شماره ۱۴۰۷ | ۱۳۹۷ پنج شنبه ۲۷ ارديبهشت
صفحه را ببند
چند روز پیش جنبش عدالتخواه دانشجویی به عنوان یک تشکل دانشجویی اصولگرا جایزه‌ای را برای فرد یا افرادی که بتوانند سفارت آمریکا را - که اخیرا به بیت‌المقدس انتقال پیدا کرده - با آتش‌سوزی یا انفجار از بین ببرند،تعیین کرد. به همین مناسبت دیدگاه دو تن از فعالان سیاسی اصلاح‌طلب و اصولگرا را در پایین آورده‌ایم
موضع نظام نیست، اقدامی خودجوش است

حسین کنعانی‌مقدم، فعال سیاسی اصولگرا | مسأله برخورد با اقدام جنایتکارانه آمریکا و اسراییل مبنی بر انتقال سفارت ایالات متحده به بیت‌المقدس حق مسلم مردم فلسطین است. مردم فلسطین این حق را دارند که این لانه جاسوسی را به تصرف دربیاورند. البته این‌که دولت جمهوری اسلامی چه اقدامی در مقابل این حرکت انجام دهد، موضعی اتخاذ نکرده است. اما سازمان‌های مردم‌نهاد چه در قالب جنبش دانشجویی و چه نهادهای مردمی می‌توانند واکنش‌های لازم را در این مورد اتخاذ کنند.
در این مسأله می‌توان به راهبردی که حضرت‌ امام‌خمینی(ره) در قبال اقدام توهین‌آمیز سلمان رشدی نسبت به ساحت پیامبر اسلام در نظر گرفت، اشاره کرد. در این مورد باید بگویم که اگر نظام جمهوری اسلامی چنین واکنشی را در نظر می‌گرفت، طبیعتا یک واکنش احساسی و هیجانی محسوب می‌شد.
اما این‌که یک سازمان مردم‌نهاد در قالب سازمان دانشجویی دست به چنین اقدامی زده، این کمترین کاری است که می‌توانست انجام دهد. این حرکت، یک حرکت خودجوش محسوب می‌شود و با توجه به اقدامی که آمریکا انجام داده، مثبت تلقی می‌شود.


تعداد بازدید :  477