شماره ۱۴۰۷ | ۱۳۹۷ پنج شنبه ۲۷ ارديبهشت
صفحه را ببند
پاکسازی جنوب تهران در عملیات پلیس
بیش از ۹۰۰ سارق،‌ قاچاقچی، خرده‌فروش و موادفروش دستگیر شدند عوامل تبلیغ فیلم به وقت شام با اخذ تعهد آزاد شدند

شهروند|  یازدهمین مرحله از اجرای طرح رعد، صبح چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت در پلیس پیشگیری پایتخت برگزار شد. در این مرحله ۸۵ کلانتری و پاسگاه پلیس پیشگیری و ۱۱ سرکلانتری حضور داشتند و در اجرای این طرح، ۲۳۵ حکم قضائی برای ورود به مخفیگاه سارقان و مالخران صادر شد که حدود ۹۰۰ سارق و قاچاقچی در پایتخت دستگیر شدند. در اجرای این طرح، ۴۵ باند سرقت متلاشی و ۳۲۵ دستگاه خودرو، موتورسیکلت و دوچرخه مسروقه کشف شد. در این زمینه ۶۲۲ پرونده تشکیل شد. درمیان دستگیر‌شدگان ۱۷۲ سارق تلفن‌همراه، ۱۹۸ سارق لوازم داخل خودرو هستند. ارزش ریالی اموال مسروقه مکشوفه در این مرحله از طرح رعد تاکنون بیش از ۴۷‌میلیارد ریال بوده است. «زنی که با همراهی همسرش اقدام به جیب‌بری داخل قطارهای مترو می‌کرد هم، در این طرح دستگیر شد. این زن بیش از ده‌ها سرقت در سوابقش داشت. در این مرحله از طرح رعد، 320 فروشنده موادمخدر از بوستان‌ها و نقاط مختلف پایتخت هم دستگیر شدند و بیش از 23کیلوگرم انواع موادمخدر کشف و ضبط شد.
سردار حسین رحیمی در حاشیه اجرای طرح رعد 11 پلیس پیشگیری با اعلام خبر دستگیری 45 قاچاقچی کالا در این طرح تصریح کرد: این قاچاقچیان مبادرت به قاچاق دارو، پارچه، مشروبات الکلی خارجی، لوازم یدکی خودرو، تجهیزات پزشکی، لوازم ورزشی و دخانیات می‌کردند که کشفیات به دست آمده از این افراد بیش از 3‌میلیارد تومان ارزشگذاری شده است.
وی ادامه داد: در این طرح یک قبضه کلت‌کمری، یک قبضه سلاح شکاری و تعدادی سلاح سرد از مجرمان کشف شد و 57‌هزار حلقه انواع سی‌دی‌های غیرمجاز و ضدفرهنگی نیز جمع‌آوری شد.
رئیس پلیس پایتخت در پایان خاطرنشان کرد: همکاران ما در این طرح موفق شدند مقادیر قابل توجهی اموال مسروقه و قاچاق را با ارزش نزدیک به 8‌میلیارد تومان کشف و ضبط کنند. رئیس پلیس پایتخت در حاشیه طرح رعد با تأکید بر این‌که برخورد با قاچاق کالا به‌طور ویژه در دستور پلیس قرار دارد، گفت: در همین راستا همکاران من در کلانتری‌های سراسر کشور ۴۵ قاچاقچی که در زمینه قاچاق دارو، پارچه، مشروبات الکلی، لوازم یدکی خودرو، دخانیات و... فعالیت داشتند را دستگیر کردند. رحیمی ارزش ریالی اقلام مکشوفه را بیش از ۳‌میلیارد تومان اعلام کرد. به گفته وی، درحاشیه این طرح یک قبضه سلاح کمری و ۷۵‌هزار سی‌دی غیرمجاز و اقلامی غیرفرهنگی و غیرمجاز کشف و ضبط شد. سردار رحیمی با اعلام این مطلب که شماره تماس پلیس، 110 است، گفت: مردم می‌توانند با 100 خطی که به‌ صورت شبانه‌روزی آماده خدمت‌رسانی به مردم است، موارد مورد نظر خود را به پلیس اطلاع دهند.
عوامل تبلیغ فیلم به وقت شام با اخذ تعهد آزاد شدند
سردار حسین رحیمی در جمع خبرنگاران درخصوص مطرح‌شدن موضوع پخش دیدارهای فوتبال جام‌جهانی 2018 روسیه به صورت زنده در برخی از سینماهای کشور اظهار کرد: تا این لحظه هیچ درخواستی از سوی متولیان این امر به پلیس اماکن و نیروی انتظامی ارسال نشده است. این موضوع نیازمند فراهم‌کردن شرایطی است که درصورت ارایه این طرح به پلیس و اطمینان از فراهم‌شدن این شرایط می‌توان در این خصوص تصمیم‌گیری کرد. رحیمی گفت: به‌ هرحال تأمین امنیت این اماکن و تأمین نیرو برای این موضوع برعهده پلیس بوده و کسانی که چنین تقاضایی دارند، می‌بایست طرح خود را به نیروی انتظامی تحویل دهند. رئیس پلیس پایتخت در پایان در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران درباره احضار عوامل تبلیغ فیلم به وقت شام، در پاساژ کوروش که باعث گلایه برخی از شهروندان شده بود، گفت: این افراد پس از احضار با اخذ تعهد آزاد شدند.


تعداد بازدید :  298