شماره ۱۴۰۵ | ۱۳۹۷ سه شنبه ۲۵ ارديبهشت
صفحه را ببند
پارلمان

رئیس فراکسیون مستقلین ولایی:
یقه‌گیری به کشور آسیب می‌زند
ایسنا| رئیس فراکسیون مستقلین ولایی با تاکید بر این‌که اختلاف‌افکنی و یقه‌گیری در شرایط فعلی می‌تواند به روند کار ما در برجام آسیب برساند، گفت: باید همه یکصدا با حفظ انسجام ملی در کنار هم باشیم، از آن طرف دولت نیز موظف است نشاط اقتصادی را در کشور به وجود آورد. کاظم جلالی اظهار کرد: درحال حاضر انسجام ملی بیشترین نیاز کشور است. این‌که سخن واحد از کشورمان منعکس شود و همه یکصدا در کنار هم باشیم. وی با تاکید بر این‌که اختلاف‌نظر در شرایط فعلی و در موضوع سیاست خارجی می‌تواند آسیب‌زننده باشد، گفت: قطعا یقه‌گیری به روند کارمان آسیب می‌زند، به همین دلیل باید همه انسجام ملی داشته باشیم. از آن طرف، دولتمردان نیز تئوری واحد اقتصادی برای اداره کشور داشته باشند. رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس به زیاد بودن حجم نقدینگی در کشور اشاره و اظهار کرد: نقدینگی مردم سرگردان است و آنها برای حفظ ارزش سرمایه‌شان سراغ سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلفی همچون ارز و ملک می‌روند، لذا لازم است دولت در شرایط فعلی برنامه اقتصادی مدونی برای جذب نقدینگی در پروژه‌های اقتصادی داشته باشد تا ضمن اعطای سود خوب به مردم، ارزش پول آنها نیز حفظ شده و نشاط اقتصادی در داخل کشور ایجاد شود. جلالی افزود: لازم است برای رسیدن به این اهداف دولتمردان سخت بکوشند و دچار روزمرگی نشوند، مردم نیز کمک کنند تا بتوان وضع اقتصادی را با ثبات پیش ببریم.

عضو فراکسیون امنیت ملی مجلس:
باید از تجربه بابک زنجانی
در دوران تحریم‌ها درس بگیریم
ایلنا| یک عضو فراکسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: اگر برجام توانسته ترامپ را با آن خصوصیات رفتاری خشمگین کند، اتقاقا نشان‌دهنده درست‌بودن آن است. اگر افرادی از برهم‌خوردن برجام خوشحال باشند، فرقی با ترامپ ندارند. مصطفی کواکبیان در پاسخ به این پرسش که عده‌ای نگران پدید آمدن افرادی مثل بابک زنجانی و سوءاستفاده آنها از تحریم‌ها در شرایط فعلی هستند، گفت: اگر قرار بر این باشد که به‌طور جدی اتحادیه اروپا از برجام خارج شود، دولتمردان و نمایندگان نیاز به تجربه زیادی از گذشته دارند تا در دوران تحریم‌ها کشور به نفع منافع مردم اداره شود. بابک زنجانی یکی از این تجربه‌هاست که نباید از آن غافل شد و نباید در دوران تحریم‌ها اجازه سوءاستفاده افرادی مثل زنجانی به وجود بیاید. وی در پایان گفت: اگر برجام توانسته ترامپ را با آن خصوصیات رفتاری خشمگین کند، اتفاقا نشان‌دهنده درست بودن آن است. در مجموع اگر افرادی از برهم‌خوردن برجام خوشحال باشند، فرقی با ترامپ ندارند.

نایب‌رئیس فراکسیون امید مجلس:
آتش زدن برجام
توهین به پارلمان است
ایلنا| نایب‌رئیس فراکسیون امید مجلس با اشاره به انتقاد برخی نمایندگان نسبت به اقدام نمادین روز گذشته یک عضو اصلاح‌طلب کمیسیون امنیت ملی در تقدیم نسخه نفیس برجام به هیأت‌رئیسه تاکید کرد: برجام توسط مجلس نهم به تصویب رسیده و آتش زدن قانون مصوب مجلس، مصداق بی‌احترامی به شأن و جایگاه نمایندگان و پارلمان است. عبدالکریم حسین‌زاده  در پایان با بیان این‌که اساسا بحثی درمورد نتایج مثبت یا منفی برجام ندارد، یادآور شد: این اقدام در زیرپا گذاشتن قانون مجلس و آتش زدن برجام، توهین به شأن و جایگاه خود مجلس و نمایندگان است. نمایندگان مجلس که نماینده تمام این ملت هستند و از شهروندان این کشور رأی گرفته‌اند، این برجام را تصویب کرده‌اند.

نماینده اصلاح‌طلب:
حسی به من می‌گوید احتمالا
ماه رمضان شاهد رفع حصر باشیم
تابناک| اوایل هفته گذشته خبر رفع حصر زهرا رهنورد در فضای رسانه‌ای کشور خبرساز شد، هر چند فرزندان وی و برخی دیگر از مسئولان این موضوع را تایید نکردند، اما تاکنون نیز از سوی هیچ مرجع رسمی این موضوع نه تایید شده، نه تکذیب. قاسم میرزایی‌نکو درخصوص این موضوع گفت: کسی درخصوص رفع حصر حرف خلافی نگفت، آن زمان ما گفتیم که رفع حصر صورت گرفته، ولی به کسی حکم ندادند، اما باید به این هم توجه داشت که در زمان حصر هم به کسی حکمی داده نشد و درواقع نه حکمی برای حصر کردن صادر شده، نه برای رفع حصر. این نماینده مجلس با اشاره به این‌که گفته می‌شود مسأله برجام باعث شده تا موضوع حصر کمرنگ‌تر شود، گفت: نمی‌توان به صورت کامل گفت که این موضوع کمرنگ شده، اما به‌هرحال در شرایط فعلی اولویت کشور مسأله برجام است و برای آن نیاز به بحث‌های دیپلماسی خارجی داریم و همان اندازه در داخل به انسجام و وحدت نیاز است. این نماینده در پاسخ به این سوال که آیا امکان رفع حصر وجود دارد، گفت: احتمال دارد که این اتفاق رخ دهد و من فکر می‌کنم در ماه رمضان بهانه خیلی خوبی برای عفو همه چیز باشد.


تعداد بازدید :  248