شماره ۱۴۰۵ | ۱۳۹۷ سه شنبه ۲۵ ارديبهشت
صفحه را ببند
خبرنامه

انتصاب مسئول دفتر نمايندگي ولي‌فقيه در سازمان داوطلبان هلال‌احمر
شهروند|  حجت‌الاسلام‌والمسلمين معزي در حكمي حجت‌الاسلام‌والمسلمين حسينعلي زاهدي را به‌عنوان مسئول دفتر نمايندگي ولي فقيه در سازمان داوطلبان هلال‌احمر منصوب كرد. حجت‌الاسلام‌والمسلمين معزی در حکم حجت‌الاسلام‌والمسلمين حسينعلي زاهدي آورده است: «نظر به مسئولیت‌های خطیر و نقش موثر و حساس حوزه نمایندگی ولی فقیه در تحقق بخشیدن به اهداف مقدس جمعیت و ضرورت انجام وظایف و مأموریت‌های محوله در اجرای منویات حضرت امام خمینی(ره) و رهنمودهای مقام معظم رهبری حضرت آيت‌‌الله ‌العظمي خامنه‌اي(مدظله العالی)، با توجه به تجارب موثر و مفید جنابعالی، به موجب این حکم به سمت مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران منصوب می‌شوید. اهم وظایف آن نمایندگی، گسترش معارف و فرهنگ اسلامی، تقویت روحیه ایثار و اقدام خیرخواهانه و ارتباط مستمر با خیرین و داوطلبان و همچنین تحکیم پایه‌های اعتقادی، معنوی و اخلاقی و انقلابی مدیران و کارکنان سازمان داوطلبان و نظارت بر امور و تلاش در جهت رعایت موازین شرعی در سطح آن سازمان می‌باشد. امید است با استعانت از خداوند متعال و تحت عنایات حضرت بقیه‌الله‌الاعظم(عج) و تلاش و کوشش مضاعف با هماهنگی کامل حوزه نمایندگی ولی فقیه در مرکز و همکاری متقابل با مسئولین سازمان داوطلبان در انجام وظایف و مسئولیت‌های محوله موفق و مؤید باشید.»

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان: حضور هلال‌احمری‌ها در حوادث مایه دلگرمی است
شهروند| نماینده مقام معظم رهبری دراستان گیلان ضمن دیدار با مدیرعامل، کارکنان و اعضای هلال‌احمر ضمن تبریک هفته هلال‌احمر گفت: هلال‌احمری‌های با لباس خدمت، شفابخش مردم و موجب دلگرمی در حوادث هستند. آیت‌الله فلاحتی نماینده ولی فقیه در استان گیلان افزود: شاخصه مهم یک جامعه سالم آمادگی در برابر آسیب‌های مختلف طبیعی و انسان ساز است و وظیفه مسئولین ایجاد زمینه لازم جهت ایجاد آگاهی و ارتقای سلامت روحی و روانی عمومی است . وی بیان کرد: آمادگی در برابر حوادث و ایجاد روحیه کمک‌رسانی و بشردوستی لازمه ساختن جامعه‌ای آماده است که این امر مهم در گرو تلاش نهادهای مردمی و کمک‌رسان مانند هلال‌احمر است. نماینده مقام معظم رهبری با اشاره به نقش مهم زنان در جامعه اسلامی گفت: در زمان حوادث، زنان و کودکان زیادی آسیب می‌بینند که نیاز به همراهی و همدلی بانوان مجرب و آموزش دیده هلال‌احمر دارند و لازم است با جذب و آموزش بانوان در این امر تلاش کنیم. آیت‌الله فلاحتی با اشاره به ایجاد زمینه لازم جهت جذب و آموزش جوانان در این نهاد مردمی گفت: هلال‌احمر نهاد قابل اعتماد مردم بوده و مسئولان باید شرایط حضور جوانان را در هلال‌احمر فراهم کنند. وی در پایان از تمامی کارکنان و اعضای هلال‌احمر برای ارایه خدمات شبانه روزی در طرح‌ها و مناسبت‌ها همچنین در حوادث و سوانح قدردانی کرد.
در ادامه مهدی ولی‌پور مدیرعامل هلال‌احمر گیلان با ارایه عملکرد این جمعیت گفت: جمعیت هلال‌احمر در 5 بخش فعالیت می‌کند؛ مسئولیت امداد و نجات و جمع‌آوری کمک‌های مردمی در زمان حوادث و سوانح، کمک به امر توانبخشی و درمان، جذب و سازماندهی و آموزش جوانان جهت مشارکت آنان در تصمیم‌گیری‌های هلال‌احمر، ارایه خدمات حمایتی و اجتماعی به قشر آسیب‌پذیر و کم برخوردار، آموزش عمومی و همگانی به عامه مردم ازجمله این فعالیت‌هاست. وی افزود: استان گیلان یکی از 5 استان حادثه‌خیز کشور است که جهت آمادگی در برابر حوادث نیاز به داشتن جامعه‌ای آماده و آموزش‌دیده است، در همین راستا هلال‌احمر استان با برنامه‌ریزی‌های متنوعی جهت آموزش، جذب جوانان و داوطلبان، مشارکت خیرین و تجهیز امکانات امداد یگان‌های موثری برداشته است.

در مراکز واکسیناسیون هلال انجام می‌شود
تزریق واکسن مننژیت برای حجاج بیت‌الله الحرام از ابتدای خردادماه

شهروند| مراکز واکسیناسیون جمعیت هلال‌احمر کشور ضمن ارایه خدمات بهداشتی، به منظور تزریق واکسن مننژیت برای حجاج بیت‌الله الحرام از ابتدای خردادماه آماده خدمت‌رسانی هستند. مرکز واکسیناسیون هلال‌احمر واکسن‌های هپاتیت، مننژیت، پرونار13، گارداسیل وآنفولانزا را به متقاضیان عرضه می‌کند. لازم به‌ذکر است؛ که علاوه بر تزریق واکسن مننژیت براساس دستور پزشک برای متقاضیان، از مهمترین فعالیت‌های این واحد تزریق واکسن مننژیت برای افرادی است که قصد خروج از کشور را دارند به‌ویژه حجاج بیت‌الله الحرام. گفتنی است؛ این واحد در صورت نیاز خدمات اورژانس را به پرسنل و مددجویان ارایه می‎کند. مراجعه‌کنندگان به واحد اورژانس اغلب دارای مشکلاتی از قبیل فشارخون، قند، و... هستند که به صورت مداوم تحت‌نظر قرار گرفته و در صورت نیاز به دارو یا ارجاع به بیمارستان، به دستور پزشکان این مرکز اقدام لازم صورت می‌گیرد.


تعداد بازدید :  196