شماره ۱۴۰۵ | ۱۳۹۷ سه شنبه ۲۵ ارديبهشت
صفحه را ببند
اخبار جهان

تلاش معترضان کرد
برای مسدود کردن مسیر خودروی اردوغان در انگلیس
ایسنا| معترضان کردتبار که تلاش می‌کردند مسیر حرکت رجب طیب اردوغان برای ضیافت شام در انگلیس را مسدود کنند، با نیروهای پلیس درگیر شدند. در پی سفر سه روزه رئیس‌جمهوری ترکیه به انگلیس، گروهی از معترضان کردتبار تلاش کردند مسیر حرکت خودروی هیأت ترکیه به ریاست رجب طیب اردوغان برای ضیافت شام در انگلیس را مسدود کنند. پس از ادامه تظاهرات کردها، درگیری پلیس با معترضان به خشونت کشیده شد. در همین راستا یک معترض 17 ساله زخمی شد. پلیس در بیانیه‌ای با بیان این‌که معترضان کردتبار تلاش کردند مسیر خودروهای هیأت اردوغان را مسدود کنند، زخمی شدن یک نفر را تایید کرد، اما جزییات بیشتری دراین‌باره ارایه نکرد.

وزیر خزانه‌داری آمریکا:
اسراییل عزیزترین هم‌پیمان ما است
ایسنا| وزیر خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد برای ایالت متحده هیچ هم‌پیمانی عزیزتر و مهمتر از اسراییل وجود ندارد. استیو منوچین، وزیر خزانه‌داری آمریکا که ریاست هیأت شرکت‌کننده آمریکا در مراسم جشن افتتاحیه سفارت این کشور در قدس اشغالی را برعهده دارد، در مراسم استقبال بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسراییل از اعضای این هیأت گفت اسراییل عزیزترین هم‌پیمان ایالت متحده است.

استقبال زنان عربستانی از نمایشگاه خودرو در ریاض
ایسنا| به دنبال صدور قانون آزادی رانندگی زنان در عربستان و اجرایی‌شدن آن از ماه ژوئن جمع کثیری از زنان این کشور از نمایشگاه خودرویی که برای آنها در ریاض برپا شده است، دیدن کردند. این نمایشگاه یکشنبه در مرکز نمایشگاه‌های بین‌المللی ریاض و با حمایت گروه‌های مختلف دولتی برپا شد. این نمایشگاه به منظور آشنایی زنان عربستانی با تمامی نمایندگی‌های خودرو، بیمه و لوازم جانبی، به مدت سه روز درحال برگزاری است. غرفه‌داران این نمایشگاه احتمال می‌دهند که طی سه روزی که این نمایشگاه برگزار می‌شود، میزبان هزاران زن عربستانی باشند. به دستور ملک سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان قرار است در ۲۴ ژوئن قانون آزادی رانندگی زنان در این کشور اجرایی شود.

سندرز:
بولتون مثل عراق، درباره ایران هم اشتباه می‌کند
ایسنا| سناتور دموکرات سرشناس آمریکا در سخنانی با اشاره به موضع‌گیری‌های مشاور امنیت ملی ترامپ گفت که او درست مانند عراق درباره ایران هم مرتکب اشتباه می‌شود. سناتور برنی سندرز در مصاحبه با شبکه خبری سی‌ان‌ان به موضع‌گیری جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا اشاره کرد. او در پاسخ به اظهارات بولتون درباره مواضع ترامپ درخصوص کره‌شمالی گفت: «نیازی نیست که بگویم در بسیاری از موارد با بولتون اختلاف‌نظر دارم. او مشاور جورج بوش، رئیس‌جمهوری اسبق آمریکا هم بود که او را به ورود به جنگ عراق به بهانه دسترسی عراق به تسلیحات کشتار جمعی ترغیب کرد.»
سندرز تاکید کرد: «گمان می‌کنم اکنون اکثر آمریکایی‌ها بدانند که جنگ در عراق بدترین فاجعه در سیاست خارجی در تاریخ مدرن کشورمان بود. ما ۴۴۰۰ سرباز آمریکایی را از دست دادیم، ۳۱‌هزار سرباز زخمی شدند و نیم‌میلیون عراقی جان دادند و اکنون بولتون درباره افزایش نفوذ ایران در عراق صحبت می‌کند. بله درست است، اما این دقیقا به خاطر جنگ در عراق است.»

فراخوان الظواهری
برای اقدام علیه آمریکا همزمان
با انتقال سفارت به قدس
ایسنا| سرکرده القاعده اعلام کرد تصمیم آمریکا در انتقال سفارتش به قدس شاهدی است بر این‌که مذاکرات صلح شکست خورده است و به مسلمانان تاکید کرد تا علیه آمریکا دست به اقدامات شبه‌نظامی بزنند. ایمن الظواهری، سرکرده القاعده در فیلمی پنج دقیقه‌ای با عنوان «تل‌آویو هم سرزمین مسلمانان است» درخواست کرده است تا همزمان با انتقال سفارت آمریکا به قدس اقداماتی علیه آمریکا صورت بگیرد. الظواهری در این پیام گفته است: «دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا قاطع و صریح است و صورت واقعی «جنگ صلیبی مدرن» را نشان داد، این مسأله مشخص می‌کند که سازش با آنها کارساز نیست و تنها از طریق خیزش و مبارزه می‌توان در مقابل آنها مقاومت کرد.»
وی ادامه داد: «اسامه بن‌لادن، موسس القاعده اعلام کرده بود که دشمن اول مسلمانان آمریکاست و قسم خورد تا زمانی که امنیت در فلسطین برقرار نشود و تمامی دشمنان مسلمانان نابود نشده‌اند، رویای امنیت تحقق نمی‌یابد.»


تعداد بازدید :  223