شماره ۱۴۰۵ | ۱۳۹۷ سه شنبه ۲۵ ارديبهشت
صفحه را ببند
روی خط خبر

آملی‌لاریجانی:
آمریکا آشکارا برای فروپاشی نظام جمهوری اسلامی تلاش می‌کند
میزان| رئیس قوه‌قضائیه، بهترین رویکرد برای مواجهه با خروج آمریکا از برجام را توجه به استعدادهای داخلی کشور و اعتماد به مردم دانست و تأکید کرد: بزرگترین تجربه تاریخی‌ای که از این اقدام آمریکا به دست آمد، باور قطعی به غیرقابل اعتمادبودن و عهدشکنی دولت آمریکا بود. آیت‌الله آملی‌لاریجانی در جلسه مسئولان عالی قضائی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تصمیم رئیس‌جمهوری آمریکا مبنی بر خروج از برجام گفت: گرچه این اقدام با شایعات و تبلیغات قبلی قابل پیش‌بینی بود اما یک تجربه تاریخی مهم برای ملت بزرگ ایران بود که همواره مورد تعدی و ظلم آمریکا بوده است، افزود. آملی‌لاریجانی با اشاره به ایجاد گروه‌های تروریستی نظیر داعش از سوی آمریکا به اذعان رئیس‌جمهوری فعلی آمریکا در جریان رقابت‌های انتخاباتی خاطرنشان کرد: اخیرا مستندی درباره نحوه دخالت آمریکا در افغانستان پخش شد که خانم کلینتون در آن اذعان می‌کرد طالبان را با هزینه زیادی علیه حکومت شوروی تجهیز کردند و موجب فروپاشی شوروی شدند. رئیس قوه‌قضائیه افزود: آمریکا امروز آشکارا برای فروپاشی نظام جمهوری اسلامی تلاش می‌کند. در مقابل آنها باید بصیر و هوشیار باشیم. شگرد آمریکا و اروپا ایجاد دوگانگی و القای آن میان مردم و مسئولان است، درحالی ‌که هر فرد علاقه‌مند و دلسوزی می‌داند که باید در مقابل این فریب ایستاد.

علی لاریجانی:
اقدام آمریکا در خروج از برجام بی‌پاسخ نمی‌ماند
خانه ملت| علی لاریجانی در نشست اضطراری کمیته دایمی فلسطین در اتحادیه بین‌المجالس اسلامی با بیان این‌که دولت آمریکا پایبند به هیچ تعهدی نیست، گفت: یک روز توافقات بین‌المللی آب و هوا را به هم می‌زند، دیگر روز نیز توافقات مربوط به تعرفه‌های گمرکی با چین و اروپا را زیر پا می‌گذارد و سپس با فشارهای مختلف حرف خود را درباره اروپا پس می‌گیرد. روز دیگر خلاف حقوق بشر برای اتباع برخی کشورهای اسلامی قوانین غیرعادلانه وضع کرده و مرزهای این کشور را می‌بندد. اکنون نیز از توافق 1+5 با ایران خارج می‌شود، توافقی که به درخواست خود آمریکا بوده است. روز دیگر می‌گوید، در سوریه نمی‌ماند و از برخی کشورها برای ماندن در سوریه پول می‌خواهد و بعد سوریه را بمباران می‌کند.  او گفت: آمریکا سال‌هاست از تروریست‌ها حمایت می‌کند، آنها خودشان اذعان کردند که داعش را ایجاد کرده و بعد علمدار مبارزه با داعش می‌شوند، این اقدام آنها نشان می‌دهد که دولت آمریکا دچار بحران تصمیم‌گیری شده و ناپخته به صحنه بین‌المللی نگاه می‌کند. رئیس‌جمهوری فعلی آمریکا توانایی تشخیص پیامدهای طولانی‌مدت اقدامات خود را ندارد. لازم است مسئولان کنونی آمریکا درباره تصمیم‌گیری نسبت به قدس و محور مقاومت دچار اشتباه محاسباتی نشوند.

وزیر دفاع:
امنیت افغانستان را
 امنیت خودمان می‌دانیم
ایلنا| وزیر دفاع با بیان این‌که خود را در مبارزه با تروریسم متعهد می‌دانیم، گفت: امنیت جمهوری اسلامی افغانستان را امنیت خودمان می‌دانیم و در مبارزه با تروریسم هر کمکی بتوانیم با تمام توان انجام خواهیم داد. امیر سرتیپ حاتمی با بیان این‌که جمهوری اسلامی خود را در مبارزه با تروریسم متعهد می‌داند، تأکید کرد: امنیت جمهوری اسلامی افغانستان را امنیت خودمان می‌دانیم و در مبارزه با تروریسم هر کمکی بتوانیم با تمام توان انجام خواهیم داد. وزیر دفاع ملی جمهوری اسلامی افغانستان نیز در این نشست خبری از دعوت وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران و حمایت‌های بی‌دریغ ملت و دولت جمهوری اسلامی از مردم افغانستان در شرایط دشوار جنگ، جهاد و مقاومت در این کشور در طول ۴۰‌سال اخیر تقدیر و تشکر کرد و اظهار داشت: همواره ملت و دولت افغانستان قدردان این حمایت‌ها بوده و هستند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مطرح کرد
فروش ایرباس به ایران، آزمون اروپایی‌ها برای پایبندی به برجام
اعتمادآنلاین| علاءالدین بروجردی نماینده بروجرد و رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با اشاره به لغو مجوز فروش بویینگ و ایرباس به ایران، گفت: بویینگ برای آمریکایی‌هاست و طبیعی است که آنها بعد از خروج از برجام مانع فروش این هواپیما به ایران شوند. او تأکید کرد: اگرچه با توجه به توافقی که صورت گرفته بود، آنها متعهد به فروش بویینگ به ایران بودند و این هم یک اختلاف دیگر و نقض عهدی است که آنها انجام دادند. رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: حدود 90‌درصد از سهام ایرباس برای اروپایی‌هاست. بنابراین فروش ایرباس به ایران از مواردی است که باید اروپا بر سر عهدش در این زمینه باقی بماند. اروپایی‌ها باید به توافقی که انجام دادند، پابرجا بمانند و به تعهدات خود عمل کنند و این بخشی از آزمونی است که اروپا در مقابل برجام پیش‌رو دارد. او  گفت: سفر ظریف به چین و بعد به روسیه و دیدار با سه وزیر خارجه اروپایی امضاکننده برجام تعیین‌کننده است و تعهداتی که آنها به‌عنوان تضمین قطعی و عملی باید بدهند، سرنوشت ماجرا را مشخص می‌کند.

 


تعداد بازدید :  259