شماره ۱۴۰۵ | ۱۳۹۷ سه شنبه ۲۵ ارديبهشت
صفحه را ببند
ایوانکوویچ: تمدید کردم تا ثابت کنم نگران فصل بعد نیستم
خیز برانکو برای هت‌تریک قهرمانی

شهروند|  به نظر می‌رسد قصه شایعات پیرامون جدایی برانکو از پرسپولیس هم با تمدید قرارداد رسمی او به پایان رسید و این مربی کروات برای کسب افتخارات بیشتر با سرخپوشان در سال‌های آینده خیز برداشته است.
اول؛ تمدید قرارداد دستیاران
یکی از شروط برانکو برای ماندن در جمع سرخپوشان ادامه فعالیت با کادرفنی فعلی بود. سرمربی پرسپولیس به باشگاه اعلام کرده بود برای این‌که پای میز جهت تمدید قرارداد بنشیند، باید ابتدا قرارداد دستیاران کروات او تا 2‌سال آینده تمدید شود. این اتفاق هم شامگاه یکشنبه رخ داد و زلاتکو ایوانکوویچ، مارکو استیلینوویچ و ایگور پانادیچ 3 دستیار کروات برانکو بودند که با حضور در باشگاه قرارداد رسمی خود را برای 2 فصل آینده امضا کردند. به نظر می‌رسد کریم باقری هم به‌عنوان تنها دستیار ایرانی برانکو به ‌زودی قراردادش را با پرسپولیس تمدید خواهد کرد.
برانکو بالاخره امضا کرد
با این‌که چندماه قبل از پایان لیگ هفدهم باشگاه پرسپولیس اعلام کرد برای تمدید قرارداد با برانکو به توافق رسیده و حتی تصاویری از امضای قرارداد میان گرشاسبی و برانکو هم منتشر شد؛ در روزهای اخیر شایعات زیادی پیرامون جدایی سرمربی کروات پدید آمده بود. خود برانکو هم با ذکر این جمله که هنوز قراردادش را امضا نکرده، به این شایعات دامن زد. با این حال دیروز و قبل از برگزاری بازی با الجزیره مرد کروات به باشگاه رفت و قراردادش را به صورت رسمی تا‌ سال 99 تمدید کرد تا خیال مدیرعامل و هواداران قبل از سفر برانکو به کرواسی از بابت ماندن او راحت شود.
پروفسور نترسید
یکی از عواملی که شایعات جدایی برانکو بعد از 3.5 فصل حضور در پرسپولیس را تقویت می‌کرد، محرومیت این باشگاه از نقل‌وانتقالات در ابتدای لیگ هجدهم است. با این‌که تصور می‌شد سرمربی کروات از این‌که تیمش نتواند بازیکنی جذب کند و به همین خاطر تضعیف شود، ترس داشته باشد، او خیلی راحت قراردادش را امضا کرد. برانکو بعد از تمدید قراردادش بار دیگر به هواداران پرسپولیس قوت قلب بخشید: «من قراردادم را برای دو فصل دیگر تمدید کردم تا نشان بدهم که هیچ نگرانی نسبت به فصل آینده ندارم و به توان بازیکنان کنونی پرسپولیس باور دارم. این بازیکنان چه از نظر فردی و چه در قالب تیم همچنان جای پیشرفت دارند و می‌توانند در آینده دست به کارهای بزرگی بزنند.»
پایان شایعه جانشینی کی‌روش؟
در هفته‌های اخیر انواع شایعات پیرامون پرسپولیس و برانکو وجود داشت. برخی این شائبه را تقویت کرده بودند که برانکو بعد از جام‌جهانی به‌عنوان جانشین کارلوس کی‌روش معرفی می‌شود و علی دایی هم از سایپا به جمع سرخپوشان بازگشته و سرمربی پرسپولیس خواهد شد. با تمدید رسمی قرارداد برانکو فعلا روی تمامی این شایعات یک خط بطلان کشیده شده است. البته باید دید تکلیف کارلوس کی‌روش بعد از جام‌جهانی با فدراسیون فوتبال ایران به کجا می‌انجامد، چون در صورت قطع همکاری او قطعا نام برانکو به‌عنوان اولین گزینه جانشینی مطرح می‌شود. از سوی دیگر کسی نمی‌داند برانکو در قرارداد جدید خود بندی بابت جدایی ناگهانی درصورت رسیدن پیشنهادات جدی قرار داده یا خیر.
دورخیز برای شکستن رکوردها
برانکو ایوانکوویچ حالا بیش از 3‌سال است که روی نیمکت پرسپولیس نشسته و درصورتی که طبق قرارداد جدید تا ‌سال 99 با سرخپوشان ادامه همکاری دهد، قطعا یکی از باثبات‌ترین مربیان تاریخ این تیم خواهد شد. مرد کروات که با 2 قهرمانی در لیگ شانزدهم و هفدهم کارنامه قابل قبولی از خود به جای گذاشته، با امضایی که پای قرارداد جدید زده، برای رسیدن به افتخارات بیشتر دورخیز کرده است. او درهمین چند ‌سال توانسته رکوردهای زیادی را جابه‌جا کند اما قطعا با ادامه این همکاری و رسیدن آن به 5‌سال این پتانسیل در برانکو وجود دارد که بتواند رکوردهای بیشتری را جابه‌جا کرده و حتی سرخپوشان را به آرزوی دیرینه خود یعنی قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا برساند.

 


تعداد بازدید :  104