شماره ۱۴۰۵ | ۱۳۹۷ سه شنبه ۲۵ ارديبهشت
صفحه را ببند
گزید‌ه اخبار

تبعات قطعی برق اهواز بر تولید نفت
ایسنا| سعید کوتی، سرپرست مدیریت تولید شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب با اشاره به قطع برق اهواز ناشی از طوفان یا گرد و غبار اظهار کرد: قطع برق اهواز علاوه بر تأثیرات زیادی که روی تولید نفت از میادین اهواز دارد، تبعات بسیار دیگری نیز به همراه دارد. به گفته او، هنگامی که برق قطع می‌شود در برخی نقاط افزایش گازسوزی و آلودگی زیست‌محیطی رخ می‌دهد. همچنین باعث آلودگی کیفی نفت خام شده و آثار منفی روی چاه‌های تولیدی دارد.

یک راهکار اقتصادی به جای کشت چمن
ایرنا |  غلامرضا تقوی، مدیرکل دفتر امور گلخانه‌ها، گیاهان دارویی و قارچ معاونت امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: با جایگزینی کاشت گیاهان زینتی بومی کشور با گیاهان پوششی آب‌بر مانند چمن در فضای سبز، بیش از 30 تا 40‌درصد در مصرف آب صرفه‌جویی می‌شود.

امتیازهای ساخت‌وساز در بافت فرسوده
ایرنا| هوشنگ عشایری، مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری گفت: با اعمال تخفیف دستگاه‌های اجرایی، هزینه تمام‌شده ساخت‌وساز برای توسعه‌گران و سازندگان مسکن در طرح بازآفرینی شهری (مناطق فرسوده) 20 تا 25‌درصد کمتر از سایر مناطق است. او با بیان این‌که دولت در طرح بازآفرینی شهری تاکنون 50‌هزار تسهیلات 50‌میلیون تومانی به متقاضیان پرداخت کرده است، افزود: قرار است در این طرح سالیانه بیش از 100‌هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده شهری نوسازی شود.

هشدار درباره شیوع تب کریمه
مهر| سیداصغر برائی‌نژاد، مدیرکل دامپزشکی تهران با بیان این‌که حدود۴۰درصد مرغداری‌های درگیر آنفلوآنزا در‌ سال گذشته به چرخه تولید بازگشته‌اند، از احتمال شیوع تب کریمه خبر داد و اضافه کرد: در‌ سال ۹۶ نزدیک به ۶۰ واحد مرغداری درگیر آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان و حدود ۵.۵‌میلیون قطعه طیور در استان تهران معدوم شد. او همچنین به مردم توصیه کرد که با توجه به آغاز فصل گرما و احتمال شیوع تب کریمه، فرآورده‌های گوشتی مورد نیاز خود به‌ویژه گوشت قرمز را از مراکز مجاز و مطمئن تهیه کنند. همچنین به تاریخ تولید و انقضای فرآورده‌ها دقت بسیار زیادی شود.


تعداد بازدید :  212