شماره ۱۴۰۵ | ۱۳۹۷ سه شنبه ۲۵ ارديبهشت
صفحه را ببند
همه چیز درباره عرضه نخستین خودروی پسابرجامی
سیتروئن c3 با 60 میلیون تومان پیش فروش می شود

شهروند| پیش‌فروش نخستین خودرو جدید سایپا  از فردا آغاز می‌شود. طبق اعلام شرکت «سایپا سیتروئن»، متقاضیان سیتروئن C3 در حالی با پرداخت پیش‌قسط 60 میلیونی می‌توانند به پیش‌خرید این محصول مشترک با فرانسوی‌ها اقدام کنند که هنوز هیچ قیمت مشخصی برای آن اعلام نشده است. آن گونه که در اطلاعیه پیش‌خرید این شرکت خودروسازی آمده است با صدور دعوتنامه می‌توان به قیمت نهایی خودرو رسید که نخستین سری تحویل آن بسته به ثبت‌نام مشتریان از شهریورماه ‌سال جاری خواهد داشت. هر چند که برخی از منابع خبری قیمت نهایی سیتروئن C3 را حدود 120‌ میلیون تومان اعلام می‌کنند اما با توجه به احتمال بازگشت دوباره تحریم‌ها موجی از نگرانی در میان خریداران خودروهای تازه‌نفس برجامی ایجاد شده و احتمال صعودی‌شدن قیمت‌ها دوباره قوت گرفته است.
هنوز مدت زمان زیادی از برجام نگذشته بود که این جاده مخصوص‌نشین باب مذاکره را با شریک فرانسوی خود آغاز کرد تا بتواند محصولات به‌روز و مدرن این شرکت فرانسوی را به سبد محصولات خود که حالا اکثرا چینی شده، بیفزاید و از این طریق اعتبار از دست رفته خود را دوباره احیا کند. بعد از مذاکرات تقریبا طولانی این شرکت درنهایت بخشی از سهام سایپا کاشان در اختیار سیتروئن قرار گرفت و قرار شد تا این کارخانه به‌عنوان سایت اصلی تولید محصولات سیتروئن استفاده شود. هر چند در نمایشگاه‌های مختلف و حتی وب‌سایت متعلق به این مجموعه، سدانی به نام C4 مورد توجه بوده، اما سیتروئن C3 به‌عنوان نخستین محصول شرکت سایپا - سیتروئن معرفی شد. این خودرو همانند پژو ۲۰۰۸، نخستین همکاری میان دو شرکت مذکور پس از برجام است. از نکات جالب این داستان پرماجرا این است که پیش از این سایپا سیتروئن C3 XR را در نمایشگاه‌های داخلی رونمایی کرده بود اما به یکباره تصمیم این شرکت تغییر کرد و قرار است سیتروئن C3 به محصولات سایپا اضافه شود. این دو محصول سیتروئن از نظر نام بسیار شبیه به هم هستند اما C3 XR کراس اوری بود که سیتروئن به منظور بازار‌های چین، شرق آسیا و هند تولید کرده بود و در دیگر نقاط جهان حضور نداشت اما سیتروئن C3 محصولی جهانی از سیتروئن است که در بازارهای اروپا و دیگر نقاط جهان به صورت رسمی عرضه شده است. مشخص است این دو محصول همنام از نظر ظاهری کاملا از هم متفاوت هستند.
در ادامه بد نیست بدانید که خودرو سیتروئن C3 با موتور 1.6 لیتری بنزینی توربو شارژر در اختیار مشتریان قرار خواهد گرفت که در حداکثر کارایی خود می‌تواند خروجی قدرت 163 اسب بخاری داشته باشد و همچنین با رساندن دور موتور به محدوده 1400 الی 4000 دور بر دقیقه، می‌توان به حداکثر گشتاور 243 نیوتن متری رسید که با دریافت و ارسال این نیرو توسط یک جعبه دنده اتوماتیک نسل جدید EAT6، می‌توان به یک عملکرد و راحتی بسیار خوب و همچنین مصرف سوخت ترکیبی 6.7 لیتری رسید.

 


تعداد بازدید :  271