شماره ۱۴۰۴ | ۱۳۹۷ دوشنبه ۲۴ ارديبهشت
صفحه را ببند
خبر

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی:
برجام به جای آن‌که مانعی
برای تحریم باشد
تحریم را در کشور نهادینه کرد
ایسنا| فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: توافق برجام به جای آن‌که مانعی برای رفع تحریم‌ها باشد، به نهادینه‌سازی تحریم‌ها در کشور منجر شده که آن‌هم به دلیل غیرقابل اعتمادبودن آمریکا بوده و امروز همه دنیا نیز دارد برایش ثابت می‌شود که نباید به آمریکا اعتماد کند. سرلشگر محمدعلی جعفری طی سخنانی در نخستین جشنواره طرح بسیج همگام با کشاورز گفت: دشمنان یک لحظه انقلاب اسلامی را رها نکرده و نمی‌کنند؛ چراکه ما در تقابل با نظام سلطه هستیم و این در ذات و جوهره انقلاب ما بوده و هست که زیربار ظلم نرویم و این درس را از امام حسین(ع) و کربلا گرفته‌ایم. وی گفت: یک غفلت استراتژیک در کشور داریم و آن توجه‌نکردن مسئولان به ظرفیت‌های داخلی است که به جای آن متاسفانه نگاه به بیرون است که در شرایط و مقطع کنونی به نظر می‌رسد برای آن مسئولان هم دارد این امر به اثبات می‌رسد که باید به داخل توجه کنیم اما به هرحال باید دقت کنیم که اگر زمان بگذرد، ممکن است امکان استفاده از این ظرفیت را از دست بدهیم.

نماینده مردم تهران در تذکری مطرح کرد:
وزیر اطلاعات
پیگیر آزادی معلمان بازداشتی باشد
ایلنا| نماینده مردم تهران گفت: از هر منتقد و معترضی، مخالف ساختن تنها به رونق اپوزیسیون می‌انجامد. کدام عقل سلیمی می‌گوید معلم را کتک بزنید و بازداشت کنید؟ فاطمه سعیدی در نشست علنی دیروز مجلس شورای اسلامی، در تذکری شفاهی گفت: تجمع مسالمت‌آمیز معلمان که در اعتراض به وضع معیشتی خود برگزار شده بود، با دخالت نابجا و عدم تحمل و احترام به اصل ۲۷ قانون اساسی، منجر به ایجاد خشونت شد و تعدادی از معلمان بازداشت شدند. ضمن این‌که اگر در حوادث دی‌ماه که گروه‌ها و اقشار مختلف و معترضان داخلی و خارجی همگی در آن نقش‌آفرینی کردند، گفتیم صدای ملت را باید شنید، امروز هم از تریبون مجلس به‌عنوان یک معلم می‌خواهیم صدای معلمان را بشنویم. این صدای قشری مظلوم و شریف است که شهیدانی چون رجایی و باهنر را تقدیم انقلاب کرده‌اند. وی افزود: مجلس تنها می‌تواند دولت را بازخواست کند، اما سایر نهادها چه؟ هربار که وزیر اطلاعات و دادگستری را مورد سوال قرار دادیم، گفتند که موضوع در اختیار آنها نیست، اما هرکسی مسئولیتی دارد و باید پاسخگو باشد.

نایب‌رئیس فراکسیون مستقلین:
مردم به سمت
پیام‌رسان‌های داخلی نمی‌روند
اعتمادآنلاین| نایب‌رئیس فراکسیون مستقلین مجلس با اشاره به گلایه مردم از پیام‌رسان‌های داخلی تأکید کرد که باید مالکین این پیام‌رسان‌ها معرفی شوند و تضمین بدهند. آنها باید تضمین بدهند که به مسائل شخصی مردم ورود نمی‌کنند. غلامعلی جعفرزاده با بیان این‌که مردم به پیام‌رسان‌های داخلی اعتماد ندارند، گفت: درحال حاضر حدود 8‌میلیون و 200 نفر از پیام‌رسان سروش استفاده می‌کنند اما یوزر آن 4‌میلیون و 500‌هزار نفر است. مردم به سمت پیام‌رسان‌های داخلی نمی‌روند به دلیل این‌که اعتماد ندارند. او گفت: مقام معظم رهبری فتوا دادند و بعد از آن خیال‌ها مقداری آرام شد اما برای این‌که این موضوع قطعیت پیدا کند، ما باید بدانیم که مالک پیام‌رسان‌های داخلی چه کسانی هستند اما ما هیچ اطلاعاتی در این خصوص نداریم. بنابراین پیشنهاد می‌کنم شفاف‌سازی شود و مالکین پیام‌رسان‌های داخلی تضمین‌هایی در راستای فرامین رهبری بدهند که این امر بسیاری از مسائل را حل می‌کند.

رئیس فراکسیون زنان در مجلس:
نسبت به رویکرد صداوسیما
در قبال ورزش زنان اعتراض دارم
ایسنا| نماینده تهران در مجلس با انتقاد از عملکرد در پخش رقابت‌های ورزشی زنان آسیا، گفت: متاسفانه این سازمان به جای آن‌که صدای مردم باشد، رقابت‌های ورزشی زنان را پوشش نداد؛ درحالی ‌که پخش این رقابت‌ها در رسانه ملی برای ایجاد انگیزه، اعتمادبه‌نفس و باور زنان به خود و تمایل آنان به ورزش و سلامت نقش تاثیرگذاری داشت. پروانه سلحشوری، رئیس فراکسیون زنان در مجلس در جلسه علنی دیروز مجلس شورای اسلامی در تذکری گفت: متاسفانه این سازمان به جای آن‌که صدای مردم باشد، رقابت‌های ورزشی زنان را پوشش نداد؛ درحالی ‌که پخش این رقابت‌ها در رسانه ملی برای ایجاد انگیزه، اعتمادبه‌نفس و باور زنان به خود و تمایل آنان به ورزش و سلامت نقش تأثیرگذاری داشت. بنده از همین تریبون اعتراض شدیدم را نسبت به رویکردها و عملکرد صداوسیما نسبت به جامعه زنان اعلام می‌کنم و مصرانه از مسئولان و حتی افرادی که قدرت دارند ولی اجازه نمی‌دهند زنان و دختران در ورزشگاه‌ها حضور پیدا کنند، می‌خواهم اعتماد جوانان را به دست آورند و زنان و دختران را از این حق مسلم خود محروم نکنند.


تعداد بازدید :  240