شماره ۱۴۰۵ | ۱۳۹۷ سه شنبه ۲۵ ارديبهشت
صفحه را ببند
جنگ استقلالی‌ها بیرون از زمین
حرف‌های امیر قلعه‌نوعی علیه وزیر و افتخاری بازی امروز ذوب‌آهن و استقلال را داغ‌تر می‌کند

شهروند| با این‌که همواره رویارویی استقلال با مربی‌ای که هر سه قهرمانی آبی‌ها را رقم زده، از حساسیت بالایی برخوردار است اما به نظر می‌رسد این‌بار نبرد آسیایی قلعه‌نوعی با استقلال رنگ‌و‌بوی جدی‌تری به خود گرفته است.
موضع تند قلعه‌نوعی علیه تماشاگرنماها
امیر قلعه‌نوعی که در بازی رفت مقابل استقلال تیمش را با تمام قوا راهی میدان کرد و در دقایق پایانی با کمک یک پنالتی به برتری یک بر صفر رسید، بعد از مسابقه هفته گذشته فشار زیادی را تحمل کرد. برخی از تماشاگرنماها علیه قلعه‌نوعی در فضای مجازی صحبت‌های زیادی را مطرح و حتی به او فحاشی کردند. این موضوع خشم سرمربی ذوب‌آهن را برانگیخت تا این‌که در نشست خبری پیش از مسابقه برگشت، این‌طور نظرش را بیان کند: «متاسفم برای آقایانی که در فضای مجازی جوری رفتار کردند که با فرهنگ باشگاه استقلال بازی می‌کنند. البته ما همان‌هایی را که به ما نسبت دادند، به خودشان و خانواده‌هایشان برگرداندیم. البته اگر خانواده‌ای داشته باشند! از وزیر ورزش و افتخاری گلایه دارم. آنها باید جلوی افراد را می‌گرفتند.»
دردسرهای شفر
وینفرد شفر که روزهای خوبی را برای استقلال و هوادارانش رقم زده، برای یکی از حساس‌ترین بازی‌های فصل خود دردسرهای زیادی را تجربه می‌کند. او چند بازیکن کلیدی خود مثل امید ابراهیمی و داریوش شجاعیان را به دلیل مصدومیت در اختیار نخواهد داشت. از سوی دیگر، دیروز شایعاتی پیرامون درگیری لفظی وریا غفوری و مربی آلمانی در برخی از رسانه‌ها منتشر شد که البته واکنش شفر را به همراه داشت: «اگر بخواهم در مورد تمام شایعات صحبت کنم، باید 6 روز روی این صندلی درباره آنها حرف بزنم. شاید اصلا برخی‌ نتوانند بدون شایعات زندگی کنند. ایران خاویار خوبی دارد و البته شایعات زیادتر. این شایعه مثل شایعاتی است که ترامپ مطرح می‌کند.»
آخرین بازی ذوب‌آهن با قلعه‌نوعی؟
با این‌که ذوب‌آهن فصل نسبتا موفقی را با هدایت امیر قلعه‌نوعی سپری کرد و در نیم‌فصل دوم بهترین نتایج را میان تیم‌های لیگ برتری گرفت؛ اخبار پشت‌ پرده حکایت از جدایی قطعی پرافتخارترین مربی لیگ برتر از ذوب‌آهن دارد. به‌نظر می‌رسد سپاهانی‌ها با قلعه‌نوعی برای فصل آینده به توافق رسیده‌اند و تنها منتظر پایان کار این مربی با تیم همشهری هستند تا رسما خبر انعقاد قرارداد را اعلام کنند. با این‌حال، سرمربی ذوب‌آهن همچنان مذاکره با تیم‌های دیگر را تأیید نکرده و فعلا تمام تمرکزش را روی بازی امشب گذاشته است.
قلعه‌نوعی یا استقلال؛ مسأله این است!
امشب از ساعت 20:45 ورزشگاه آزادی میزبان یکی از حساس‌ترین بازی‌های فصل خواهد بود. جدال 2 تیم ایرانی که فقط یکی از آنها می‌تواند به جمع 8 تیم برتر آسیا صعود کند. یک‌طرف میدان امیر قلعه‌نوعی ایستاده که هم از استقلال شناخت دارد و هم جو سنگین ورزشگاه آزادی را به خوبی می‌شناسد. از سوی دیگر، وینفرد شفر و تیمش درحالی‌که در بازی رفت حق خود را باخت نمی‌دانستند، امروز محکوم به پیروزی هستند و گل خوردن از حریف هم می‌تواند تبعات سنگینی برایشان داشته باشد. به‌نظر می‌رسد هواداران استقلال استادیوم آزادی را مثل بازی‌های آسیایی این فصل تیمشان پر کنند و در انتظار صعود به جمع 8 تیم برتر آسیا بعد از چند‌سال بنشینند. کسب مجوز صعود از بازی امشب می‌تواند پایان خوشی برای فصل نسبتا موفق استقلالی‌ها باشد که به تازگی جام حذفی را بالای سر بردند و در لیگ برتر هم به یکی از اهداف خود رسیدند. البته این مسابقه می‌تواند آخرین بازی برخی از بازیکنان استقلال در ترکیب این تیم باشد که سودای جدایی و حتی رفتن به تیم‌های اروپایی را در سر دارند.


تعداد بازدید :  253