند، اظهار داشت: به افرادی که توسط پزشکان ویزیت شدند، داروی رایگان نیز تحویل داده شد.

اعزام کاروان سلامت تخصصی به روستای لیره‌سر تنکابن
شهروند| به مناسبت هفته گرامیداشت جمعیت هلال‌احمر کاروان سلامت تخصصی و اردوی جهادی منطقه‌ای جمعیت هلال‌احمر استان مازندران به روستای لیره‌سر واقع در بخش خرم‌آباد شهرستان تنکابن اعزام شد. در این برنامه که دکتر اکبری، مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر مازندران و خانم الهام اختری، معاون داوطلبان و دکترفخاری، معاون امدادونجات هلال‌احمر استان حضور داشتند برنامه‌های متنوعی از قبیل دیدار با خانواده‌های معظم شهدا، دیدار با سالمندان، مشاوره‌های روانشناسی و پزشکی، انجام تست قندخون و فشارخون، اجرای مانور امدادی، آموزش اصول امدادونجات به ساکنان منطقه و ویزیت رایگان و ارایه داروی رایگان انجام شد.


تعداد بازدید :  356