شماره ۱۴۰۵ | ۱۳۹۷ سه شنبه ۲۵ ارديبهشت
صفحه را ببند
اتفاقات عجیب در نقل و انتقالات لیگ یک
دلالانی که در باشگاه‌ها مسئول می‌شوند!

شهروند|  مسابقات لیگ یک در شرایطی دو هفته قبل با صعود نفت مسجد سلیمان و نساجی قائم‌شهر به لیگ برتر به پایان رسید که از همین حال برخی تیم‌ها اقدامات اساسی برای حضور پر قدرت در بازار نقل و انتقالات را آغاز کرده‌اند. مسأله نگران‌کننده اما درباره نقل و انتقالات این فصل لیگ یک این است که دلالان فوتبال برنامه‌ریزی مفصلی برای بستن تیم‌های مختلف در دستور کار خود قرار داده‌اند و برای این کار در مذاکره با باشگاه‌هایی که تکلیف کادر فنی آنها مشخص نیست،‌ در تلاش هستند تا مربی مدنظر خود را رأس کار بیاورند.
سودجویی از تیم‌های صنعتی
از آن‌جایی که همواره در سال‌های گذشته نظارت روی اتفاقات و حواشی لیگ یک کمتر از لیگ برتر بوده است همین مسأله بهترین فضا را برای جریان‌های دلالی سودجو فراهم می‌کند تا با ارتباط گرفتن با مربیان و عوامل باشگاه‌های مختلف،‌ از نقل و انتقال بازیکنان پول هنگفتی به جیب بزنند. در همین رابطه شنیده می‌شود برخی دلال‌ها با نزدیک‌شدن به تیم‌های صنعتی که بودجه قابل‌توجهی دارند،‌ در تلاش هستند تا تیم فصل آینده را خودشان ببندند.
دلالانی که
مسئول نقل و انتقالاتی باشگاه‌ها می‌شوند
 اگر تا سال‌های قبل دلالان غیررسمی نهایت تلاش‌شان دادن چند بازیکن به یک تیم بود،‌ حالا کار به جایی رسیده که آنها با ارتباط قوی‌ای که با سرمربی یا مدیرعامل باشگاه‌ها برقرار می‌کنند،‌ تمام امور نقل و انتقالاتی باشگاه را در دست می‌گیرند. از همین رو این انتظار وجود دارد با توجه به فضای به وجود آمده،‌ مسئولان کمیته اخلاق، فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ با کمک وزارت ورزش و نهادهای نظارتی بررسی جامعی نسبت به بازار نقل و انتقالات فوتبال ایران داشته باشند. چرا که دایره فعالیت‌های مافیای نقل‌و‌انتقالاتی نسبت به سال‌های قبل بزرگ‌تر و قدرتمند‌تر شده و آنها روی تمامی تصمیمات و اتفاقات یک باشگاه تاثیرگذار هستند. در چنین فضایی تیم‌های صنعتی که از بودجه قابل‌توجه دولتی ارتزاق می‌کنند به خاطر دست به نقد بودن بهترین گزینه برای سودجویی دلالان غیررسمی هستند. آنها با سوءاستفاده از ارتباط خود با مدیران عامل یا مربیان براساس بده بستان مالی ایجاد شده هر بازیکنی را که اراده کنند وارد تیم‌ها می‌کنند و هیچ مانعی هم برای این فعالیت‌ها بر سر راه آنها وجود ندارد.
شکایت کانون کارگزاران از چند دلال
گفته می‌شود کانون کارگزاران فوتبال ایران هم اخیرا از تعداد قابل‌توجهی از این دلالان غیررسمی به کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال شکایت کرده و خواهان جلوگیری از روند فعالیت‌های دلال‌هایی شده است که عملا روی کار آنها هم تأثیر منفی گذاشته‌اند و فساد مالی را در فوتبال ایران زیاد کرده‌اند.


تعداد بازدید :  356