شماره ۱۴۰۴ | ۱۳۹۷ دوشنبه ۲۴ ارديبهشت
صفحه را ببند
معاون محیط طبیعی و تنوع زیستی محیط‌زیست کشور:
بسیاری از تالاب‌های کشور خشکیده است

ایسنا| معاون محیط طبیعی و تنوع زیستی محیط‌زیست کشور دلیل خشکی بسیاری از تالاب‌های کشور را ناهمخوانی توسعه با ظرفیت‌های طبیعی دانست.
حمید ظهرابی دراین‌باره گفت: «امروزه طبیعت دستخوش تغییرات و دگرگونی‌ها توسط بشر شده است. تهدید شدید گونه‌ها، انقراض، بیابان‌زایی، نابودی جنگل‌ها، آلودگی آب و خاک و هزاران مشکل محصول بی‌تدبیری بشر در بهره‌برداری از منابع است.»
معاون محیط طبیعی و تنوع زیستی محیط‌زیست کشور ادامه داد: «کشور ما در بهره‌برداری از منابع، اصول و ملاحظات را رعایت نکرده و توسعه کشور بدون توجه نسبت به توان و ظرفیت‌ها رقم خورده است.» ظهرابی با این توضیح بحران آب در کشور را محصول صنایعی دانست که بدون نگاه کارشناسی و توجه به محیط‌زیست توسعه یافته‌اند.
او با بیان این‌که بهره‌برداری بی‌رویه از منابع ازجمله موارد کاهش منابع آبی است، با اشاره به خشکیدن بسیاری از تالاب‌های کشور گفت: «احیای ظرفیت‌های تخریب شده در کشور در گروی تجدیدنظر در بسیاری از هدفگذاری‌های توسعه‌ای است.»
معاون محیط طبیعی و تنوع زیستی محیط‌زیست کشور اضافه کرد: «مدیریت زیست بومی رویه‌ای است که برای احیای تالاب‌ها و محیط‌زیست در نظر گرفته‌ایم و برنامه‌ریزی مشارکتی در قالب این رویکرد عملیاتی می‌شود.»
ظهرابی با تأکید بر توسعه پایدار گفت: «استفاده از ظرفیت‌های مناطق تحت حفاظت می‌تواند توسعه گردشگری و اشتغال را رقم بزند. سمت و سوی ما بر بهره‌برداری خردمندانه و توسعه مشارکتی است.»


تعداد بازدید :  153