شماره ۱۴۰۹ | ۱۳۹۷ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
صفحه را ببند
مدير آموزش‌وپرورش بانه در گفت‌وگو با «شهروند»:
ما نگفتيم با وانت دانش‌‌آموزان برگردند

شهروند| در سایت آموزش و پرورش بانه، توضیحاتی درباره این حادثه و از زبان مدیر آموزش و پرورش این شهر منتشر شده که حالا درباره آنها کمی تشکیک وجود دارد. رضا خضری مدیر آموزش و پرورش بانه درباره جزییات این حادثه، گفته است:« ۱۰ نفر از دانش آموزان دبستان بوعلی سینای روستای سماقان از توابع بخش نمشیر شهرستان بانه روز سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ۹۷ با اخذ مجوزهای لازم و رعایت دستورالعمل اردویی و رضایتنامه والدین در اردوی آموزشی و تفریحی به مقصد روستاهای اطراف شهرستان شرکت می‌کنند و در هنگام بازگشت چند نفر از دانش‌آموزان شرکت کننده در اردو با اصرار اولیای یکی از دانش آموزان و موافقت معلم مدرسه با وسیله نقلیه او به روستا بر می گردند که در هنگام برگشت خودرو در مسیر واژگون و متأسفانه در این حادثه یکی از دانش آموزان پسر پایه دوم این دبستان به نام هوشیار رستم زاده در محل حادثه فوت کرده و دو نفر دیگر از دانش آموزان نیز از ناحیه دست و پا دچار آسیب شده اند که در بیمارستان صلاح‌الدین ایوبی بانه تحت مراقبت‌های پزشکی قرار گرفته و هم اکنون نیز حال آنها مساعد و خوب است.»
به گفته خضری: «از همان ساعات اولیه به محض کسب اطلاع از وقوع حادثه، مسئولین آموزش و پرورش بانه در محل حادثه و بیمارستان حضور یافتند و ضمن ابراز همدردی با اولیا و خانواده دانش آموز فوت شده، نسبت به پیگیری وضعیت دانش آموزان آسیب دیده اقدام شد.»
او با بیان اینکه جزییات و چگونگی دقیق وقوع حادثه در دست بررسی است، می گوید: «بعد از بررسی نتایج و علل وقوع حادثه و احراز قصور در برگزاری اردو، با عوامل و مسببین و سهل انگاری صورت گرفته برخورد قانونی خواهد شد.»
 مدير مدرسه طاهر قرباني بعد از تماس‌هاي مكرر «شهروند» از پاسخگويي امتناع و تنها به يك پاسخ اكتفا می‌کند: «من چيزي براي گفتن ندارم. مديران آموزش‌وپرورش در اين مورد توضيحات لازم را داده‌اند و نياز به بازگويي حادثه از زبان من نيست.» رضا خضري، مدير آموزش‌وپرورش بانه اما در پاسخ به سوالات به گفته‌هاي منتشرشده در سايت آموز‌ش‌وپرورش اشاره مي‌كند و مي‌گويد که همه مسائل گفته شده و در سايت آموز‌ش‌وپرورش موجود است.
 سرنوشت راننده چه شد؟‌ آيا به مراجع قضائي ارجاع داده شده است يا خير؟
من اطلاعي در اين زمينه ندارم.
 اولياي دانش‌آموزان شكايتي به آموزش‌وپرورش داشتند؟
خير؛ همه اهالي اين روستا با هم فاميل‌اند. يك خانواده محسوب مي‌شوند. اصلا چرا بايد شكايت كنند؟ چون خارج از آموزش‌وپرورش بوده است. خودشان براي برگرداندن بچه‌هايشان اقدام كرده‌اند؛ چرا بايد مسئوليتش با آموزش‌وپرورش باشد؟! ما نگفتيم با وانت دانش‌‌آموزان برگردند. اطلاع ندارم با همان وانت بچه‌ها را به اردو برده‌اند يا نه. همان‌طور که در سایت هم از من نقل شده، به من گفته‌اند در برگشت سوار وانت شده‌اند.
 آيا اطلاع داشتيد كه دانش‌آموزان را با وانت‌بار به اردو برده‌اند؟
نمي‌دانم؛ من اطلاعي ندارم. اطلاعات من هم در حد گفته‌هاي مدير مدرسه است و همان‌ها را هم در سايت مي‌توانيد بخوانيد.
 هزينه درمان دانش‌آموزان با خود خانواده‌هاست؟
هنوز اين مسأله هم مشخص نيست؛ چون اين دانش‌آموزان در تصادف دچار سانحه شده‌اند، برای همین  مشخص است وضعيت به چه صورت بايد باشد.
 به نظر شما معلم مدرسه در اين ماجرا كوتاهي كرده است؟
در حال بررسي هستيم اگر كوتاهي صورت گرفته باشد، بايد پاسخگو باشد.
 به گفته اولياي دانش‌آموزان در اردوهاي قبلي هم از خودروی‌ روستا استفاده مي‌شده است.
اين دانش‌آموزان اردوي ديگري نرفته‌اند. اگر قرار باشد دانش‌آموزان به اردو بروند، به مجوز نياز دارند. اين روستاها به هم خيلي نزديك هستند و اينگونه نيست كه مدارس مستقلي داشته باشند. چند دانش‌آموز بودند كه با هم به اردو رفته‌اند. من در جريان اردوهاي قبلي نيستم. اگر مدرسه‌اي اردو برود وظيفه مدير آموزشي است که وسيله اياب‌وذهاب را تامين كند. قانون مشخص كرده است با چه ماشين و تحت چه شرايطي به اردو بروند. قبل از اين حادثه به تمام مدارس شرايط رفتن به اردو ابلاغ شده است؛ دستورالعملي كه از طرف آموزش‌وپرورش ابلاغ شده است.


تعداد بازدید :  317