شماره ۱۴۰۵ | ۱۳۹۷ سه شنبه ۲۵ ارديبهشت
صفحه را ببند
ذره‌بين

اشیای تاریخی هخامنشی در یک روستای مرودشت
ایرنا| پنج قطعه ظروف عتیقه و تاریخی متعلق به دوره هخامنشیان در منزلی یکی از روستاهای این شهرستان کشف شد. سرهنگ اسماعیل زراعتیان فرمانده انتظامی مرودشت درباره این پرونده گفت: «ماموران انتظامی پلیس آگاهی شهرستان مرودشت پس از مطلع شدن از این‌که شخصی در یکی از روستاهای این شهرستان در منزل خود اقدام به نگهداری و خرید و فروش اشیای عتیقه می‌کند، این موضوع را به صورت ویژه در دستور کار قرار دادند. ماموران با حضور در محل و بازرسی از منزل مورد نظر، پنج قطعه ظروف عتیقه و تاریخی را کشف کردند و در ارتباط با آن یک نفر دستگیر و به همراه اشیای مکشوفه به پلیس آگاهی انتقال داده شد. این اشیای عتیقه دارای ارزش تاریخی و فرهنگی بسیاری است و طبق نظر کارشناسان سازمان میراث فرهنگی به دوره هخامنشیان تعلق دارد.» به‌گفته وی، این اشیای تاریخی مکشوفه تحویل اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری فارس شد.

ضرب و شتم وکیل دادگستری حین اجرای حکم
باشگاه خبرنگاران جوان| یک وکیل دادگستری در ساوه، هنگام اجرای حکم قضائی مورد ضرب و شتم قرار گرفت و راهی بیمارستان شد. یک وکیل دادگستری حین اجرای حکم خلعیت در یکی از روستا‌های شهرستان ساوه، مورد هجوم یک خانواده ۵ نفری قرار گرفت و به شدت مصدوم و راهی بیمارستان شد. عباس نیری وکیل مصدوم شده درباره این حادثه گفت: «به‌عنوان وکیل خواهان پرونده قضائی همراه ماموران اجرای احکام در محل مورد نظر حضور پیدا کردیم که متاسفانه، خانواده طرف پرونده با چوب و چاقو به سمت بنده حمله ور شدند و از چند ناحیه مورد ضرب و جرح شدید قرار گرفتم که با وضع بیهوشی به بیمارستان منتقل شدم.» ابوالفضل حقیقی‌نژاد رئیس دادگستری ساوه هم درخصوص این حادثه گفت: «وکلا از بازوان دستگاه قضائی برای اجرای عدالت هستند و مطمئنا با جدیت این حادثه را دنبال خواهیم کرد.» یکی از وکلای کانون دادگستری دراین‌باره گفت: «حادثه برای وکیل دادگستری در حین اجرای حکم بوده و طبق قانون باید اشد مجازات درخصوص ضاربان اجرا شود.» حقیقی‌نژاد درخصوص حمایت‌های قانونی از وکلا افزود: «توهین به وکیل همانند حکم توهین به قضات است و انتظار داریم برای جلوگیری از این گونه حوادث برای وکلا، دستگاه قضائی حمایت‌های لازم را اعمال کند.» گفتنی‌ است درحال حاضر وکیل مصدوم در بیمارستان شهر ساوه بستری و تحت مداواست و حال عمومی وی رو به بهبودی است.

ریزش کوه در جاده کرج-کندوان
شهروند| کوه در کیلومتر ۷محور کرج -کندوان ریزش کرد و ۲خودرو در محور شهرستانک با هم تصادف کردند.
داوود رجبی معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر استان البرز درباره این حادثه گفت: «ساعت 9 و 45 دقیقه در تماس تلفنی با 112، مبنی بر ریزش کوه در کیلومتر 7 محور کرج-کندوان روبه‌‌‌روی رستوران همسفر، نیروهای امدادی پایگاه کوشک بالا، با تجهیزات نجات به محل وقوع حادثه در کمترین زمان مراجعه کردند.» معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر استان البرز از حادثه دیگر به وقوع پیوسته خبر داد و به برخورد 2 خودرو در محور کرج -کندوان سه راهی شهرستانک اشاره کرد و گفت: «ساعت 10 و 42 دقیقه دوشنبه صبح، 2 دستگاه پراید و پیکان با هم برخورد کردند که عوامل امدادی پایگاه دو آب شهرستانک در کمترین زمان در محل وقوع حادثه حاضر شدند.»


تعداد بازدید :  238