شماره ۱۴۱۲ | ۱۳۹۷ چهارشنبه ۲ خرداد
صفحه را ببند
مجموعه‌های نام آشنا در شبکه خانگی

شهروند|  شبکه خانگی طی سال‌های گذشته، تولیدات زیادی را به بازار عرضه کرده ‌است. در مقطعی تولیدات آنچنان بود که حتی خبر کوچ هنرمندان به این بخش در فضای رسانه‌ای مطرح شد و همین حالا هم‌چنین بحثی وجود دارد. بخشی از این اتفاق به نظر به دلیل کمی محدودیت‌ها در این بخش است. آن‌طور که دست‌اندرکاران گفته‌اند، شرایط کار در شبکه‌ها ی خانگی نسبت به تلویزیون راحت‌تر است. در ادامه تعدادی از تولیدات این شبکه که برای مردم نام ‌آشنایی دارند
مرور می‌شود.

«قلب یخی»  نام مجموعه‌ای تلویزیونی خانگی بود که در ۳ فصل تولید شده است. کارگردان فصل اول و دوم این مجموعه محمدحسین لطیفی و فصل سوم نیز به کارگردانی سامان مقدم بود. این مجموعه نخستین سریال شبکه نمایش خانگی است. گفته شده فصل اول این سریال موفق بوده و از فصول بعد خیلی استقبال نشده است.

«قهوه‌تلخ» مجموعه ویدیویی طنزی به کارگردانی مهران مدیری و فیلمنامه‌نویسی امیر مهدی ژوله و خشایار الوند بود که به صورت هفتگی از ۲۳ شهریور ۱۳۸۹ در بسته‌بندی‌های سه قسمتی در شبکه نمایش خانگی توزیع می‌شد. این سریال ۳۵ بازیگر اصلی داشت که از آنها می‌توان به مهران مدیری، سیامک انصاری، محمدرضا هدایتی، سحر جعفری‌جوزانی، سحر زکریا و رضا فیض‌نوروزی اشاره کرد. از قهوه تلخ برداشت‌های سیاسی شد و شایعه این بود که به همین دلیل نیمه‌کاره ماند.

«عاشقانه» یکی دیگر از سریال‌های شبکه نمایش خانگی بود که به کارگردانی منوچهر ‌هادی کارگردانی شده ‌است. این سریال در ‌سال ۱۳۹۵-۱۳۹۶ در شبکه نمایش خانگی منتشر شد. پس از انتشار عاشقانه، این سریال به سرعت طرفداران زیادی پیدا کرد. پخش این سریال تا قسمت ۸ به صورت نامنظم و غیریکنواخت بود و بعد از اعتراض طرفداران این سریال به ‌صورت هفتگی (چهارشنبه‌ها) انجام شد.

«شهرزاد»  مجموعه‌ای نمایشی که فصل اول آن در‌ سال ۱۳۹۴ در ۲۸ قسمت و فصل دوم آن در‌ سال ۱۳۹۶ در ۱۵ قسمت پخش شد. همچنین فصل سوم این سریال هم در زمستان ۱۳۹۶ آغاز شده و درحال پخش است. کارگردان این سریال حسن فتحی و تهیه‌کننده آن محمد امامی است. پخش این سریال به صورت هفتگی از طریق مراکز عرضه فیلم سراسر کشور انجام شد. سریال شهرزاد را می‌توان پرفروش‌ترین و پرمخاطب‌ترین سریال نمایش خانگی ایران دانست.

«گلشیفته» مجموعه نمایشی به کارگردانی بهروز شعیبی، محصول‌ سال ۱۳۹۶ است. این مجموعه کمدی- اجتماعی به تهیه‌کنندگی علی‌اکبر نجفی در تاریخ ۲۸ آذر ۱۳۹۶ در یزد، تهران و در قسمت‌هایی از شهر کرج جلوی دوربین رفت و قسمت اول این مجموعه از ۹ اسفندماه ۱۳۹۶ در شبکه نمایش خانگی عرضه شد.

 


تعداد بازدید :  326