شماره ۱۴۰۸ | ۱۳۹۷ شنبه ۲۹ ارديبهشت
صفحه را ببند
گزید‌ه اخبار

توقف همکاری مرسک با ایران
رویترز| شرکت مولر- مرسک، بزرگترین شرکت کشتیرانی کانتینری جهان اعلام کرد: فعالیت‌های تجاری با ایران را در راستای پایبندی به اعمال مجدد تحریم‌های ایران و به دنبال خروج آمریکا از برجام متوقف خواهد کرد. سورن سکو، مدیر ارشد اجرایی این شرکت در مصاحبه‌ای به رویترز گفت: «با توجه به اعمال تحریم‌های آمریکا علیه ایران، درصورتی که شما مبادلات تجاری در آمریکا داشته باشید، نمی‌توانید با ایران تجارت کنید و ما حجم وسیعی از  مبادلات تجاری با آمریکا داریم. او گفته است؛ «من جزییات زمان‌بندی دقیق را نمی‌دانم، اما مطمئن هستم که ما فعالیت‌ها در ایران را متوقف خواهیم کرد.»

از حضور زیمنس در ایران مطمئن شدیم
پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو| رضا اردکانیان وزیر نیرو گفت: اطمینان از پایبندی شرکت‌های بزرگ آلمانی ازجمله زیمنس به ایفای تعهدات قراردادی موجود خود با کشورمان حاصل شد. وزیر نیروی جمهوری اسلامی ایران که به دعوت وزیر محیط‌زیست و وزیر اقتصاد و انرژی جمهوری فدرال آلمان به این کشور سفر کرده، با پیتر اولتمایر، وزیر اقتصاد و انرژی آلمان دیدار و درخصوص راه‌های ارتقای روابط دو‌جانبه گفت‌وگو کرد. اولتمایر در این نشست ضمن اشاره به تحولات بین‌المللی اخیر اظهار امیدواری کرد که با توجه به همکاری 120 شرکت آلمانی با ایران، در مذاکرات آتی دو کشور راهکارهای تداوم همکاری‌های دو‌جانبه تدوین شود.

توقف همکاری  شرکت «دنیلی» ایتالیا با ایران
فارس| شرکت فولاد «دنیلی» به دنبال خروج آمریکا از برجام، کار برای یافتن پوشش مالی سفارش‌های ایران به ارزش 1.5‌میلیارد یورو (1.8‌میلیارد دلار) را متوقف کرد. الساندرو تریویلین، مدیر ارشد اجرایی این شرکت گفت: «با توجه به خروج آمریکا از این توافق، بانک‌ها به علت ترس از مواجه‌شدن با تحریم‌های ثانویه، دیگر آماده تأمین سرمایه پروژه‌های ایران نیستند.»

توتال با خروج از ایران جریمه نمی‎شود
تسنیم| بیژن زنگنه وزیر نفت از امکان جایگزینی توتال فرانسه در فاز ۱۱ پارس‌جنوبی با شرکت چینی CNPC خبر داد و گفت: برای خروج توتال از قرارداد جریمه‌ای وجود ندارد اما مبلغی که توتال تاکنون در این قرارداد هزینه کرده است تا زمان اجرای کار، بازپرداخت نمی‌شود. او گفت: توتال اعلام کرده است؛ اگر آمریکا مجوز معافیت توتال از تحریم‌ها را صادر نکند، براساس قرارداد، فرآیند خروج از قرارداد توسعه فاز11 پارس‌جنوبی را آغاز می‌کند

آب معدنی را گران‌تر از ۸۵۰ تومان نخرید
ایسنا| پیمان فروهر رئیس انجمن تولیدکنندگان آب‌های معدنی و آشامیدنی ضمن تأکید بر این‌که قیمت آب معدنی افزایش مجدد نداشته و هر بطری نیم‌لیتری نباید بیش از ۸۵۰ تومان باشد، گفت: این صنعت برای تولید با کمبود بطری مواجه است.او اظهار کرد: پس از اول اردیبهشت، افزایش قیمتی نداشتیم و اگر فروشگاه‌هایی هستند که آب معدنی را به قیمت ۱۰۰۰تومان می‌فروشند، بسیار محدودند و اساسا جزو انجمن نیستند. به گفته او، اعضای انجمن آب معدنی و آشامیدنی با ۱۰۰ عضو جزو بزرگترین‌های کشور هستند و اگر کسی قیمت آب معدنی را افزایش داده یا عضو انجمن نیست یا خبر از آخرین تغییرات ندارد.

 افزایش 20‌درصدی حقوق برخی کارمندان
تسنیم|  امیر خجسته نایب‌رئیس کمیسیون شوراها در مجلس با اشاره به تصویب دو فوریت طرح استفساریه افزایش حقوق کارکنان در‌سال 97، گفت: طبق این طرح، حقوق پایین‌ترین طبقات حقوق‌بگیر جامعه 20درصد افزایش می‌یابد. او توضیح داد: طبق ماده 71 قانون مدیریت خدمات کشوری، روسای قوا، معاونان رئیس‌جمهوری، اعضای شورای نگهبان، وزرا، نمایندگان مجلس، سفرا، مدیرعامل و اعضای هیأت‌مدیره و روسای دانشگاه‌های اجرایی (موضوع ماده 5 قانون خدمات کشوری) استانداران، شهرداران مراکز استان‌ها و اعضای شورای اسلامی شهر مراکز استان‌ها در‌ سال 97 مشمول این افزایش حقوق نخواهند شد.


تعداد بازدید :  339